|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
perhansen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
![]() Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 19:07 |
Står og skal til at have et tv/tuner kort i min pc fordi jeg gerne vil have Windows media center i vista til at optag fra tv – kan det lade sig gør. Jeg bruger media center til at afspille mine film til tv via et DVI/HDMI kabel, og har også en Zaptor boks. Hvad skal jeg vælge af tv/tuner kort, jeg vil jo gerne ha´ optagelsen så god som muligt – er på helt bar bund, med hensyn til hvad jeg skal bruge, og hvordan det skal sættes op. |
|
Med venlig hilsen
Per Hansen AaB Ishockey Panasonic PZ800 50 tommer |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Du skal bruge:
1 Stk Fire- eller FloppyDTV tuner(Med rette firmware og drivere) 1 Stk Irdeto CAM fra producenten Smit(500kr hos Stofabutikken, 250kr hos DVBshop.net) En opdateret Windows Vista, dvs med SP1(eng) eller DK og andre tilgængelige updates via Windows Update.. Et par yderligere Windows Updates; Denne og denne og endeligt denne Så må du have fat på TVpack Til Vista MCE... En enkelt tweak fra TGB.COM med nærmere oplysninger her Et ekstra kort til Zaptor til at stoppe i dit IrdetoCam/og TV Tuner Redigeret af Patriarken - 10-Oktober-2008 kl. 06:15 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
perhansen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
![]() |
Hej Patriarken
Tak for det... ![]() UHA... det var godt nok mange ting ![]() ![]() Det ekstra kort til Zaptor, er det et man kan få ved stofa? |
|
Med venlig hilsen
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Det patriarken skriver er hvis du vil have det flotte billed, det kan gøres meget billigere med en analog tuner, men resultatet er så også svarende til prisen.. |
|
![]() |
|
![]() |
Okay tak til dig også Pizzabager.
![]() Selvfølgelig vil jeg gerne have et perfekt billede, spørgsmålet er så bare lige hvad jeg så skal bruge af ledninger til det Patriarken har anvist, da min pc står ca. 13 meter fra mit tv. ![]() |
|
Med venlig hilsen
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Vedr Kabler:
Hvis du har HDMI i din Computer så kig på denne her Derudover skal TVtuneren have et antennekabel, dette her er generelt et godt kabel. (Det de har hos stofa er ok selvom det er dyrt....) Vedr: Zaptorkort Ja du skal en tur i Stofabutikken(Kan fornemme på din Signature at du nok bor i Aalborg som jeg) Som skulle genåbne i dag eller på mandag. Her skal du sige at du lige har købt en Zaptorboks i den blå avis og du gerne lige vil have et slavekort til dit nuværende Zaptorabonnement. Så skulle du gerne imod betaling af 50kr årligt modtage et ekstra kort(Som er sort) som er lige til at stikke i Irdetocamet, og derefter i tvtuneren. Grunden til at du skal sige at du har købt zaptoren i den Blå Avis er at de helst vil lange en Zaptorbox ud(sammen med kortet) som de har serienr på. Husk dog hvis hvis du har købt Zaptorboksen til en 1000kr, da den kom ud i Januar og du har pakke 3, kan du få en Zaptorbox med kvit og frit hvor der er medfølger switch og Zaptorkort. Installationen er i øvrigt ikke så kompliceret som det måske lyder... Redigeret af Patriarken - 10-Oktober-2008 kl. 06:23 |
|
Mit Setup
|
![]() |
|
![]() |
Hej Patriarken
Mange mange tak for din hjælp ![]() Her i den nærmeste tid, vil jeg se om ikke jeg kan få købt alt det her, og mon ikke det kan lade sig gør og få det op og køre også... ![]() Men endnu engang en STOR TAK for hjælpen ![]() ![]() |
|
Med venlig hilsen
|
![]() |
|
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() |
#Patriarken Slave smart kortene fra stofa virker altså med FireDTV/FloppyDTV. Dette var da lidt af en nyhed Lige et spørgsmål: 1) Har selv 2 røde irdeto CAMS samt et fra MM-vision. Der har på det seneste været lidt problemer med hakkeri. Kan forstå ud fra stofas hjemmeside at dette også har været tilfældet med Zaptor boxen, men at det nu skulle være løst. Tror du det vil forbedre situationen at gå over til Smit CAMS? EDIT: Lige et par spørgsmål mere: 2) Kan man bruge Zaptor boxen uden at få installeret deres specielle internetforbindelse? 3) I og med at stofa er begyndt at forhandle Smit CAMs må de jo på en eller anden måde acceptere, at man bruger andre tunere end Zaptor, ikke? Redigeret af Delphi - 13-Oktober-2008 kl. 00:22 |
|
![]() |
|
![]() |
om det vil forbedre situationen kan jeg ikke sige med sikkerhed da jeg ikke kender udgangspunktet. Men jeg havde så mange problemer med de lilla IrdetoCAMs fra SCM (Du ved med hardreboots, Cam ind ud osv) at jeg prøvede at købe et CAM hos stofa. Dette var et Smit, som jeg tror de sælger til kunder med DVB-C tuner i deres fjernsyn primært. De annoncerer dog ikke med det, ej heller i på deres prisliste. Desuden er Smit cam'et billigere end SCM cam's og hvis Stofa indkøber hos DVBshop(Hvilket de nok ikke gør) så sælger de det til den dobbeltepris af den billigste markedspris ![]() Ikke destomindre, kører Smit Cam's fejlfrit i Irdeto og conax versioner, tillige med Vista Feature Pack 2008 der kommunikerer som det skal med Smit cam'et(Kan vise "Service Scramblet" beskeder osv, uden at chrashe maskinen eller frontend) Min Test installation har kørt fejlfrit i 2 uger nu uden reboots. Før dette kørte min DVBviewer fejlfrit i et par måneder. Dette er mine erfaringer. 2. Du behøver ikke at have internet hos stofa, men du skal have et modem( Dvs en såkalt bærelinie til Zaptoren, hvilken er gratis) Zaptoren bruger KUN denne linie til Guide og interaktive tjeneste.....TV signalet er alm DVB-C. 3. Stofa accepterer at man bruger andre Tunere en Zaptor, fx samsung mv. |
|
Mit Setup
|
![]() |
|
Cruel ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Er der nogen grund til i stofabutikken ikke bare at sige man skal have et slavekort til sit mediacenter (med IrdetoCam+FloppyDTV tuner)? Er det så dyrere? Skal selv ned i butikken (i Aalborg) en af dagene efter et kort... |
|
![]() |
|
Sunny ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 325 |
![]() |
Hvis man alligevel skal have handlet CAM ved dvbshop.net. Kan man så ikke lige så spare lidt på tuneren og tage den her:
http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p2249%7B27%7D36 _FloppyDTV-C-CI-BDA-FireWire-incl--CI--HDTV-.html Eller overser jeg et eller andet? |
|
![]() |
|
![]() |
Nej god ide, selvom det kan blive dyrt med RMA osv. |
|
Mit Setup
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |