|
Hjælp til valg af 3D projektor |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Jammer
Junior bruger Oprettet: 23-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 21:35 |
Jeg har brug for hjælp til valg af en god projektor der primært skal bruges til visning af Blu Ray og måske en fodbold kamp i ny og næ.
Mit valg er imidlertid begrænset af, at jeg har 360 cm fra væg til væg hvor der er plads til et 92" lærred, så den skal have en kort throw range. Lærredet kommer til at hænge ca. 10 cm fra væggen da der skal være plads til en fladskærm bagved. Så det resulterer vel ca. i en throw range på max 310 cm da selve projektoren jo også tager lidt plads. Den bliver i øvrigt monteret på væggen. Krav til projektoren er: 3D og Lens shifting Ønsker til projektoren: Lavt/moderat støjniveau, DLP Prisniveau: Max 15.000,- Jeg har søgt inspiration hos http://www.projectorcentral.com hvor jeg har brugt deres filter hvor jeg har opstillet ovenstående krav, men har ikke kunne finde den "rigtige" projektor endnu. Hilsen Jammer |
|
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Funktioner
Tak(0)
|
SKAL det være DLP? Det gør det bestemt ikke nemmere at noget der kan give 92" på den afstand og som også har lensshift. Hvis du kan dispensere med enten DLP eller lensshift bliver det noget nemmere.
EDIT: Skulle vist lige have læst det to gange... Jeg kan ikke komme i tanke om nogen model der kan opfylde kravene indefor prisrammen. Epson kommer med en lillebror til w9000 om ikke ret længe. Den kan det du søger, og jeg vil gætte på at den kommer tæt på din max pris, men nok lidt over. MVH
Redigeret af tvkartoffel - 15-Oktober-2012 kl. 21:55 |
|
Jammer
Junior bruger Oprettet: 23-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for input tvkartoffel. Jeg vil læse lidt mere om Epson.
Det SKAL ikke være DLP, men jeg havde bare fået forståelsen at DLP projektorer har et bedre billede generelt. Jeg har set på en Optoma HD33 men den har ikke lens shift, men ellers synes jeg faktisk det var en lækker projektor. En Acer H9500BD har til gengæld Lens shift og den har en kort throw range og kan købes for 12.700,- så jeg tænkte vel egentlig bare om der var nogle konkurrenter til denne, da den har fået nogle ganske udemærkede anmeldelser, men ingen helt i top. Lens shift gør vel installationen lidt nemmere, men måske jeg skal stryge det som et krav. Det kan besværliggøre monteringen, men når den først er på plads er det måske reelt lige meget... Lad os antage jeg dropper lens shift. Hvilke gode konkurrenter er der til en Optoma HD33? |
|
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu skal de ikke lyde som om jeg er Epson fan. Det er jeg ikke, selvom jeg selv har en tw3200. Den ville også kunne knibes ind, men den har ikke 3D. Ellers er der tw5900, tw6000 og den nye tw6100 hvoraf nogle af dem, mod en pebret merpris, kan fås med trådløs HDMI. De har så et "W" efter navnet. De har throw ratio på 1,32 til 2,15:1 så de kan godt knibes ind. Jeg har set HD33 (kun 2D) og synes den er glimrende. Den kan vist lige præcis være der, men heller ikke mere. Jeg har ikke set de omtalte Epson.
Ellers er der Sony VPL-HW30ES den mindes jeg også kan, men jeg kan ikke lige finde spec. Den skal du til tyskland for at finde den onkring 15K,-. Der er sikkert flere, men det var hvad jeg lige kunne huske :-) EDIT: Jeg skal lige huske at skrive at der var en der på PB der brokkede sig lidt over at hans TW6000 havde det svært med sortniveauet og havde prøvet forskellige ting for at få det bedre. Du bør nok få en demo inden du trykker på aftrækkeren hvis det er den vej du går. EDIT EDIT: Der er vist nok noget med at der er en fejl på den ACER, som der ikke står noget om i den anmeldelse på projektor review. Efter sigende kan den ikke vise 1:1 pixelmapping ved 1080P, hvilket er forrykt. Der er en lang tråd ovre på avsforum.com hvor folk beklager sig helt vildt. Det samme gælder for W7000, men det er vist nok rettet i en nyere firmware (på W7000). MVH
Redigeret af tvkartoffel - 15-Oktober-2012 kl. 22:35 |
|
Jammer
Funktioner
Tak(0)
|
Cool, det er sgu en jungle det her, men takker for forslagene. Må læse lidt reviews af dem i morgen
|
|
Darathar
Junior bruger Oprettet: 11-August-2007 Status: Offline Point: 31 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så vidt jeg kan se kan en Optoma HD33 placeres mellem ca. 3,0 - 3,60 meter fra et 92" lærred. Det kan vist lige lade sig gøre i din situation, og dermed behøves lensshift måske ikke være et krav ?
Jeg står faktisk i samme overvejelser som dig, og tror jeg hopper på en Optoma HD33. Den er vist ikke sublim til noget, til gengæld kan klare den det meste helt acceptabelt. Den får vist mest miscredit for sin manglende fleksibilitet mht. placering, men hvis den passer i ens eget setup, så går det jo nok :)
|
|
TV: Pioneer 428XD
AV: Pioneer LX-75 Speakers: B&W CM9 |
|
Stereolab
Guld medlem Oprettet: 27-Januar-2012 Status: Offline Point: 797 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du lægger vægt på 3D-billedekvaliteten så er BenQ W7000 det oplagte valg indenfor budgettet. Og så har den lens shift. Som med alle andre single chip DLP'er er du nødt til at se den i aktion for at finde ud af om du er følsom overfor den såkaldte regnbue-effekt (RBE). Jeg har selv haft en BenQ W6000, men jeg blev irriteret af RBE, og så støjer den lidt. Men det gør de fleste DLP'er.
|
|
Schulz
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
Funktioner
Tak(0)
|
Inden for budgettet kunne man måske være heldig at finde en brugt JVC x30, det er også en lækker sag
|
|
Jammer
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg fik set en W7000 i aktion og havde faktisk lagt mig fast på den, men den kan desværre ikke klemmes ind i min stue pga. den har en lidt længere throw range end HD33. Jeg hælder også mest til HD33 og jeg tror faktisk det bliver den. Efter at have læst adskillige anmeldelser af den kan jeg også konkludere at den ikke er top-of-the-class, men den gør sit arbejde rigtigt godt til prisen. Det er ikke high-end men et godt sted at starte i projektor verdenen. Mht. RBE så "testede" jeg dette på W7000 og kunne heldigvis ikke se problemet i testen. Tak for jeres inputs alle sammen
|
|
aouer
Super bruger Oprettet: 24-Januar-2010 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 406 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg vil gå efter en Epson tw 6000 har set den live hos av-connection, i det pris leje synes jeg den er kanon.
Den vil passe godt ind med dine mål. Eller som der er nævnt en brugt JVC (x30-X3)
|
|
Jammer
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg fandt lige denne sammenligning mellem Epson TW 6000 og Optoma HD33:
http://www.lydogbillede.dk/test/optoma-hd33-og-epson-tw6000/ Redigeret af Jammer - 17-Oktober-2012 kl. 21:00 |
|
lydemann
Bruger Oprettet: 27-Februar-2007 Sted: Vamdrup,Denmark Status: Offline Point: 124 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har selv en Acer H9500BD købt hos Beamer-Discount i Tyskland. Kanon billede. Selv om jeg har fladskærm
har jeg bygget den ind i væggen. Giver 10 cm. Og projektoren er sat i en vindueskarm som jeg også selv har lavet. Bare et hul i muren. Giver yderligere ca. 30 cm, kører nu med et 108"
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |