|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Landbooster ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 46 |
![]() |
Køb wii til datteren. Den kan hele familien få meget glæde af. De to alternativer er ikke så børnevenlige. Om det skal være PS3 eller Xbox360 er efterhånden et "religions"-spørgsmål. Begge maskiner har sine fordele. Hvis du skal bruge den som mediemaskine (både film og spil), så er PS3 at foretrække med sit Blue-ray drev. Personligt ville jeg så nok vælge at have en selvstædig Blue-ray afspiller. Skal du bruge den udelukkende til spil, får PS3 dog stadig baghjul af Xbox360 da der til xbox360 er langt flere gode spil at vælge imellem. Xbox360 er også meget billigere end PS3. |
|
Pioneer PDP 427XA
Pioneer 545 H-S XBOX 360 |
|
![]() |
|
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
![]() |
Se, det argument bliver brugt lidt for ofte - uden at folk tager hensyn til hvad man faktisk får for sine penge, og hvad man skal punge ud med for at de 2 konsoller er sammenlignelige! Xbox 360 kommer uden trådløst netværk - så man skal købe en speciel adaptor, man kan ikke bare bruge en tilfældig USB dongle. Sådan en wireless fætter koster faktisk 6-700 kroner - så det skal du lige smide oven i prisen. Så skal tage PS3'en BluRay drev med i betragtningen - jeg ved godt at nogle mennesker er ligeglade med drevet, men de sparer da folk for nogle kroner - køber man en Xbox 360 og vil afspille kommende filmtitler i en god kvalitet, skal man så have en standalone afspiller. Skal man købe ny harddisk til Xbox 360'eren kan man ikke bare gå ud og købe et nyt drev, man SKAL købe MicroSofts egen overprized drev - tåbeligt. Står man et sted og mangler et eller andet kabel til PS3'en, kan man nok regne med de fleste kan hjælpe, da alle kabler er normale standardkabler, på Xbox 360'eren er det proprietære kabler fra MS, så man er fucked hvis der er noget man har glemt.... Jeg har selv begge konsoller - de har hver deres styrker og svagheder... |
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
![]() |
|
StoneColdO ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 182 |
![]() |
Nu skal du få det eneste rigtige svar :)
- Du skal købe den konsol, hvis eksklusive spil tiltrækker dig/din datter mest. |
|
![]() |
|
SteffenD89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
![]() |
En playstation 3 har et par børnevenlige spil, om det er nogen for din datter ved jeg ikke da de fleste er på engelsk (mener jeg) og jo, der er da synge spil, har selv singstar 2 til min Der er dog vidst også et andet synge spil men ved ikke rigtig noget om de. :) Til playstation 2 er der en del mere synge spil hvor udvalget er noget større og der er også flere børnevenlige spil (vil jeg da mene) med en nintendo wii kan både dig og din datter har det sjovt, der er masser af børnevenlige spil til den også er der også forskellige dansespil mener jeg, du kan i hvert fald købe en måtte til den, de fleste spil er dog bare på engelsk Men står du og gerne selv vil ha en ps3'er kan du snuppe en 60GB udgave også spille de gamle ps2 spil på den + at der er en bluray afspiller hvis det er noget du kunne tænke dig. :) Skulle du få lyst til en 60 GB ps3, kunne du jo evt. kigge på det tyske ebay/amazon og se om de ikke har en til salg billigt med et par spil til. |
|
![]() |
|
Lightyear ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 527 |
![]() |
Mht. de høje spilpriser, så køber jeg aldrig spil her i landet, men oftest på engelske sites som cd-wow.com eller dvd.co.uk. Der er mange penge at spare.
|
|
![]() |
|
amorbavian ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2008 Sted: Sweden Status: Offline Point: 3010 |
![]() |
Lightyear har ret. Alt er relativt, men jeg vil hermed aflive myten om at spillene er dyre (siger jeg som lige har brugt 2000DKK paa spil). De udenlandske sider er billigere, ligegyldigt til hvilken konsol. Her er nogle flere: Nye spil koster som regel ikke mere end 400DKK. Hvis du venter 1mdr. el. 2. falder prisen til 200-250DKK alt efter populariten af spillet. Og til sidst: koeb en PS3! Der er efterhaanden en del boernespil til PS3 ogsaa, saa det burde ikke bekymre... Hvis du vil have en PS3, der kan afspille PS2 spil, saa kan du bare koebe 80GB udgaven til mig, og jeg bytter lige over med min originale 60GB PS3, der er bagudkompatibel. Den har dog en 80GB harddisk nu.
Redigeret af amorbavian - 23-Oktober-2008 kl. 14:38 |
|
BORING! |
|
![]() |
|
Landbooster ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 46 |
![]() |
www.Coolshop.dk er nu ofte ganske fine med prisen. Ihf i forhold til hvis du går i en fysisk butik som EB/gamestop, Fona eller EL-giganten. Men udover de web-sites som Amorbavianen nævner, kan man også købe nye spil til rimelig pris hos www.amazon.co.uk. Man kan også købe brugte. Jeg har god erfaring med Amazon. |
|
Pioneer PDP 427XA
Pioneer 545 H-S XBOX 360 |
|
![]() |
|
SteffenD89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
![]() |
Ja amazon levere til tiden og er nemme og handle med, også kan man også følge sin forsendelse. :) Dog ville jeg ikke købe brugt på amazon - fordelen er jo at du kan købe billige spil også skal de gerne sendes på én gang for at spare på fragten, men det går lidt i sig selv da du skal betale for fragten for hver enkel ting du køber brugt igennem amazon, medmindre du tilfældigvis køber fra den samme bruger/butik. :) udover det er coolshop ganske udemærket, fornuftige priser i forhold til fysiske butikker også levere de gratisk og hurtigt. Det kan i hvert fald sagtens betale sig og købe ps3 joysticks fra coolshop fremfor i en butik, der er i hvert fald 200kr sparet. :) |
|
![]() |
|
dreamstream ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 288 |
![]() |
Hej alle og endnu en gang tak for Jeres store hjælp, det er jo helt overvældende Jeg tror valget kommer til at stå mellem en PS2 pink (set på coolshop til 1100 kr) eller en Wii, som jeg ikke kender så meget til. Jeg kan dog fornemme på Jeres indlæg at I generelt giver Wii et lille plus over PS2, hvorfor egentligt det? |
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
Der er flere børnespil til Nintendo systemerne og så er den baseret på fysisk udfoldelse som er mere børnevenligt.
Jeg synes dog der en ting mere du bør overveje om WII som de fleste overser: Hvis du ikke har en del fysisk plads foran dit fjernsyn så er den svært at bruge. Mange af spillene kræver fysisk udfoldelse og det kræver som regel plads. Skal du først til at flytte møbler for at bruge den så får du måske ikke brugt den så meget. Det er det samme med eye-toy spillene til ps2. De er svære at bruge hvis de ikke kan stå opstillet hele tiden. For børnene kan som regel ikke selv sætte dem op. I hvert fald ikke en 6-årig. |
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
dreamstream ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 288 |
![]() |
Hej Kurt Det samme er jeg omtrent kommet frem til ved at studere Wii. Jeg kan se at man kan få en hel del controllere til den. Jeg kan nok få plads til alr det isenkram, men den koster jo faktisk næsten det dobbelte af PS2, men lidt fysisk udfoldelse tager hun ikke skade af Jeg må hellere gå i tænkeboxen igen |
|
![]() |
|
![]() |
Noget andet er, at de forskellige controller også er lidt semi dyrer. :) De er naturligvis ikke så dyrer som en dualshock 3 controller til ps3'eren som koster 550kr i fona/merlin anyways - ja hvis der ikke er plads der hvor den skal stå kan de give problemer, så ville en playstation 2 nok være mere fornuftig. dd: |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |