recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til trådløs printer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til trådløs printer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mikzki Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikzki Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til trådløs printer
    Sendt: 04-Juni-2012 kl. 18:03
Hejsa.

Jeg skal bruge en trådløs printer, og har læst utallige anmeldelser med for/imod blæk og laser, og jeg er stadig i tvivl om hvad jeg bør vælge Confused

Jeg skal hovedsageligt printe sort/hvid tekstdokumenter, tage kopier og scanne i ny og næ.
Det er ikke et must med fotoudskrifter.
Den skal helst kunne printe farve, men det er heller ikke et must hvis der er en god grund. 
Som sagt skal jeg hovedsageligt printe og kopiere sort/hvid, men det kunne være rart med muligheden for farve.

Det er vigtigt at den ikke er dyr i blæk/toner pr. print, så selve anskaffelsesprisen er ikke altafgørende.

Her er nogle vigtige krav:
Billig i drift.
Kompakt størrelse.
Nem at betjene.

Kom gerne med nogle gode bud...

På forhånd tak

Mikkel Smile

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 18:34
Hej - jeg var igennem de samme overvejelser sidste år, og købte en HP Laserjet CP1525nw color.

Det blev laser, fordi der kan gå flere uger uden at jeg printer noget, og der tørrer blækket ud for mig.
Og det blev HP, fordi den understøtter Airprint fra iPad og iPhone.

Så jeg vil anbefale dig én af disse to:

Denne her svarer til min, men med scanner:

Og den her er hurtigere og større:

Venlig hilsen
KB
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 19:49
Ja, jeg vil også klart anbefale en laser printer hvis man printer "en gang i mellem". Havde selv problemer med blæk patroner der altid var tørre når de skulle bruges.

HP laver mange gode printere. Min erfaring er også at brother lave nogle rigtigt fornuftige printere i det lidt billigere segment. Hvordan de virker trådløst ved jeg ikke.

/ask
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 00:22
forbind din printer via netværkskabel til router ... meget mere stabilt og hurtigt...
trådløst er bare ikke det samme som kablet...

angående priser: så længe du bevæger dig i de "mindre" segmenter (dvs printere uden serviceaftaler mv) er de bare dyre... graderingen er dyr er alt mellem 50øre og uendeligt... (farveprint) ... printere med serviceaftaler/grundbeløb (ofte leasede) koster under 50 øre og har IKKE konsekvenser for dækkefladen som f.eks alle andre printere....

tager du en tilfældig printer og siger 3 tonere koster 1.000,- stykket og holder til 1500 sider så har du til 1500 siders print ved en dækkeflade på 15%. Problemet er bare at et A4 Farveprint (foto) oftest ligger på 140% dækkeflade også er prisen PLUDSELIG en noget andet....husk på en Laserprinter har op til 11 forbrugsstoffer (4 tonere, 4 tromler, fuser, transportbælte og overskudsbeholder) og folk har en tendens til "kun" at inkludere tonere i ens forbrugsberegning.

MEN så længe du holder dig til "hyggeprint" og et billede i "ny og næ" vil forbruget være så lavt at du aldrig vil lægge mærke til den voldsomme forskel i prisen.

hvilket produkt er nok ret ligegyldigt når det kommer til stykket og du ikke har påtænkt investering der overskrider 4-5.000,- (hold dig til et kendt mærke, HP, Canon, Lexmark, Xerox).

Til top
mikzki Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikzki Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 10:35
Tak for gode bud.

@ Brixen

De to sidste printere virker en tand for store, og som jeg kan forstå kan den første ikke kopiere?

@ Juleulven

Tak for et godt, og teknisk svar. Selvom jeg ikke lige har helt styr på dækkeflade, gradering osv Confused
Det er pt ikke en mulighed at forbinde printeren med min router, da min printer i så fald skal stå i stuen, med mindre jeg skal trække kabler rundt i hele hytten.

I nævner at blækket tørre ud, hvis man ikke bruger printeren jævnligt. Den vil stå i perioder optil en mdr. uden at printe i snit. Er vi så ude i en laser printer?

Smile

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af mikzki mikzki skrev:

Tak for gode bud.

@ Brixen

De to sidste printere virker en tand for store, og som jeg kan forstå kan den første ikke kopiere?

Det er rigtigt. Den første kan ikke kopiere. 

I nævner at blækket tørre ud, hvis man ikke bruger printeren jævnligt. Den vil stå i perioder optil en mdr. uden at printe i snit. Er vi så ude i en laser printer?

Det var min erfaring at blækket tørrer, så jeg skulle starte med at rense en eller to gange før alle farver var helt med. 

Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af Juleulven Juleulven skrev:

tager du en tilfældig printer og siger 3 tonere koster 1.000,- stykket og holder til 1500 sider så har du til 1500 siders print ved en dækkeflade på 15%. Problemet er bare at et A4 Farveprint (foto) oftest ligger på 140% dækkeflade også er prisen PLUDSELIG en noget andet....husk på en Laserprinter har op til 11 forbrugsstoffer (4 tonere, 4 tromler, fuser, transportbælte og overskudsbeholder) og folk har en tendens til "kun" at inkludere tonere i ens forbrugsberegning.

MEN så længe du holder dig til "hyggeprint" og et billede i "ny og næ" vil forbruget være så lavt at du aldrig vil lægge mærke til den voldsomme forskel i prisen.

Der er 4 tonerpatroner i en almindelig farvelaserprinter. 
Til de HP jeg nævner, koster patronerne 550 kr. pr. stk. (billigere nogle steder), og er opgivet til 1300 print for farve og 1500 for den sorte.

Men bemærk at de 4 patroner der følger med printeren kun er halvt fyldt.

Venlig hilsen
KB
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Der er 4 tonerpatroner i en almindelig farvelaserprinter. 
Til de HP jeg nævner, koster patronerne 550 kr. pr. stk. (billigere nogle steder), og er opgivet til 1300 print for farve og 1500 for den sorte.

Men bemærk at de 4 patroner der følger med printeren kun er halvt fyldt.

Grunden til, at de 4 tonerpatroner det eneste man kan købe i normal brug skyldes de er kombineret toner & tromler og resten af maskinens "digitale tryk dele" ikke er tilgængelige skyldes de er listet som reservedele hvis man har fejl. printer man tilstrækkeligt vil de dele dog også skulle udskiftes men her køber de FLESTE en ny printer
grunden til jeg nævnte 3 tonere ovenfor var farverne alene (CMY) men med den sorte (K) er der selvfølgelig 4.

Men hvis en farvetoner koster 500,- og holder til 1300 sider (v/5%) koster det jo 42 øre og det er seriøst dyrt... specielt hvis du gange op til et A4 farvebilledes pris som her vil ligge et pænt stykke over 10,-

altså 3 x 5% (Cyan, Magenta, Yellow) = 15% dækkeflade hvilket vil sige 15% = 42øre x 3 = 126øre
og gange vi op til ca. 140% dækkeflade har du en pris på kr. 11,76

og køber man uorginale tonere mister du farveægthed og risikerer toneren vælter rundt i printeren fordi den ikke overholder standarderne .... også har du brug for en ny printer...

MEN Alt handler jo groft sagt om hvor meget man skal printe og hvor afhængig af drifts oppetid man er ...  kontore til 4-5 personer BØR faktisk gå ud og købe en professionel printer med service & toneraftale imo.

;-)
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 13:30

Tak for et godt, og teknisk svar. Selvom jeg ikke lige har helt styr på dækkeflade, gradering osv Confused
Det er pt ikke en mulighed at forbinde printeren med min router, da min printer i så fald skal stå i stuen, med mindre jeg skal trække kabler rundt i hele hytten.

angående netværk KAN du købe de her "Powerlines" hvis du bliver træt af trådløs konfiguration :)
altså netværk over "strømstik"...

skal du have noget forklaret lidt bedre siger du til...

held og lykke
Til top
mikzki Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikzki Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2012 kl. 13:14
Tak for input.

Jeg er stadig i tvivl, men nu er jeg blevet lidt klogere...
Vi må se hvad det bliver til.

Mikkel Smile
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu