recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af brugt B&W surroundsæt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af brugt B&W surroundsæt?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af mbjerregaard mbjerregaard skrev:

Okay, nej ser ud til at det er et godt sæt. Kan også godt lide de står på de alu standere.

Er standerne vigtigere end lyden?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 11:48
Forskellen på sættene er ikke det store.

Jeg ville til enhver tid vælge sættet med b&w sub.

Det er det der spiller bedst.

Men det kan jo være at udseende vægter højere.
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 12:14
Nu kender jeg som sagt ikke Gale subben der følger med det sæt som jeg selv ville vælge, men med mindre den er helt elendig i forhold til asw1000 ville jeg stadig gå med det sæt.
Og ja, faktisk alene pga standerne, da jeg vægter udseende højt og synes de ser super flotte/stilede ud til de højtalere.
Så kan det godt være nogen mener det er at gå på kompromis med lyden og tja, måske, men hvis vi siger at sæt nr.1 får du 100 % lyd, og i sæt nr.2 kun 90-95% ville jeg stadig gå efter nr.2
Hvad man ikke ved (eller i dette tilfælde har hørt) har man ikke ondt af.
Jeg er 100 % sikker på du vil være tilfreds med lyden, og så skide da være med at der findes noget der lyder ganske lidt bedre hvis det er det andet man vil have.
Jeg tror det er de færreste der rent faktisk får det optimale ud af deres setup's da der er så mange andre ting at tage hensyn til. Indretning, bedre halvdele, børn osv osv.
Mvh. Fausing

Redigeret af fausing - 11-August-2013 kl. 12:42
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE
Stereo setup - NAD C372 - DALI 850
Til top
mbjerregaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-August-2010
Point: 222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 12:33
Ved ikke om jeg vil sige udseende er vigtigere end lyden men det spiller da en rolle. Da jeg har naturskifer på vægge hvor højtalerne skal hænge vil jeg egentlig hellere have de står på en stander, da pladsen også er til det. Jeg kan jo senere hen går hen og opgradere subwooferen. Kan godt selv se på nettet det nok ikke er den vildeste af slagsen.

Tak for inputs :-)
Til top
anzelz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-August-2007
Sted: Denmark
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anzelz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 12:42
Hvis de alligevel skal stå på standere kan du vel lige så godt købe gulvhøjttalerne, det fylder jo det samme :)
Monitor Audio Radius
Front 270
Center 250
Baghøjttalere 180

Harman Kardon DPR 2005
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af mbjerregaard mbjerregaard skrev:

Ved ikke om jeg vil sige udseende er vigtigere end lyden men det spiller da en rolle. Da jeg har naturskifer på vægge hvor højtalerne skal hænge vil jeg egentlig hellere have de står på en stander, da pladsen også er til det. Jeg kan jo senere hen går hen og opgradere subwooferen. Kan godt selv se på nettet det nok ikke er den vildeste af slagsen.

Hvorfor ikke bare købe sættet med de store fronter og den bedre sub og så købe standere til baghøjttalerne bagefter?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 12:49
Ja det rigtig! Men nu havde jeg jo fundet dette fine sæt, og ville egentlig bare høre om det var værd at købe eller byde på :-)
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 12:52
Helt sikker JA!!! Smile
Køb du roligt det sæt, og se om du kan få ham lidt ned i pris, så er det helt på toppen.
Som du selv er inde på kan en større/kraftigere sub altid tilkøbes brugt i tilfælde af du mangler.
Mvh. Fausing
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE
Stereo setup - NAD C372 - DALI 850
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 12:53
Hæ hæ, køb begge sæt, snup det bedste og sælg resten videre ;-))
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 14:16
KLart sæt 1. Bedste/største fronter og en klart bedre sub! 602,5 er jo 601 i gulvkabinet. B&W sub´n spiller dybere, højere og bedre end den billige gale.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 14:17
Hehe ja sq da ;-) det var da en god ide :-)
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 17:15
Klart nr 1. Meget mere lyd for pengene. 
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu