|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
nph12 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 646 |
![]() |
||
Kan jeg købe to TerraTec H7, hvorved jeg kan optage fra to mux? Så skal jeg vel også have to kort/CI moduler?
Kan man ikke køre med et kort/CI modul og to TV-tunere?
|
|||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10510 |
![]() |
||
En mux er groft sagt en frekvens.
Flemming
|
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
|||
nph12 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 646 |
![]() |
||
Er der nogen som kan svare mig på dette:
Kan jeg købe to TerraTec H7, hvorved jeg kan optage fra to mux? Så skal jeg vel også have to kort/CI moduler?
Kan man ikke køre med et kort/CI modul og to TV-tunere?
|
|||
![]() |
|||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
||
Såfremt man se/optage fra flere MUX samtidigt kræver det lige så mange tuner-kort.
HVis der kun er cam på de ene TV-kort, kan det anvendes til ukodet kanaler.. I f.eks.DVBviewer kan man gruppere kanalerne pr. TV-kort. Dvs. man laver en gruppering hvor de kodet kanaler kun indgår for det TV-kort med CAM-modul. |
|||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hvis jeg køber to TV-tunere, så kan jeg som minimum se/optage to TV-programmer fra forskellige mux, men hvis TV-programmerne ligger i samme mux kan jeg opgave flere end to. Er det rigtigt forstået?
|
|||
![]() |
|||
Thomasl ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 195 |
![]() |
||
jeg har forsøgt at få dette til at virke uden held på Terratec H7 med HomeCinema softwaren der medfølger... Ser ikke ud til at være muligt, eller jeg har overset noget.!?!
Er det at optage flere kanaler fra samme mux noget hardwaren skal understøtte - ved du/I om Terratec's H7 gør dette?
Eller er det softwaren som skal understøtte det? I så fald hvilken software skal benyttes til netop det formål?
|
|||
mvh.
Thomas |
|||
![]() |
|||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
||
Optage/se flere kanaler inden for en mux, kræver det er supporteret i softwaren, f.eks. dvbviewer og mediaportal. Mens f.eks. windows 7 mediacenter ikke kan dette... |
|||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|||
![]() |
|||
Thomasl ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 195 |
![]() |
||
Ok, må jo prøve at finde en demo version af dvbviewer eller lege med mediaportal..
Men hvad med Terratec's H7, understøtter den, og skal hardwaren generelt"understøtte" noget for at det kan lade sig gøre?
|
|||
mvh.
Thomas |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Muligheden har ikke noget med hardwaren at gøre.
Reelt sendes alle kanaler inden for et MUX, som en stor samlet datastrøm. De forskellige kanaler består af et antal del datastrømme (kaldet PIDs), dvs. video, lyd, epg, dvb-subtitels m.v. Det er op til softwaren at sortere i denne datamængde og derved give mulighed for at optage se/optage flere kanaler samtidigt. Check de pågældende programmers supportliste om TV-kortet er supporteret (det er i DVBviewer). Der findes ikke en demo-version af dvbviewer, men der et utillity transedit scanner og editor, som man kan afprøve med, om det virker... Se også her... http://www.digitalt.tv/test.aspx?ArticleID=116 Redigeret af avh - 29-Januar-2010 kl. 17:26 |
|||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg har været inde og kigge på linket (som ikke lige virker i skrivende stund). Der stod bl.a. at man kunne få TV-kortet til at køre under Windows Media Center, hvis man kørte DVBviewer i baggrunden.
Er der nogen af jer som har TerraTec H7, der har mulighed for at teste, hvor mange TV-programmer man kan optage samtidig med at man ser et?
|
|||
![]() |
|||
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
||
Som tidligere nævnt er det udelukkende et spørgsmål om software. Til DVBviewer findes der f.eks. et Video Recorder plugin. Her er vist et eksempel, hvor den sættes til at optage alle 8 kanaler fra en af YouSee's frekvenser: ![]() |
|||
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Bare for lige at være helt sikker, så vil jeg kunne optage alle de 8 TV-programmer samtidig (som vist på dit screendump) imens jeg ser et af dem?
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |