recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af brugt B&W surroundsæt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af brugt B&W surroundsæt?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
ozimek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-April-2013
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozimek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2013 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af mbjerregaard mbjerregaard skrev:

Hej alle sammen.

Sidder lige og kigger lidt på surroundsæt. Har bestemt mig for at spare lidt penge og gå efter noget brugt. Har endelig overtalt konen til at jeg får lov at bestemme det hele denne gang :-)

Har kigget på disse to sæt:

B&W 1
B&W 2

Jeg har et budget på max 6000 kr. Hvad syntes i om disse sæt? Evt. Nogle alternativer? Behøver ikke være b&w men syntes det er en fed højtaler med fed lyd i de sæt jeg har hørt!

Skal sige jeg kommer fra et Focal Sib 5.1 sæt, så vil gerne have noget der spiller noget bedre både film og musik. Kan det trækkes fra min Denon 1912 receiver?

Nu er jeg ikke lige knivskarp i Denons modelnumre, men hvis 1912'eren er en entry level model kunne jeg godt være nervøs for, at den ikke har kræfter nok til (større) B&W højttalere.

Dét kunne tale for sættet med de mindste fronter.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2013 kl. 20:33
At fronterne er små, gør dem ikke nødvendigvis lettere at trække, tvært imod.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ozimek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-April-2013
Sted: Aalborg, DK
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozimek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2013 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

At fronterne er små, gør dem ikke nødvendigvis lettere at trække, tvært imod.

Klaus
Jeg formoder at mindre højttalere fra en given serie generelt er lettere at trække end større højttalere fra samme serie. (eller lignende serie). Nej?
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu