|
Hjælp til valg af diske qnap |
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
Gsxr ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 88 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-September-2014 kl. 17:14 |
||
Hej
Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til hvilke diske jeg skal vælge til min qnap ts-239 1: http://www.proshop.dk/Harddisk/WD-Green-3.5-HDD-2TB-2371434.html 2: http://www.proshop.dk/Harddisk/WD-Red-NAS-HDD-2TB-2369326.html 3: http://www.proshop.dk/Harddisk/Seagate-NAS-HDD-2TB-2413415.html På forhånd tak for hjælpen.
|
|||
![]() |
|||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Kun nr. 2 og 3 er beregnet til NAS.
Og jeg har dårlige erfaringer med Seagate NAS diske. Har fået byttet en på garantien, og nu viser den anden også Warning. Så jeg ville tage WD Red.
|
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
||
Hvis den skal køre 24/7, så vil jeg altid vælge diske der er beregnet til det.
Jeg har gode erfaringer med WD Red.
|
|||
![]() |
|||
Gsxr ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 88 |
||
Hvad med at wd Red har "kun" 5400 rpm, hvor meget har det at sige mod 7200 rpm
|
|||
![]() |
|||
||
Nas er altid tændt men spinder ned. Er kun til privat brug hjemme, stream film, billeder, dokumenter, musik.
|
|||
![]() |
|||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
||
Så larmer den ikke så meget. |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
||
Larmen har ikke noget at sige da den står i et værksted. Vil den virke langsommere end en på 7200. (Kan man mærke forskel)
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
||
Nej, til typisk NAS brug vil du ikke kunne mærke forskel.
|
|||
![]() |
|||
||
Hvornår eller hvad skal der til for at man vil kunne mærke en forskel.
|
|||
![]() |
|||
||
Godt spørgsmål.. Til en almindelig hjemme NAS, kan jeg ikke forestille mig en situation hvor man vil have glæde af en hurtigere harddisk. Hastighedsbegrænsningen i NAS'en er typisk selve hardwaren i NAS, som typisk kun er dimensioneret til at kunne håndtere opbevaringsformål og forskellige applikationer der ikke kræver det store. Derudover er Windows SMB protokol en stor begrænsning i sig selv når der skal sende data over netværket. SMB protokollen er bare ikke specielt effektiv. En 5200 rpm disk har ingen problemer med at følge med den hastighed netværk/NAS kan fodre den med data og læse fra den.
|
|||
![]() |
|||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
||
Hvis du har mange små filer kan det gøre en stor forskel. Men hvis du "kun" har en lille 239'er så er det nok andet steds at flaskehalsen vil være. Jeg har også gode erfaringer med WD Red.
|
|||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |