recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til tv/tunerkort til optagelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til tv/tunerkort til optagelse

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
perhansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til tv/tunerkort til optagelse
    Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 19:07

Står og skal til at have et tv/tuner kort i min pc fordi jeg gerne vil have Windows media center i vista til at optag fra tv – kan det lade sig gør.

Jeg bruger media center til at afspille mine film til tv via et DVI/HDMI kabel, og har også en Zaptor boks.

Hvad skal jeg vælge af tv/tuner kort, jeg vil jo gerne ha´ optagelsen så god som muligt – er på helt bar bund, med hensyn til hvad jeg skal bruge, og hvordan det skal sættes op.

Med venlig hilsen
Per Hansen

AaB Ishockey

Panasonic PZ800 50 tommer
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 19:26
Du skal bruge:

1 Stk Fire- eller FloppyDTV tuner(Med rette firmware og drivere)
1 Stk Irdeto CAM fra producenten Smit(500kr hos Stofabutikken, 250kr hos DVBshop.net)
En opdateret Windows Vista, dvs med SP1(eng) eller DK og andre tilgængelige updates via Windows Update..
Et par yderligere Windows Updates; Denne og denne og endeligt denne
Så må du have fat på TVpack Til Vista MCE...
En enkelt tweak fra TGB.COM med nærmere oplysninger her
Et ekstra kort til Zaptor til at stoppe i dit IrdetoCam/og TV Tuner

Redigeret af Patriarken - 10-Oktober-2008 kl. 06:15
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 20:12
Hej Patriarken

Tak for det...

UHA... det var godt nok mange ting ser måske lidt indviklet ud - håber jeg kan finde ud af det

Det ekstra kort til Zaptor, er det et man kan få ved stofa?

Med venlig hilsen
Per Hansen

AaB Ishockey

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 21:20

Oprindeligt skrevet af perhansen perhansen skrev:

Hej Patriarken

Tak for det...

UHA... det var godt nok mange ting ser måske lidt indviklet ud - håber jeg kan finde ud af det

Det ekstra kort til Zaptor, er det et man kan få ved stofa?

Det patriarken skriver er hvis du vil have det flotte billed, det kan gøres meget billigere med en analog tuner, men resultatet er så også svarende til prisen..

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 22:05
Okay tak til dig også Pizzabager.

Selvfølgelig vil jeg gerne have et perfekt billede, spørgsmålet er så bare lige hvad jeg så skal bruge af ledninger til det Patriarken har anvist, da min pc står ca. 13 meter fra mit tv.
Med venlig hilsen
Per Hansen

AaB Ishockey

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 05:55
Vedr Kabler:
Hvis du har HDMI i din Computer så kig på denne her
Derudover skal TVtuneren have et antennekabel, dette her er generelt et godt kabel. (Det de har hos stofa er ok selvom det er dyrt....)

Vedr: Zaptorkort
Ja du skal en tur i Stofabutikken(Kan fornemme på din Signature at du nok bor i Aalborg som jeg) Som skulle genåbne i dag eller på mandag. Her skal du sige at du lige har købt en Zaptorboks i den blå avis og du gerne lige vil have et slavekort til dit nuværende Zaptorabonnement. Så skulle du gerne imod betaling af 50kr årligt modtage et ekstra kort(Som er sort) som er lige til at stikke i Irdetocamet, og derefter i tvtuneren.

Grunden til at du skal sige at du har købt zaptoren i den Blå Avis er at de helst vil lange en Zaptorbox ud(sammen med kortet) som de har serienr på.  Husk  dog hvis hvis du har købt Zaptorboksen til en 1000kr, da den kom ud i Januar og du har pakke 3, kan du få en Zaptorbox med kvit og frit hvor der er medfølger switch og Zaptorkort.

Installationen er i øvrigt ikke så kompliceret som det måske lyder...

Redigeret af Patriarken - 10-Oktober-2008 kl. 06:23
Mit Setup
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 15:03
Hej Patriarken

Mange mange tak for din hjælp den har været STOR...

Her i den nærmeste tid, vil jeg se om ikke jeg kan få købt alt det her, og mon ikke det kan lade sig gør og få det op og køre også...

Men endnu engang en STOR TAK for hjælpen
Med venlig hilsen
Per Hansen

AaB Ishockey

Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2006
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2008 kl. 00:11

#Patriarken

Slave smart kortene fra stofa virker altså med FireDTV/FloppyDTV.

Dette var da lidt af en nyhed

Lige et spørgsmål:

1) Har selv 2 røde irdeto CAMS samt et fra MM-vision. Der har på det seneste været lidt problemer med hakkeri. Kan forstå ud fra stofas hjemmeside at dette også har været tilfældet med Zaptor boxen, men at det nu skulle være løst. Tror du det vil forbedre situationen at gå over til Smit CAMS?

EDIT: Lige et par spørgsmål mere:

2) Kan man bruge Zaptor boxen uden at få installeret deres specielle internetforbindelse?

3) I og med at stofa er begyndt at forhandle Smit CAMs må de jo på en eller anden måde acceptere, at man bruger andre tunere end Zaptor, ikke?

Redigeret af Delphi - 13-Oktober-2008 kl. 00:22
DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2008 kl. 05:27
Oprindeligt skrevet af Delphi Delphi skrev:

#Patriarken

Slave smart kortene fra stofa virker altså med FireDTV/FloppyDTV.

Dette var da lidt af en nyhed

Lige et spørgsmål:

1) Har selv 2 røde irdeto CAMS samt et fra MM-vision. Der har på det seneste været lidt problemer med hakkeri. Kan forstå ud fra stofas hjemmeside at dette også har været tilfældet med Zaptor boxen, men at det nu skulle være løst. Tror du det vil forbedre situationen at gå over til Smit CAMS?

EDIT: Lige et par spørgsmål mere:

2) Kan man bruge Zaptor boxen uden at få installeret deres specielle internetforbindelse?

3) I og med at stofa er begyndt at forhandle Smit CAMs må de jo på en eller anden måde acceptere, at man bruger andre tunere end Zaptor, ikke?

om det vil forbedre situationen kan jeg ikke sige med sikkerhed da jeg ikke kender udgangspunktet. Men jeg havde så mange problemer med de lilla IrdetoCAMs fra SCM (Du ved med hardreboots, Cam ind ud osv) at jeg prøvede at købe et CAM hos stofa. Dette var et Smit, som jeg tror de sælger til kunder med DVB-C tuner i deres fjernsyn primært. De annoncerer dog ikke med det, ej heller i på deres prisliste. Desuden er Smit cam'et billigere end SCM cam's og hvis Stofa indkøber hos DVBshop(Hvilket de nok ikke gør) så sælger de det til den dobbeltepris af den billigste markedspris

Ikke destomindre, kører Smit Cam's fejlfrit i Irdeto og conax versioner, tillige med Vista Feature Pack 2008 der kommunikerer som det skal med Smit cam'et(Kan vise "Service Scramblet" beskeder osv, uden at chrashe maskinen eller frontend) Min Test installation har kørt fejlfrit i 2 uger nu uden reboots. Før dette kørte min DVBviewer fejlfrit i et par måneder. Dette er mine erfaringer.

2. Du behøver ikke at have internet hos stofa, men du skal have et modem( Dvs en såkalt bærelinie til Zaptoren, hvilken er gratis) Zaptoren bruger KUN denne linie til Guide og interaktive tjeneste.....TV signalet er alm DVB-C.

3. Stofa accepterer at man bruger andre Tunere en Zaptor, fx samsung mv.

Mit Setup
Til top
Cruel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Februar-2007
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2008 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Vedr Kabler:
Hvis du har HDMI i din Computer så kig på denne her
Derudover skal TVtuneren have et antennekabel, dette her er generelt et godt kabel. (Det de har hos stofa er ok selvom det er dyrt....)

Vedr: Zaptorkort
Ja du skal en tur i Stofabutikken(Kan fornemme på din Signature at du nok bor i Aalborg som jeg) Som skulle genåbne i dag eller på mandag. Her skal du sige at du lige har købt en Zaptorboks i den blå avis og du gerne lige vil have et slavekort til dit nuværende Zaptorabonnement. Så skulle du gerne imod betaling af 50kr årligt modtage et ekstra kort(Som er sort) som er lige til at stikke i Irdetocamet, og derefter i tvtuneren.

Grunden til at du skal sige at du har købt zaptoren i den Blå Avis er at de helst vil lange en Zaptorbox ud(sammen med kortet) som de har serienr på.  Husk  dog hvis hvis du har købt Zaptorboksen til en 1000kr, da den kom ud i Januar og du har pakke 3, kan du få en Zaptorbox med kvit og frit hvor der er medfølger switch og Zaptorkort.

Installationen er i øvrigt ikke så kompliceret som det måske lyder...

Er der nogen grund til i stofabutikken ikke bare at sige man skal have et slavekort til sit mediacenter (med IrdetoCam+FloppyDTV tuner)?  Er det så dyrere? Skal selv ned i butikken (i Aalborg) en af dagene efter et kort...
Til top
Sunny Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Juli-2004
Point: 325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2008 kl. 18:56
Hvis man alligevel skal have handlet  CAM ved dvbshop.net. Kan man så ikke lige så spare lidt på tuneren og tage den her:

http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p2249%7B27%7D36 _FloppyDTV-C-CI-BDA-FireWire-incl--CI--HDTV-.html

Eller overser jeg et eller andet?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2008 kl. 05:12
Oprindeligt skrevet af Sunny Sunny skrev:

Hvis man alligevel skal have handlet  CAM ved dvbshop.net. Kan man så ikke lige så spare lidt på tuneren og tage den her:

http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p2249%7B27%7D36 _FloppyDTV-C-CI-BDA-FireWire-incl--CI--HDTV-.html

Eller overser jeg et eller andet?

Nej god ide, selvom det kan blive dyrt med RMA osv.
Mit Setup
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu