Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
KatrineW
Ny bruger
Oprettet: 19-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
|
Emne: Hjælp til valg af afspiller Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 17:40 |
Hej folkens,
Jeg har fået anbefalet dette forum til mit spørgsmål, da I skulle vide rigtigt meget om afspillere og mediecenter :)
Sagen er den, at vi har et usselt Neuston "mediacenter" som vi bruger til afspilning af film og serier. Vi er på udkig efter et bedre et, som også kan afspille Blueray.
Afspilleren skal tilkobles vores 50PG6000 LG PlasmaTV.
Krav: * Kan afspille blueray * DVB-C tuner (vi får TV gennem et antennelaug) * Harddisk til optagning af TV-programmer - gerne med timeshiftingfunktion (eller hvad det nu hedder...) * Ethernet * Kan afspille DivX og XviD
Ydermere ville det være lækkert, hvis afspilleren: * Kan afspille H.264 * Kan afspille i 1080p
Det er ligemeget, om den kan afspille audiocd-er, har kortlæser, trådløst internet eller kan vise billeder (altså jpg osv).
Maxpris er 4000 kr. men et prisleje på mellem 2000 og 3000 vil være at foretrække, hvis det kan lade sig gøre.
På forhånd mange tak for hjælpen :)
Skriv endeligt, hvis der er spørgsmål til noget af ovenstående :)
|
 |
Nickell
Bruger
Oprettet: 27-December-2007
Point: 110
|
Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 09:02 |
Hej Katrine,
du må undskylde min uvidenhed, men mig bekendt er der endnu ikke en BD-afspiller på markedet, som har indbygget tuner og recorder...
Jeg synes selvfølgelig selv, at det kunne være smart med en all-in-one løsning, men jeg har hverken hørt eller set noget til det endnu... desværre!
Hvis i skal have en løsning lige her og nu, så bliver det nok seperate enheder: tuner, BD-afspiller og Mediecenter. PS3'eren kan de sidste to ting, dog er jeg i tvivl om den 'kan' (læs: vil) afspille H.264-materiale...
En rigtig god stand-alone afspiller er Panasonic's BMP-60, som pt. koster 1.700 kr i fx Fona. Playstation 3 koster ca. 2.500 kr. Lad dig ikke afskrække af at det er en spillekonsol, den kan så meget mere og der kan tilkøbes en fjernbetjening.
Angående optager; Sony vil lancere en tuner-enhed til PS3'eren, men hvorvidt den udkommer i DK, og hvor god den er, aner jeg ikke. Ellers må det bliver et mediecenter eller en stand-alone harddisk-optager...
Redigeret af Nickell - 20-Oktober-2009 kl. 09:04
|
| 32" LG LC42 | Technics SA-DX750 | Technics SL1210 MKII | Panasonic DMP-BD 60 | Xbox 360 Slim
|
 |
KatrineW
Ny bruger
|
Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 10:01 |
Hej Nickell Tak for dit svar. Det var da ærgeligt, at det jeg vil have, det slet ikke findes endnu   Hvis jeg alligevel "kun" kan få en bd-afspiller/mediacenter og skal have tuner/hdd optager ved siden af, har jeg set, at man kan få Samsungs BD-P4600 til lidt over 2100 kroner. Den er jeg nok mere hooked på end en PS3. Den er også pænere end Panasonics, selvom jeg ikke er sikker på, at vi tænker på den samme model. Den eneste, som jeg nemlig kan finde, hedder DMP-BD60, men mon ikke det er det samme som BMP-60. Ud fra anmeldelserne skulle Samsungen være et fornuftift produkt, men det er jo igen en af grundene til, at jeg skriver her. En anmeldelse < recorderes ekspertbrugerflok
|
 |
Nickell
Bruger
Oprettet: 27-December-2007
Point: 110
|
Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 21:01 |
Hej igen,
selvfølgelig var det den Panasonic jeg mente, og jeg bør da krediteres for at kunne huske de mange bogstaver, omend rækkefølgen var vist forkert... Men du er tydeligvis en kvinde med lidt omløb i hovedet, så du fandt den rigtige model. Jeg har faktisk lige selv købt den i dag, og jeg er rigtig glad for den.
Selvfølgelig bliver du også rigtig glad for din Samsung, for BD er et rigtigt stort skridt. Jeg har også luret på 4600'eren, men mange herinde anbefaler Panasonic's produkter...
Men måske kan nogle andre herinde anbefale en god løsning til dig? Der er nogle rigtig kloge hoveder herinde, og de plejer at komme 'rendende' til når folk opretter tråde alá denne her... de ligger nok og lurer på at jeg siger noget forkert... ;)
|
| 32" LG LC42 | Technics SA-DX750 | Technics SL1210 MKII | Panasonic DMP-BD 60 | Xbox 360 Slim
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 21:50 |
Nickell skrev:
Hej igen,
selvfølgelig var det den Panasonic jeg mente, og jeg bør da krediteres for at kunne huske de mange bogstaver, omend rækkefølgen var vist forkert... Men du er tydeligvis en kvinde med lidt omløb i hovedet, så du fandt den rigtige model. Jeg har faktisk lige selv købt den i dag, og jeg er rigtig glad for den.
Selvfølgelig bliver du også rigtig glad for din Samsung, for BD er et rigtigt stort skridt. Jeg har også luret på 4600'eren, men mange herinde anbefaler Panasonic's produkter...
Men måske kan nogle andre herinde anbefale en god løsning til dig? Der er nogle rigtig kloge hoveder herinde, og de plejer at komme 'rendende' til når folk opretter tråde alá denne her... de ligger nok og lurer på at jeg siger noget forkert... ;)
|
Jeg håber dæleme da ikke at der er nogen der ligger lurer på at du siger noget forkert. Det er jo ikke derfor at vi har recordere.dk. Det er minsandten for at vi kan hjælpe hinanden
Nå det så er er sagt, så ville jeg nok hellere kigge mig om efter en Panasonic BD afspiller, der i størst muligt omfang opfylder spørgerens krav. Jeg har selv haft en Samsung BD afspiller som jeg var ret godt tilfreds med. Omvendt, så har vi altså mange beretninger om fejl og mindre hendsigtsmæssige betjeningsmuligheder ved Samsung afspillere.
Men det aller bedste er nu engang at tage ud og afprøve de produkter man er interesseret i - i real life. Her finder man ofte ud af, hvad produktet står for
Og så lige et stort velkommen til KatrineW til recordere.dk
Redigeret af Hother - 20-Oktober-2009 kl. 21:51
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
hedberg
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
|
Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 22:34 |
Nickell skrev:
|
Årsagen er at Samsung har været meget flinke til at smide nye produkter ud på markedet, men har været anderledes sløve til at opdatere deres eksisterende produkter med tidsvarende firmwares. En af mine venner sidder f.eks med en Samsung 1400 og en del Blu-ray den stadig ikke kan afspille pga. manglende opdatering.
Et problem min Panasonic aldrig har haft.
|
Med venlig hilsen, Thomas
|
 |
KatrineW
Ny bruger
|
Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 23:12 |
Jeg takker mange gange for svarene (og velkomsten) :-)
|
 |