|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mortensf ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
![]() Sendt: 05-Januar-2007 kl. 09:15 |
Hej eksperter her hos recordere.dk. Jeg har brug for jeres hjælp. Først lige lidt info om mit udstyr. Problem? - ikke noget TV tuner kort. Er det godt at optage på mediacenter i forhold til en HDD optager? Glæder mig til at læse jeres svar. |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Hvad er billigt? Hvis nu jeg siger, at et tunerkort til 1000,- er billigt, er det så også billigt i dit univers? Pris og kvalitet hænger sammen. Dernæst er det ikke mange oplysninger du giver om selve din computer. Er det en gammel oldsag, så kan du risikere, at den slet ikke magter at optage/vise tv ordentligt. Så det ville være ønskeligt med flere oplysninger, specielt omkring computeren. Mht. dit spørgsmål om det er godt at optage på mediecenter i forhold til HDD optager, så er min opfattelse umiddelbart ja. Men det kræver et rigtig godt tvkort. Og så er vi tilbage til prisen igen
|
|
![]() |
|
mortensf ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
![]() |
Hej Kanderson, Tak for dit svar. Ang. pris, så havde jeg tænkt på noget i området omkring 500-700 kr. Min PC er af nyere dato.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Et hauppage 150MCE er udemærket til dit forbrug så. Det er det samme som 500MCE, men 500MCE har blot to analoge tunere.
|
|
![]() |
|
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
Den helt store forskel efter min bedste overbevisning er programmeringen af optagelser i HDD/Mediecenteret. På de fleste HDD optagere skal du selv taste tidspunkter og optagelsens navn ind, på mediecenteret får du det forærende i en guide, som også kan holde øje med dine serier. På et mediecenter skal du være mere en almindelig computernørd for at få dine optagelser ned på en DVD, beskåret og fungerende som alm. DVD. På en HDD optager er det indbygget, men med varierende brugervenlighed. På en HDD optager har du et flot analogt signal og gode forbindelsesmuligheder via RGB scart/component eller HDMI. På de fleste nyere fladskærms TV er der enten DVI/HDMI eller VGA indgang, men jeg synes der er mange, der klager over overscan eller det modsatte. På et mediecenter har du en modulopbygning, så du kan udvidde med flere harddiske, nyt grafikkort og nyt TV kort, efterhånden som dine behov ændrer sig. Det kan man som regel ikke på en HDD optager. Den væsentligste årsag til at jeg kører med PC baserede mediecentre (ét MCE 2005/analogt til hustruen og ét DVB viewer/DVB-T) er netop muligheden for at sætte keywords op, og hver gang Mr. Bean dukker op, så bliver programmet optaget. Desuden _skal_ min boks stå ved siden af en sofa og derfor ikke fylde noget i bredden, men gerne i højden, hvilket passer med et standard PC kabinet. Sidst men ikke mindst, så finder jeg det fornøjeligt at rode lidt med mit mediecenter en gang imellem ;-) Med venlig hilsen Henrik Badsted PS. Hvis jeg havde dit budget, så ville jeg købe dette Hauppauge kort, hvis du absolut _skal_ overholde budgettet: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=123283 Og dette kort, hvis det godt må blive lidt dyrere: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=138478, så kan du optage to programmer ad gangen. Hvis du købte den fulde Xbox 360 pakke, fik du så en fjernbetjening med? Ellers kan du købe denne pakke, så får du det hele med: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=178432 |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for jeres gode svar. Jeg har nu bestilt et hauppage 150MCE . Badsted tak for din forklaring på forskellen. Jeg har fjernbetjening til xbox360 så jeg er nu helt klar :-)
|
|
![]() |
|
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
Velbekomme Hvordan har du det med Xbox 360 og støj? Jeg har selv forsøgt mig med en 360'er og et mediecenter på en aldrende Athlon 2200 koblet til mit Sony 24" CRT TV, men kunne ikke leve med støjen. Funktionaliteten var dog helt i top og billedkvaliteten også noget af det bedste jeg på det tidspunkt havde set. Men jeg går ud fra, at du vil bruge MCE PC'en som alm. PC og så tilgå MCE GUI'en via din 360'er? Med venlig hilsen Henrik Badsted |
|
![]() |
|
![]() |
Ja lige præcis. Støjen er skide irriterende for at sige det mildt. Det er helt vildt som den larmer. Men jeg tror desværre ikke at der er noget at gøre ved det.
|
|
![]() |
|
![]() |
Du kunne jo lave det vandkølingsmod, der er beskrevet her: http://www.hardocp.com/article.html?art=OTM5 Eller her: http://watercooling.50webs.com/1/ Husk nu: No guts, no glory Med venlig hilsen Henrik Badsted |
|
![]() |
|
![]() |
Det ser godt nok lidt vildt ud LOL. Tror ikke jeg er fingernem nok til at udføre en vandkøling på min 360'er.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |