recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af bilradio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til valg af bilradio

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ok_karma Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af bilradio
    Sendt: 20-April-2011 kl. 20:59
Så blev jeg bilejer for første gang! Nu har jeg så brug for lidt hjælp til at finde en ny bilradio, da den medfølgende i bogstaveligste forstand "kun" er en radio og ikke dækker mit behov.

Da markedet er ret nyt for mig, har jeg brug for lidt hjælp til at lede, og håber at I her på Recordere.dk kan hjælpe Big smile

Her er lidt yderligere info om hvad den skal kunne:
- Radio
- CD
- USB eller SD kort til afspilning af mp3 og lignende formater
- Anstændig lydkvalitet (så må højttalerne revurderes efterfølgende hvis de er det svageste led)
- Gerne i neutralt design, dvs. jeg vil gerne undgå diverse blinkende dillerdaller i alle regnbuens farver

Prismæssigt ligger jeg meget gerne under 1000,- og ikke over 2000,-

På forhånd tak Smile
-Henrik
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2011 kl. 20:37
Slet ingen? ;)

Der er iøvrigt orange/rødt lys i instrumentbrættet - af æstetiske årsager ville det selvfølgelig være dejligt, hvis dette gik igen i radioen!
Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-August-2006
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2011 kl. 20:52
Tjek Pioneer ud. De ser pæne ud, uden alt det blinkende. Derudover har de et hav af tilslutningsmuligheder. Fx har min egen: radio/CD/USB/SD kort/Aux. http://www.pioneer.eu/dk/products/25/121/61/overview.html
Til top
snadepind Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juli-2010
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2011 kl. 02:06
Først en disclaimer. Jeg er på ingen måde ekspert i bilradioer :-)

Jeg har dog indkøbt 2 forskellige radioer de sidste 3 år og har gjort mig en smule erfaring. Desuden har jeg som Audi kører stiftet bekendtskab med Blaupunkt radioer, der er standard i Audi. 

Det første køb var en Jvc som jeg var rigtig godt tilfreds med og som blev solgt videre med bilen den sad i. Blev rigtig glad for den lille remote, der fulgte med.

Sidste år købte jeg en Alpine til 2300 kr, da jeg havde læst mange gode ting om mærket. Jeg har stadig Alpine enheden, men savner helt klart Jvc'en. Knapperne føles meget billige og trykker skævt, displayet flimrer og opløsningen leder tankerne tilbage på Commodore 64 tiden. Kvalitetsfølelsen og brugervenligheden er ikke særligt god. Til gengæld må man sige, at alle funktioner USB, Bluetooth, mp3 etc fungerer upåklageligt (når man har fået læst i manualen, hvordan de virker)

Jvc var rigtig godt. Blaupunkt virker fint og er nemt at bruge, men mangler features og udseende. Alpine er THansen udseende, men med features og funktioner i orden.

Jeg overvejede til det sidste en Pioneer og tror selvom jeg aldrig selv har haft en at de er værd at tage med i overvejelserne. Sony er nok heller ikke helt ringe.

Har du set den her, der er på tilbud hos Carsound ->

Har ikke selv kunne finde meget bedre priser end hos carsound og da siden er nem at finde rundt på, så er det nok et meget godt sted at kigge efter nyt radio grej. Uden bluetooth kan man sagtens komme på den rigtige side af 1000 kr :-)

Redigeret af snadepind - 27-April-2011 kl. 02:17
Pioneer LX5090H (Bumtious)
Pioneer VSX-919-ASK, XTZ 99.36, XTZ 99.26 Shielded
PS3 + Popcorn Hour A-200 Movieka Alu Edition + Samsung Yousee Box
Sonos CR200+ZP90+ZP120, B&W DM 602 S3, Verbatim NAS.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2011 kl. 21:52
Mange tak for hjælpen Smile
Til top

Besvar Besvar