recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til trådløs printer.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til trådløs printer.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
DalleTheMan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Juli-2010
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til trådløs printer.
    Sendt: 29-September-2010 kl. 22:13
Hej.

Jeg har en trådløs printer stående i mit kontor. Den er koblet på trådløst til en router i samme rum. Så har jeg et label fra kontoret og i stuen hvor jeg har en trådløs access point stående. Når jeg så tager min bærbare com op i stuen og kobler op via access point´en kan jeg sagtens finde printeren og printe ud på printeren. Men hvis jeg går ned på kontoret og logger på via den trådløse router dernede (Tilgin router fra Profiber), kan jeg ikke få forbindelse til printeren eller printe ud. For mig er det meget mærkeligt. :(

Håber nogen har et godt svar.

Venlig hilsen Daniel Thomsen
Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 23:15
Tjek IP adressen på din PC mens du er tilsluttet på kontoret og i stuen. Er IP`en i det samme range? Hvis ikke - så bliver der tildelt IP fra flere enheder hvor kun den ene enhed er i samme range som printer.
Både printer og PC (begge steder - kontor og stuen) skal have IP i samme range - f.eks. 192.168.1.1 til 254. Hvis den ene sted rangen er 192.168.1.1 og den anden sted 192.168.2.1 så kan PC se printeren kun indenfor samme range)

Redigeret af teleplus - 29-September-2010 kl. 23:18
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 23:17
Hvad betyder det og hvordan laver jeg det om? Jeg har forskellige ip adresser de 2 steder.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 23:19
Det betyder at du har 2 routere på netværket. Du skal ha` kun 1 router med DHCP og en access point. Med to routere bliver der afgivet 2 sæt IP adresser..

Pro fiberens router skal afgiver IP adresser og skal være din DHCP server. Den Access Point i stuen skal konfigureres som Access Point eller Bridge - og ikke som router med DHCP...

Redigeret af teleplus - 29-September-2010 kl. 23:21
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 23:20
Nu er jeg godt nok lidt lost. Det er jo en access point jeg har købt, og som er i stuen. Den virker vel ikke som en router?
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 23:23
Hvis du får tildelt 2 sæt IP adressen på to lokationer - så er du tilsluttet to routere med DHCP funktion. Det er meget logisk forklaring til dit problem. 

Redigeret af teleplus - 29-September-2010 kl. 23:24
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 23:24
Hvordan slettermjeg så den DCHP funktion på min access point. Der er en linksys wap610n
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 23:27
Du har ret - det er en ren AP :) Hvad er denne AP tilsluttet til - og hvordan? Via ethernet kabel eller via trådløs? 
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 23:28
Via netværkskabel fra routeren i kontoret og op i stuen. I stuen kan jeg jo godt udskrive.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 23:35
Hvad er IP på printeren? Hvad er IP på PC i stuen (trådløst) ? Hvad er IP på PC´en på kontoret (trådløst)? Og hvad er IP på PC`en på kontoret via ethernet tislutning direkte til router?

Alle disse IP`er skal være i samme range. Alle enheder skal være med dynamisk IP (for starte med, mens du tjekker - senere kan man assigne fast IP indenfor rangen)...

P.S. Kan du logge på routeren og se DHCP listen? Hvad er tilsluttet routeren og med hvilke IP?

Redigeret af teleplus - 29-September-2010 kl. 23:37
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 23:38
Ok det kræver lige lidt arbejde. Jeg kan godt se en masse ip adresser inde i min router når jeg logger ind på den. Men jeg prøver lige de forskellige ting imorgen. Nu vil jeg nemlig ligge míg ind. tak for hjælpen indtil videre. Håber du er frisk på at hjælpe mig på et andet tidspunkt.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 23:39
Ellers er der masser folk herinde der har styr på det her :)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu