recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til tilslutning af TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til tilslutning af TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
campio Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til tilslutning af TV
    Sendt: 14-Oktober-2007 kl. 10:39

Hej

Jeg er helt grøn på området så ville være glad for lidt hjælp. Jeg har købt en forholdsvis billig projektor af mærket EPSON EMP-S42 og jeg ville gerne have den sat til fjernsynet/antenne stikket så det var muligt at se eks. landskamp... kan dette lade sig gøre og hvilke type stik skal jeg bruge?

Der er følgende udgange bag på projektoren:

monitor out

computer (component video)

S-Video

Video + L-Audio-R  (Scart??) rød,gul,hvid

USB

Er der nogen af disse udgange der kan bruges til at se TV på den og i givet fald kunne man bede om et link til en kabel type?

 

mvh

 

Henrik

 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2007 kl. 11:45

 

 Du skal bruge noget der kan modtage signalet. Dertil kan en Recorder bruges, ligeledes en Digital modtager. Da der er et S-Video In, anvendes dette til Videosignalet, som tages fra en af de nævnte modtagere. lyd tages også derfra, og sendes til en forstærker/Reciver med et RCA kabel. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
campio Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2007 kl. 11:48

Okay..

Dvs - så jeg lige selv forstår det... - jeg skal forbinde videoen med projektoren vha et kabel hvor der er scart i den ene ende og s-video i den anden.. korrekt?

 

mvh

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2007 kl. 11:51

 

 Hvis det er er en VHS maskine, så er der ikke S-Video på den, men det er der på en Recorder og en Digitalmodtager.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
campio Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2007 kl. 11:52
Hmm... ok Vil det så sige at VHS´en ikke kan anvendes? For nej der er 2 scart indgange bag på den...
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2007 kl. 11:59

 

 Hvis du kun har en VHS, så er du nødsaget til at anvende Composite, da det er den eneste signaltype der kan fås fra en Video, det er det dårligst mulige signal der kan anvendes, men i mangel af bedre.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
campio Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2007 kl. 12:05
når du skriver composite går jeg ud fra det er scart stikket du mener - eller? Jeg var i merlin i onsdags og købe en ledning med scart stik i den ene ende (med in/out) og så 3 ledninger i den anden rød,gul,og hvid - da jeg satte video og projektor sammen kom der kun lyd ud af projektoren og intet billede...
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2007 kl. 12:14

 

 Fra videoen, skal der tilsluttes til RCA videoindgangen (den gule) på projectoren. Dertil kan anvendes en Scartadapter, og et RCA kabel.


Audio/video kabel 2x3,5 til 3xphono


Scart stik adapter

          

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
campio Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2007 kl. 12:23

Ok! Det er så også det jeg vil mene jeg har købt:

 

http://www.merlin.dk/Kabler-87.aspx?PID=185&ProductID=12 417

Men stadig kun lyd intet billede... Men kan trykke på en knap der hedder "source search" på projektoren men dette hjælper ikke noget...

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2007 kl. 12:31

 

 Det kan jeg så ikke sige, hvor fejlen er, medmindre, at du har valgt S-video In i stedet for Composite, lyd In er den samme til begge.?

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
campio Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2007 kl. 12:40

Jeg er ret sikker på jeg valgte VIDEO da kildeoversigten kom frem på projektorskærmen.. Jeg prøver den lige igen ellers må jeg aflevere kablet tilbage og se på en af de løsninger du kom med tidligere..

Men tak for din hjælp her på en højhellig søndag :-)

Cheers

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu