recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til TV-Tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til TV-Tuner

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 23:34
Jeg har faktisk tidligere i dag checket hvilken antenneforstærker jeg har fordi den nu fungerer udmærket og jeg ikke kan finde noget negativt at sige om den, men der er ikke nogen betegnelse på den. Den hedder sikkert noget, men hvad? Nå, men jeg har jo heller ikke købt en dyr model.

Men den forstærker 13 db på hver udgang. Jeg tror det er thansen der sælger en med 2 udgange som hver forstærker 10 db. Den koster ca 99kr, det ville jeg prøve. Den vil naturligvis virke og hvis du ikke kan se nogen tilførte skygger eller andre unoder, er det jo ok. Ellers kan man jo sende tilbage. Der var også et kabel til ca 70kr for 25 meter som er langt bedre end det der billige færdige til 34 kr som du selv har. Kablet skal have en metalstrømpe og desuden en skærm af folie for at være godt.

25 meter kan måske række til nye og bedre kabler på dine andre fjernsyn. Noget af det meget vigtige ved kabeltv, er jo at undgå støj der kommer ind på systemet, det skal jo være helt lukket. Ellers er der skygger. Men tdc kabel kan ikke levere et signal til mig uden skygger og det forringer mit billede.

Det er en af grundende til at jeg også bruger en selector, så har jeg et signal der er digitalt, i det mindste frem til selectoren. Og så er der ingen skygger.  Det sender jeg så ind på s-video indgangen. Men med det rigtige antennesignal som skal være kraftigt nok er der ingen grund til at trylle med noget. Selv om en selector generelt naturligvis kan levere et bedre billede på de fleste kanaler. Har nu kun en sagem60.

Ken

Til top
kennyboy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-August-2006
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2006 kl. 07:14
Tak til alle for hjælpen til spørgsmålene. Jeg vil se hvad jeg kan finde ud af, og så vender jeg tilbage.
Til top
kennyboy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-August-2006
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2006 kl. 20:15

Jeg har købt nyt kabel (Expert's bedste) og trukket det til mit stue TV. Ligeledes fra boksen på væggen, har jeg trukket et nyt kabel til TV-kortet. Det virker tilfredsstillende. Det vil sige, at jeg har sat en fordeler på ved boksen på væggen, hvor kablet til TV og TV-kort går fra. Der er lige et par kanaler der ikke er helt optimale, men det er ikke nogen jeg ser alligevel. Jeg prøvede også med en antenneforstærker fra Harald Nyborg, men det blev resultatet ikke bedre af. Så, alt i alt godt tilfreds.

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2006 kl. 02:26
ok

Fedt nok kennyboy det lykkedes

Ken