recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til TV-tuner kort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til TV-tuner kort

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af SSvenSSon SSvenSSon skrev:

Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Kan man køre med flere TV-tuner kort, så man kan optage fra flere mux samtidig?
Som udgangspunkt JA.

Kan jeg købe to TerraTec H7, hvorved jeg kan optage fra to mux? Så skal jeg vel også have to kort/CI moduler?

Kan man ikke køre med et kort/CI modul og to TV-tunere?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10510
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 13:56

Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Hvordan ligger TV-kanalerne i mux hos Yousee?
Der varierer lidt alt efter hvor i landet man er.
Her er en liste for Hovedstadsområdet: http://www.suodenjoki.dk/yousee_dvbc_channels.htm
Skal det forstås sådan, at hver blok er lig med en mux?

En mux er groft sagt en frekvens.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 14:40
Er der nogen som kan svare mig på dette:

Kan jeg købe to TerraTec H7, hvorved jeg kan optage fra to mux? Så skal jeg vel også have to kort/CI moduler?

Kan man ikke køre med et kort/CI modul og to TV-tunere?
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 15:38
Såfremt man se/optage fra flere MUX samtidigt kræver det lige så mange tuner-kort.

HVis der kun er cam på de ene TV-kort, kan det anvendes til ukodet kanaler..

I f.eks.DVBviewer kan man gruppere kanalerne pr. TV-kort.
Dvs. man laver en gruppering hvor de kodet kanaler kun indgår for det TV-kort med CAM-modul.
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Såfremt man se/optage fra flere MUX samtidigt kræver det lige så mange tuner-kort.
Hvis jeg køber to TV-tunere, så kan jeg som minimum se/optage to TV-programmer fra forskellige mux, men hvis TV-programmerne ligger i samme mux kan jeg opgave flere end to. Er det rigtigt forstået?
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juli-2006
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

.... Du kan optage alle de kanaler der ligger på samme mux samtidig og samtidig se en af dem.

jeg har forsøgt at få dette til at virke uden held på Terratec H7 med HomeCinema softwaren der medfølger... Ser ikke ud til at være muligt, eller jeg har overset noget.!?!

Er det at optage flere kanaler fra samme mux noget hardwaren skal understøtte -  ved du/I om Terratec's H7 gør dette?
Eller er det softwaren som skal understøtte det? I så fald hvilken software skal benyttes til netop det formål?

mvh.

Thomas
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 17:03

Optage/se flere kanaler inden for en mux,  kræver det er supporteret i softwaren, f.eks. dvbviewer og mediaportal.

Mens f.eks. windows 7 mediacenter  ikke kan dette...
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juli-2006
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 17:09

Optage/se flere kanaler inden for en mux,  kræver det er supporteret i softwaren, f.eks. dvbviewer og mediaportal.

Mens f.eks. windows 7 mediacenter  ikke kan dette...

Ok, må jo prøve at finde en demo version af dvbviewer eller lege med mediaportal..

Men hvad med Terratec's H7, understøtter den, og skal hardwaren generelt"understøtte" noget for at det kan lade sig gøre?

mvh.

Thomas
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 17:23
Muligheden har ikke noget med hardwaren at gøre.
Reelt sendes alle kanaler inden for et MUX, som en stor samlet datastrøm.
De forskellige kanaler består af et antal del datastrømme (kaldet PIDs), dvs. video, lyd, epg, dvb-subtitels m.v.

Det er op til softwaren at sortere i denne datamængde og derved give mulighed for  at optage se/optage flere kanaler samtidigt.

Check de pågældende programmers supportliste om TV-kortet er supporteret (det er i DVBviewer).
Der findes ikke en demo-version af dvbviewer, men der et utillity transedit scanner og editor, som man kan afprøve med, om det virker...

Se også her...
http://www.digitalt.tv/test.aspx?ArticleID=116

Redigeret af avh - 29-Januar-2010 kl. 17:26
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 16:44

Muligheden har ikke noget med hardwaren at gøre.
Reelt sendes alle kanaler inden for et MUX, som en stor samlet datastrøm.
De forskellige kanaler består af et antal del datastrømme (kaldet PIDs), dvs. video, lyd, epg, dvb-subtitels m.v.

Det er op til softwaren at sortere i denne datamængde og derved give mulighed for  at optage se/optage flere kanaler samtidigt.

Check de pågældende programmers supportliste om TV-kortet er supporteret (det er i DVBviewer).
Der findes ikke en demo-version af dvbviewer, men der et utillity transedit scanner og editor, som man kan afprøve med, om det virker...

Se også her...
http://www.digitalt.tv/test.aspx?ArticleID=116

Jeg har været inde og kigge på linket (som ikke lige virker i skrivende stund). Der stod bl.a. at man kunne få TV-kortet til at køre under Windows Media Center, hvis man kørte DVBviewer i baggrunden.

Er der nogen af jer som har TerraTec H7, der har mulighed for at teste, hvor mange TV-programmer man kan optage samtidig med at man ser et?
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 16:58

Er der nogen af jer som har TerraTec H7, der har mulighed for at teste, hvor mange TV-programmer man kan optage samtidig med at man ser et?

Som tidligere nævnt er det udelukkende et spørgsmål om software. Til DVBviewer findes der f.eks. et Video Recorder plugin. Her er vist et eksempel, hvor den sættes til at optage alle 8 kanaler fra en af YouSee's frekvenser:

Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Som tidligere nævnt er det udelukkende et spørgsmål om software. Til DVBviewer findes der f.eks. et Video Recorder plugin. Her er vist et eksempel, hvor den sættes til at optage alle 8 kanaler fra en af YouSee's frekvenser:

Bare for lige at være helt sikker, så vil jeg kunne optage alle de 8 TV-programmer samtidig (som vist på dit screendump) imens jeg ser et af dem?
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu