Hej alle
Håber, en af eksperterne herinde kan hjælpe en mand i nød....:(
Jeg har følgende komponenter:
Onkyo 805 surroundforstærker, Denon 1940 DVD, Panasonic px71 tv, B&W 686 + center + 2 x baghøjttalere. Jeg har desuden en Samsung HD-optager HR738.
Jeg kan få det hele til at virke sammen - med undtagelse af HD-optageren.
Jeg har gjort følgende:
Fra DVD'en er trukket kabel til forstærkeren (indgang hdmi1). Fra forstærkeren er trukket kabel fra HDMIudgang til tv-et. Antennekablet (You-see) har jeg sat direkte i tv-et. Jeg kan uden problemer afspille DVD (billede + lyd), høre radio og se tv (alle 35 kanaler).
Problemet opstår når jeg forsøger at sætte HD-optageren til. Jeg har på forstærkeren defineret indgang hdmi1 (in1) til dvd, in2 til vcr/dvr, in3 til cbl/sat. Jeg har desuden valgt HDMI-monitor=yes. Jeg har så taget antennekablet ud af tv'et og sat det ind i HD-optageren - og trukket HDMI-kabel fra optageren til forstærkeren (og sluttet det til enten in2 eller in3). Desværre skriver forstærkeren nu "no signal" - både på vcr/dvr og cbl/sat - og jeg har hverken billede eller lyd.
Hjælp! Hvad gør jeg dog forkert? Synes, jeg har prøvet alle tænkelige og utænkelige kombinationer. Mit mål er at kunne se tv uden at skulle have både HDoptageren og forstærkeren tændt - er det umuligt, eller?
Jeg har iøvrigt bi-ampet fronterne - hvilket vel er underordnet i denne sammenhæng.
Mvh Peter (der ellers er glad for sine komponenter).