recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til TV-tuner kort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til TV-tuner kort

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 01:59
Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Er der nogen af jer som har TerraTec H7, der har mulighed for at teste, hvor mange TV-programmer man kan optage samtidig med at man ser et?

Som tidligere nævnt er det udelukkende et spørgsmål om software. Til DVBviewer findes der f.eks. et Video Recorder plugin. Her er vist et eksempel, hvor den sættes til at optage alle 8 kanaler fra en af YouSee's frekvenser:

Bare for lige at være helt sikker, så vil jeg kunne optage alle de 8 TV-programmer samtidig (som vist på dit screendump) imens jeg ser et af dem?
JA JA JA!
Som du har fået oplyst flere gange: Ja det kan du godt, men det kræver at du har det program der kan, f.eks. Media Portal eller DVBViewer.
En mux kan sammenlignes med et godt gammelt begreb som en FM radioudsendelse. Der bliver sendt i to kanaler. Har du en stereomodtager så kan du høre to kanaler. Har du en mono modtager kan du kun høre en. Men du kan ikke høre to stationer som ligger på hver sin frekvens, samtidigt. Det samme med en mux, men der er i modsætning til stereo, flere kanaler, og dem kan du hente samtidigt, men du kan ikke hente fra fler mux samtidigt.
Hvor mange TV programmer du kan hente med TerraTec kortet er vel ikke relevant. Hvor mange vil du se/optage på en gang? Som udgangspunkt er det kun din harddisk og din PC der sætter begrænsningen. De fleste kort kan modtage alle de kanaler der ligger på en mux. Der er dog visse begrænsninger når vi taler H.264 kanaler (HD). Her er datamængden simpelthen så stor at man må begrænse det. Derfor må man f.eks. i DVBviewer, med sattelit TV, fjerne hakket i "Open Whole Transponder" når det er HD kanaler, ellers går det galt
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2005
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Hvor mange vil du se/optage på en gang?
Jeg vil meget gerne kunne se et TV-program samtidig med at jeg kan optage et-to TV-programmer. Dette kan jeg forstår ikke er noget problem, hvis alle TV-programmer ligger i samme MUX. Problemet er, hvis TV-programmer ikke ligger i samme MUX, så bliver jeg nød til at køre med flere TV-tunere.

Jeg læste på digitalt.tv, at HDhomerun har to TV-tunere og kører fint under Windows Media Center:

Med HDhomerun vil jeg altid kunne se et TV-program og samtidig kunne optage mindst et TV-program eller flere, hvis de ligger i samme MUX. Er der nogen som har erfaringe med HDhomerun?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 19:58
kære nph12 - du er velkommen til at bruge søgefunktionen. Der er rent faktisk en 22 sider lang diskussion i fuld gang om hdhomerun i mediecenter forummet (samme som du skriver i) - Der er også fulde guider til hvordan det sættes op og virker.

Ps. du skriver lidt oppe i et tidligere indlæg at man kan få en h7 til at virke i MCE ved brug af dvbviewer. Jeg er bange for du har misforstået metdoen - du skal bruge tv-source (fra dvblogic.com) som er en applikation der kan distribuere signalet ud i dit netværk. Ud over at distribuere signalet rundt konverterer det signalet fra et DVB-c signal til et dvb-t og dette signal er der understøttelse for i mce. (konverteringen består i at den stripper de markører som angiver data som en dvb-c datastrøm  og indsætter nye markører der angiver det er en dvb-t datastrøm.) Med hdhomerun sendes ikke det komplette mux ud gennem netværket og derfor kan du kun optage maksimalt 2 programmer samtidig. Men som sagt - skim de 22 sider igennem - der er megen nyttig information.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 00:57
Og så er den vist rundbarberetWink
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu