Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
dreamstream
Super bruger
Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 288
|
Emne: Hjælp til valg af consol Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 12:52 |
Hej Alle
Jeg overvejer at give min datter på 6 år en consol i julegave. Jeg har kigget lidt på nette og søgt i dette forum, men der er ingen indlæg af nyere dato jeg kan bruge til at vælge.
Allerhelst vil jeg købe en PS3 fordi den efter sigende har en fortrinlig BLU-ray afspiller og hvis jeg alligevel skal have sådan en i den nærmeste fremtid ville dette være et fornuftigt valg. Jeg har også en QNAP 201 NAS som den efter sigende skulle kunne udnytte til at streame musik med, men om det også er tilfældet for xbox 360 ved jeg ikke. Det der afholder mig fra at købe en PS3 er at spillende er urealistisk dyre og langt uden for hvad jeg vil betale, desværre er den jo heller ikke bagudkompatibel så jeg kunne benytte de billigere PS2 spil (min datter er ikke så krævende med grafik).
XBOX 360, som jeg har forstået det så er de fleste spil til denne konsol beregnet på voksne. Jeg er også lidt usikker på om udbudet er ligeså stort som til PS2. Kigger jeg på priserne på brugte XBOX-360, så koster de typisk det samme eller mere end en ny PS3 og jeg er lidt modstander af at købe en ny xbox 360, fordi spillene er næsten ligeså dyre som til en PS3, hvor jeg fornemmer jeg får mere for pengene (blue-ray).
PS2, priserne på brugte , men og nye PS2 finder jeg også urimeligt høje, men priserne på spil er mere medgørlige og så mister jeg de øvrige features+ grafikken nærmest må se rædsom ud på min 32" fladskærm.
Kom gerne med indlæg om for og imod for de forskellige boxe, så jeg kan lette mit valg 
|
 |
jrued
Super bruger
Oprettet: 17-Juni-2008
Sted: Kbh K, Denmark
Point: 308
|
Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 14:03 |
Hvis du vælger en PS3 vil jeg mene det er mest gaven til faren!
PS3 har blu-ray og kan streame fra din NAS ja! det kan xbox'en ikke. For både PS3 og Xbox vil jeg mene de ikke er særlig børnevenlige. og der er ikke mange børnetitler til dem. og ja spillende er dyrer, men alle spil på de nye konsoller er dyrer.
xbox og PS3 har online shops hvor det dog koster penge hvert måned hos Xbox at have bruger. Her findes en del børne venlige spil til kr mellem 30 - 150. hvis spillende ikke skal være alt for dyrer. dem downloader man så direkte til sin Hdd. der er også nogle gode børne/familie spil til ps3 men de er oppe i den dyre ende igen. (buzz, disney spil, afrika (ikke udkommet))
men en af de to konsoller ville være mere til dig end din datter. hvs jeg skulle give råd til dig ville jeg klart vælge PS3. pga dens muligheder! og ikke xbox.
hvis du skulle have en konsol til din datter så køb en Wii. den har ikke blu-ray eller andet som xbox og PS3. Dette er en rigtig børnevenlig konsol med mange børnetitler.
så valget synes jeg må stå mellem PS3 mest til far eller Wii mest til datter
Held og lykke
|
 |
Nikodk
Guld medlem
Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
|
Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 16:11 |
Enig - køb en Wii, hvis det kun er til hende, og køb en PS3, hvis du også skal ha glæde af den...
Iøvrigt kan man også få hendes mor og bedsteforældre til at spille med på Wii - det er vist den mest sociale konsol, der er på markedet i øjeblikket.
Jeg selv ville (hvis jeg skulle vælge) tage PS3, men det er ud fra egoistiske betragtninger...
Nikolaj
|
 |
Pongman
Super bruger
Oprettet: 01-Juni-2007
Point: 259
|
Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 16:16 |
Helt klart Wii eller en PS2 hvis det ikke er til dig selv.
Din datter vil aldrig rigtig blive glad for en PS3 eller 360 tror jeg :)
Ellers find en 60gb PS3 - de er måske lidt pebrede men du kan da spille de gamle/billige PS2 spil på den. Så har du også det store udvalg af børnevenlige spil fra PS2'en.
Redigeret af Pongman - 08-Oktober-2008 kl. 16:17
|
 |
broeman
Super bruger
Oprettet: 08-Januar-2008
Point: 291
|
Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 21:42 |
Til en 6-årig datter, køb endelig en PS2 eller Wii, men har du selv nogle "bagtanker" om at bruge den, kan du jo overveje PS3  ellers er den indbyggede musikafspiller ikke den sjoveste at bruge. Jeg kender ikke meget til Xbox 360, men har læst at der findes mediaserver-software til den.
Generelt er børne og mere specifikt "pigespil" (Sims m.v.) flest til PS2en, som min lillesøster også er glad for. Wii har dog også mange gode spil til børn.
|
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC
|
 |
Iversen76
Ny bruger
Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 16
|
Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 11:36 |
Jeg er enig med de generelle konklusioner ovenfor - Wii er bedst til datteren.
Jeg har selv taget konsekvensen og købt en PS3 til far og en Wii til mor (og datter). Vores PS2 er røget helt ud i kulden efter Wii'en kom. Wii spil er dog lidt dyrer end PS2 spil, men ikke helt på højde med PS3-spil prismæssigt.
Jeg har også selv en Qnap NAS og sammen med PS3 er det et super "Mediecenter" - så jeg er bange for du blir nød til at gøre som jeg og købe begge dele 
|
Philips 47PFL7606T, Pioneer VSX-921, PS3 40 Gb, QNAP TS-209, Nintendo Wii
|
 |
dreamstream
Super bruger
|
Sendt: 14-Oktober-2008 kl. 21:21 |
Mange tak for jeres hjælp!
Heldigvis ser det ud til at I alle er enige om at jeg bør gå efter en Wii eller en PS2 til min datter. Alternativt en PS3, hvis det er til faderen. Jeg tror at jeg vælger at prioritere min datter denne gang :-)
Tak for jeres hjælp
/dreamstream
|
 |
dreamstream
Super bruger
|
Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 17:51 |
Er der nogen der ved hvorfor en pink ps2 er ca. 30-40 % dyrere end sort og silver modellerne!?!?
|
 |
Kasper_J
Guld medlem
Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2822
|
Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 19:05 |
dreamstream skrev:
Er der nogen der ved hvorfor en pink ps2 er ca. 30-40 % dyrere end sort og silver modellerne!?!? |
Fordi små piger forelsker sig i en pink ps2 og så sidder 100kr'erne løs på far
|
 |
SteffenD89
Guld medlem
Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
|
Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 08:42 |
Har ikke læst alle indlæggende men køb da en wii synes godt nok personligt selv at det er lidt tidligt at få en konsol af farmand men det skal jeg jo ikke bestemme (:
anyways - en ps3 ville hun ikke få en brik ud af, min onkel har lige købt en ps3 til sin 9 årige søn og jeg synes lidt det er søn at de fleste spil er lidt for "hardcore" til ham.
Redigeret af SteffenD89 - 21-Oktober-2008 kl. 08:47
|
 |
dreamstream
Super bruger
|
Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 21:26 |
Hehe Kasper
Du rammer i høj grad sømmet på hovedet, men er der ikke noget med at de nye modeller har netværkstilslutning og indbygget strømforsyning-?
@Steffen jo du har måske ret, men de har en ps2 i hendes skolefritidordning og min datter elsker at synge og danse og det kan man vist med en konsol. Samtidigt aner jeg en chance for at få min PC for mig selv 
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
|
Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 21:38 |
Køb en ps3 til dig selv og en nintendo ds lite til din datter. Der er flest børnespil til de små håndholdte spillemaskiner og så kan du også se tv imens din datter spiller.
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
 |