recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af CPU + motherboard
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til valg af CPU + motherboard

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 19:42
zubzer0
50 idle?? mener du når computeren bare står tændt? 
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv
Til top
zubzer0 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Juni-2007
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 08:21

Oprindeligt skrevet af henriksommer henriksommer skrev:

zubzer0

Ja den bruger 49.5w når den står inde i Vista og ikke laver noget. Den kan sikkert komme lidt længere ned hvis jeg underclocker/undervolter men det har jeg ikke rodet med endnu. Eller hvis jeg havde brugt penge på en PicoPSU ville det også tage yderligere ca 5w af.

Redigeret af zubzer0 - 30-April-2009 kl. 08:24
Sharp LC46XD1E
Denon AVR1801
Sagem 81 HD (pubad bras)
DALI 808|SC-7|R1000
HTPC: E6600|2GB RAM|1.1TB HD|X800XT
BioBaren
Til top
bagheera Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Maj-2006
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2009 kl. 01:53
Oprindeligt skrevet af zubzer0 zubzer0 skrev:

zubzer0

Ja den bruger 49.5w når den står inde i Vista og ikke laver noget. Den kan sikkert komme lidt længere ned hvis jeg underclocker/undervolter men det har jeg ikke rodet med endnu. Eller hvis jeg havde brugt penge på en PicoPSU ville det også tage yderligere ca 5w af.

Mindst - din 400W strømforsyning arbejder helt sikkert ikke med 84% efficiency ved de loads du giver den. Jeg vil gætte på det er tættere på 50-60% når du er så langt nede i forhold til dens kapacitet. Pico-PSU arbejder til gengæld ved fuld efficiency i stort set hele load spektret, så det ville være min første investering - men det er selvfølgelig mere et spørgsmål om forbrug end varmeudvikling..
"Juridisk set" betyder typisk at det følgende ikke er funderet i jura på nogen som helst måde.
Til top
zubzer0 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Juni-2007
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2009 kl. 08:39
Oprindeligt skrevet af bagheera bagheera skrev:

Oprindeligt skrevet af zubzer0 zubzer0 skrev:

zubzer0

Mindst - din 400W strømforsyning arbejder helt sikkert ikke med 84% efficiency ved de loads du giver den. Jeg vil gætte på det er tættere på 50-60% når du er så langt nede i forhold til dens kapacitet. Pico-PSU arbejder til gengæld ved fuld efficiency i stort set hele load spektret, så det ville være min første investering - men det er selvfølgelig mere et spørgsmål om forbrug end varmeudvikling..

Den er faktisk certificeret til 80plus hvor den er målt til en effektivitet på minimum 80.85% ved full load og 82.42% ved 20% load. Jeg har også selv målt på den ved at lave en test med belastning vha. 1, 2 og 3 20w halogen pærer bare for at se hvor god den var. Og min egen test gav bedre resultater end det 80Plus-målingerne så jeg synes den var et godt kompromis.
Men PicoPSU er afgjort den bedste løsning hvis man har pengene til det ;). Jeg gav kun 279.- for min LC-power PSU og en PicoPSU koster jo over det dobbelte og jeg kunne slet ikke finde den i DK.
Jeg ledte også efter Fortrons energieffektive 200w PSU, men den model var heller ikke til at finde i DK - jeg kunne kun finde en alm. 200w Fortron med en effektivitet på 60% - pubad ...

Redigeret af zubzer0 - 01-Maj-2009 kl. 08:40
Sharp LC46XD1E
Denon AVR1801
Sagem 81 HD (pubad bras)
DALI 808|SC-7|R1000
HTPC: E6600|2GB RAM|1.1TB HD|X800XT
BioBaren
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu