recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til udstyr til DVB-T
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til udstyr til DVB-T

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Anderton Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Juni-2006
Status: Offline
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anderton Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til udstyr til DVB-T
    Sendt: 05-Maj-2013 kl. 16:05
Hej

Jeg har i øjeblikket stofa kabeltv, men overvejer kraftigt at skifte til Boxer. Jeg har fået en maximum 6000 DVB-T antenne og kan se at den skal forsynes med 5V. Jeg har idag en Triax IFA202 antenneforstærker (og en 8x splitter), som jeg også planlægger at bruge til det nye setup.  Kan en Triax IFA 202 levere de 5v som antennen har brug for ?  

Der følger godt nok et 5V adapter med til antenne, men der er uden f-connector og jeg frygter at miste for meget af signalet hvis den bliver sat til før forstærkeren.

Hvad vil det bedste setup være når nu antennen skal have 5v.

På forhånd tak

/Anderton
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 16:20

Hvorfor købe tvivlsomme Aktive antenner, når en normal passiv UHF vil være bedre. Kompakt antenner kræver gode forhold, aktive eller ej.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anderton Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 16:32
Hej

Er så vidt enig i forhold til valg af antenne, men det var det kompromis der kunne,indgåes på hjemmefronten i forhold til en mindre pæn gitterantenne. Har kun 10km til senderen og ligger forholdsvis højt, så jeg håber det går.
Når du tingene er som de er, kan du så anbefale noget?

/Anderton
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 16:37

Med den afstand, og en god placering i forhold til, så er der næppe problemer. En aktiv Antenne har forstærker, så yderligere skal ikke bruges. Chance for overstyring.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anderton Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 17:01
Hej

Tak for svaret. Hvad er den bedste løsning på de 5v til antennen ? Jeg synes ikke at den power-inserter som fulgte med ligner den bedste løsning. Kan de 5v godt leveres af et af de fjernsyn der efterfølgende kobles til ?

/Anderton
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 17:07

Oprindeligt skrevet af Anderton Anderton skrev:

Tak for svaret. Hvad er den bedste løsning på de 5v til antennen ? Jeg synes ikke at den power-inserter som fulgte med ligner den bedste løsning. Kan de 5v godt leveres af et af de fjernsyn der efterfølgende kobles til ?

Ikke nødvendigvis, det derfor at der medfølger en forsyning til antennen.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anderton Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 17:10
Min bekymring går på, at der "bare" sidder almindelige antennestik på den forsyning som fulgte med antennen, er det godt nok eller burde det være f-connectorer ?

Skal den sættes på før skillefilter eller kan den monteres ude ved et af de tv der tilsluttes ?

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 17:15

En forsyning til en Aktiv antenne, skal jo altid indsættes på kablet mellem antennen og den aftagende enhed.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anderton Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 17:22
Med risiko for at stille et dumt spørgsmål, så antager jeg at tv'et betragtes som den aftagende enhed, så  er det vel ok at montere forsyningen foran et af de tv vi har i huset, eller betragtes skillefiltret i denne sammenhæng også som en aftagende enhed, så forsyningen skal monteres før det ?

Hvilken type kabel vil du anbefale fra antennen og ind i huset ? Det skal løbe ca. 10m langs en mur
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 17:32

Som skrevet forsyningen kan ikke sættes efter noget andet på kablet. Enhver forhandler har kabler af den rigtige kvalitet.

PS: Du skal være sikker på, at Kabel TV kan opsiges, da der kan være aftagepligt.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anderton Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 17:34
Hej

Endnu en gang tak for svaret.

Har stofa til privat husstand i aalborg, og har undersøgt at det koster 450 at sætte det i bero :-)
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af Anderton Anderton skrev:

Hej

Er så vidt enig i forhold til valg af antenne, men det var det kompromis der kunne,indgåes på hjemmefronten i forhold til en mindre pæn gitterantenne. Har kun 10km til senderen og ligger forholdsvis højt, så jeg håber det går.

Med 10 km til en af de større sendere, er det vel OK (vi vil ikke ret gerne sige noget godt om sådanne 'fidus'-antenner). 

Problemet kan blive de nye 4G/LTE800  signaler,  der mange steder vil kræve et filter indsat mellem antenne og forstærkeren.

Det kan man ikke ved din sammensatte antenne og forstærker.  Det vil helt afhænge af placeringen af  evt. 4G/LTE800   master omkring dig.   Det er  afstanden  til mobil-masten, der er afgørende, da din antenne ikke er særligt retningsbestemt.

Nå, men det opdager du, hvis det er et problem.

Du kan roligt indsætte 5 volt forsyningen før fordeleren, men har fordeleren DC gennemgang  fra  en udgang til indgangen, kan den også indsættes her.  Signalet er jo allerede forstærket. 

Lars   :)

Redigeret af reslfj - 05-Maj-2013 kl. 18:06
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu