|
Hjælp til valg af brugt B&W surroundsæt? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er standerne vigtigere end lyden? Klaus |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Forskellen på sættene er ikke det store.
Jeg ville til enhver tid vælge sættet med b&w sub. Det er det der spiller bedst. Men det kan jo være at udseende vægter højere. |
|
![]() |
|
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
Nu kender jeg som sagt ikke Gale subben der følger med det sæt som jeg selv ville vælge, men med mindre den er helt elendig i forhold til asw1000 ville jeg stadig gå med det sæt.
Og ja, faktisk alene pga standerne, da jeg vægter udseende højt og synes de ser super flotte/stilede ud til de højtalere. Så kan det godt være nogen mener det er at gå på kompromis med lyden og tja, måske, men hvis vi siger at sæt nr.1 får du 100 % lyd, og i sæt nr.2 kun 90-95% ville jeg stadig gå efter nr.2 Hvad man ikke ved (eller i dette tilfælde har hørt) har man ikke ondt af. Jeg er 100 % sikker på du vil være tilfreds med lyden, og så skide da være med at der findes noget der lyder ganske lidt bedre hvis det er det andet man vil have. Jeg tror det er de færreste der rent faktisk får det optimale ud af deres setup's da der er så mange andre ting at tage hensyn til. Indretning, bedre halvdele, børn osv osv. Mvh. Fausing Redigeret af fausing - 11-August-2013 kl. 12:42 |
|
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE Stereo setup - NAD C372 - DALI 850 |
|
![]() |
|
mbjerregaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-August-2010 Status: Offline Point: 222 |
Ved ikke om jeg vil sige udseende er vigtigere end lyden men det spiller da en rolle. Da jeg har naturskifer på vægge hvor højtalerne skal hænge vil jeg egentlig hellere have de står på en stander, da pladsen også er til det. Jeg kan jo senere hen går hen og opgradere subwooferen. Kan godt selv se på nettet det nok ikke er den vildeste af slagsen.
Tak for inputs :-) |
|
![]() |
|
anzelz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 115 |
Hvis de alligevel skal stå på standere kan du vel lige så godt købe gulvhøjttalerne, det fylder jo det samme :)
|
|
Monitor Audio Radius
Front 270 Center 250 Baghøjttalere 180 Harman Kardon DPR 2005 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
Hvorfor ikke bare købe sættet med de store fronter og den bedre sub og så købe standere til baghøjttalerne bagefter? Klaus |
|
![]() |
|
mbjerregaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-August-2010 Status: Offline Point: 222 |
Ja det rigtig! Men nu havde jeg jo fundet dette fine sæt, og ville egentlig bare høre om det var værd at købe eller byde på :-)
|
|
![]() |
|
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
Helt sikker JA!!!
![]() Køb du roligt det sæt, og se om du kan få ham lidt ned i pris, så er det helt på toppen. Som du selv er inde på kan en større/kraftigere sub altid tilkøbes brugt i tilfælde af du mangler. Mvh. Fausing |
|
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE Stereo setup - NAD C372 - DALI 850 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Hæ hæ, køb begge sæt, snup det bedste og sælg resten videre ;-))
|
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
KLart sæt 1. Bedste/største fronter og en klart bedre sub! 602,5 er jo 601 i gulvkabinet. B&W sub´n spiller dybere, højere og bedre end den billige gale.
|
|
![]() |
|
Hehe ja sq da ;-) det var da en god ide :-)
|
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Klart nr 1. Meget mere lyd for pengene.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |