|
Hjælp til Terratec Cinergy C, Yousee i MS Win7 MC? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Hyperjensen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2010 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Januar-2012 kl. 21:59 |
Hejsa recordere.dk
Jeg har fået investeret i et Terratec Cinergy C DVB-C-kort, og jeg vil i den forbindelse omdanne min pc til et mediecenter, hvor jeg skal kunne se tv og optage lejlighedsvis. Jeg har en forventning om at skal bruge funktioner som: Se tv, optage og pause af live. Sidstnævnte er dog ikke livsnødvendig. Jeg kommer ikke til at skulle bruge det til ekstra kanaler, filmleje og start forfra som er kendt fra Yousee Plus-boksen, og dermed skal jeg ikke bruge noget programkort. Jeg har fået kanalerne kørt ind i den originale software der fulgte med kortet, men jeg synes ikke det er særligt brugervenligt at finde rundt i. Dermed ved jeg også at det virker. Jeg vil derfor have det hele til at køre via Windows 7 Home Premium 64 bit Mediecenter software. Jeg har ikke nogen form for ekspertviden omkring opsætning af dette, men med masser af gå-på-mod og endnu mere kaffe, kan man komme langt. ![]() Hvordan får jeg kanalerne kørt ind i Mediecenter-softwaren, da jeg ikke kan finde nogle kanaler herinde, når jeg søger efter dem? På forhånd tak for hjælpen.
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Windows Mediacenter understøtter ikke DVB-C alene. Derfor skal du også bruge DVBLogic.
Jeg vil dog meget hellere anbefale DVBViewer, som jeg synes er langt bedre end Windows MCE.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
inden du går igang med DVBviewer, prøv lige gratis versionen af TVsource+MCW fra windows, det er hurtigt gjort, og efter min mening væsent ligt nemmere end ovenstående.
Mvh Gigabyte |
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Hvad er det for en gratis version af TVSource du snakker om ?
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
NielsR ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 92 |
Jeg tror der menes den gratis prøve periode på 20 dage på TVSource.
fra www.dvblogic.com |
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
Undskyld for den korte forklaring.
Ja jeg mente tvsource prøveudgave, fra dvblogic.com. husk at følge manualen, rimeligt slavisk, så plejer det bare at virke. jeg bruger selv den løsning, på 3 mediecenter pc'er. Mvgmh Gigabyte |
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |