|
Hjælp til valg af 42" fladskærm |
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Forfatter | |||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Panasonic TX-L42E5Y - 5000 kroner
Se: http://www.dr.dk/TV/se/so-ein-ding/so-ein-ding-23#!/ |
|||
![]() |
|||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4283 |
||
Med hensyn til dit fjernsynsvalg, er Panasonic plasma rigtigt gode til nogen, men for både min kæreste og jeg fandt vi ud af det ikke var en god ide, da skærmen nærmest hoppede og rystede for vores øjne. Et fænomen jeg også har oplevet ved vt50' men sjovt nok ikke på Samsung.
Så tag ud at kigge inden du vælger ud fra et forum svar. Redigeret af Henrik B. - 05-December-2012 kl. 07:06 |
|||
![]() |
|||
Bøje_fra_nr_16 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-August-2012 Status: Offline Point: 333 |
||
Ta en tur i el-Giganten og vælg det du synes bedst om, og som har en god pris, evt lagerudsalg inden nye modeller kommer - der er generelt lille forskel idag billedemæssigt - plasma er problematisk med mange billedefejl, de kan støje, risiko for indbrænding, og performer dårligt i dagslys - LCD uproblematisk og performer under alle forhold. Vær opmærksom på om fronten er blank som et spejl, medmindre du godt kan li at se dig selv som en del af billedet
![]() Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 30-November-2012 kl. 10:03 |
|||
![]() |
|||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
||
Lcd kan såmænd også få indbrænding af billedet, selv trafostøj kan de fås med.
Billedfejl er der selvfølgelig aldrig set på en lcd skærm, eller hvordan er det nu, det er med det?
Hvis dine råd eller mangel på samme, skal bruges til noget, så svar sagligt og faktuelt. Din mangel på saglighed, forpester et forum med gode råd og svar.
|
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||
![]() |
|||
netmet ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 87 |
||
Jeg kan heldigvis godt se bort fra usaglige kommentarer, og takker for alle de meget gode råd, I er kommet med indtil nu. Jeg har besluttet mig for, at vælge et LED TV på ca 42 tommer, og har fået et ret godt øje til Panasonic, både efter at have set So Ein Ding (yndlingsprogram!) og fordi I alle herinde tilsyneladende synes, at det er sagen. Tror dog jeg venter til januar i håbet om, at de kommer på udsalg...
Jeg kan ikke huske (det er lang tid siden, jeg har været herinde sidst), om jeg skal fordele point eller hvordan det lige fungerer?
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Godt at du trods alt fik noget ud af tråden. Nej der skal ikke fordeles point, men en DUMMEBØDE ville være på sin plads
![]() Redigeret af Kampus - 30-November-2012 kl. 11:37 |
|||
![]() |
|||
Bøje_fra_nr_16 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-August-2012 Status: Offline Point: 333 |
||
Lcd kan såmænd også få indbrænding af billedet, selv trafostøj kan de fås med.
Billedfejl er der selvfølgelig aldrig set på en lcd skærm, eller hvordan er det nu, det er med det?
Hvis dine råd eller mangel på samme, skal bruges til noget, så svar sagligt og faktuelt. Din mangel på saglighed, forpester et forum Det er jo til diskussion hvem der forpester et forum - blå skærm var før man opfandt LED - i hvilket årti lever du ?
Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 30-November-2012 kl. 12:22 |
|||
![]() |
|||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
||
Sonys nyeste lcd med led belysning ( 950 serien ), lyseblå sort eller grå, bare ikke i orden : "For example, picture the front of a house, during the day, with the door open. The front of the house is brightly lit. The open door, revealing the dark interior of the house, should be dark. With a plasma or the ELITE, it would be. With the 55HX950, it’s gray." Læs resten af teksten, og lær hvor mange fejl en moderne lcd introducerer til billedet. Testeren er i dine øjne, sikkert også et Panasonic mafia medlem, for han sætter alle andre under dette tv, undtagen Sharps Elite model ( som tabte til VT50 i en shootout ).
|
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||
![]() |
|||
||
Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 30-November-2012 kl. 18:37 |
|||
![]() |
|||
||
For at fortsætte snakken, er billedekvaliteten afhængig af det panel fabrikanten har sat i - man kan sige billedekvaliteten er panel afhængig, ikke mærke afhængig. Eksempelvis bruger Philips paneler fra både Sharp og Samsung, afhængig af prisklassen, og hvor godt billede man vil gi kunden pr krone. Især Philips differentiere meget deres modeller til at gi hvad man betaler for - Samsung eller Sharp panel, Ambilight elller ej, Spectra 2 eller 3 etc.
Dog lavede Philips en fejl i foråret ved at sætte et for godt Sharp panel i en low-end model, så godt at de matchede deres 9000 modeller. I sommer ændrede man til et Samsung panel. Læs dette link hvor meget det betyder hvilket panel der er isat: Var jeg trådstarer vill jeg en tur i byen med en lup, man kunne være heldig.
Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 30-November-2012 kl. 19:04 |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
![]() |
|||
![]() |
|||
||
Har du lys tændt, kan du ikke skelne under de ca. 0.03 - 0.04, som opfattes som du kommenterer - sort. De gråtoner du siger du kan skelne er ikke i nærheden af 0.00, men over de 0.04, under 0.04 eksisterer ikke i kilden, medmindre kilden viser forkert.
Man kan teoretisk forestille sig en tegnefilm digitalt "tegnet" hvor man anvender 0xFF sort.Man kan forstille sig en film optaget i et forseglet rum, men giver ingen mening. Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 30-November-2012 kl. 20:06 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |