recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til tilslutning, Onkyo 805 / HDopt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethjælp til tilslutning, Onkyo 805 / HDopt

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
peter2100dane Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp til tilslutning, Onkyo 805 / HDopt
    Sendt: 03-Februar-2008 kl. 15:57

Hej alle

Håber, en af eksperterne herinde kan hjælpe en mand i nød....:(

Jeg har følgende komponenter:

Onkyo 805 surroundforstærker, Denon 1940 DVD, Panasonic px71 tv, B&W 686 + center + 2 x baghøjttalere. Jeg har desuden en Samsung HD-optager HR738.

Jeg kan få det hele til at virke sammen - med undtagelse af HD-optageren.

Jeg har gjort følgende:

Fra DVD'en er trukket kabel til forstærkeren (indgang hdmi1). Fra forstærkeren er trukket kabel fra HDMIudgang til tv-et. Antennekablet (You-see) har jeg sat direkte i tv-et. Jeg kan uden problemer afspille DVD (billede + lyd), høre radio og se tv (alle 35 kanaler).

Problemet opstår når jeg forsøger at sætte HD-optageren til. Jeg har på forstærkeren defineret indgang hdmi1 (in1) til dvd, in2 til vcr/dvr, in3 til cbl/sat. Jeg har desuden valgt HDMI-monitor=yes. Jeg har så taget antennekablet ud af tv'et og sat det ind i HD-optageren - og trukket HDMI-kabel fra optageren til forstærkeren (og sluttet det til enten in2 eller in3). Desværre skriver forstærkeren nu "no signal" - både på vcr/dvr og cbl/sat - og jeg har hverken billede eller lyd.

Hjælp! Hvad gør jeg dog forkert? Synes, jeg har prøvet alle tænkelige og utænkelige kombinationer. Mit mål er at kunne se tv uden at skulle have både HDoptageren og forstærkeren tændt - er det umuligt, eller?

Jeg har iøvrigt bi-ampet fronterne - hvilket vel er underordnet i denne sammenhæng. 

Mvh Peter (der ellers er glad for sine komponenter).

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2008 kl. 16:19
Den eneste fejl jeg kan se er at du mgl at forbinde antennekablet fra HDD til TV.
Til top
peter2100dane Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2008 kl. 17:18

Hej Kampus

Tak for det hurtige svar. Jeg troede egentlig ikke det var nødvendigt at forbinde HD-recorder og tv direkte, men nu har jeg forsøgt via billigt component-kabel - og det virker, omend der er noget tab af kvalitet i kablet. Jeg har også forsøgt at benytte scart-scart kabel mellem tv og hd-recorderen, men det virker af én eller anden grund ikke...mærkeligt?

Ellers mange tak for hjælpen, Kampus.

vh Peter

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu