recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af gulvhøjttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af gulvhøjttalere

 Besvar Besvar Side  123 10>
Forfatter
Besked
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af gulvhøjttalere
    Sendt: 08-April-2015 kl. 10:05
Jeg ønsker mig nogle gulvhøjttalere men er lidt i tvivl om hvilke der passer bedst.
Jeg har en stue på ca. 28m2  og prisen må ikke overstige 10-11000.
Jeg er ret glad for B&W og har kigget lidt på disse  https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/gulvhojttalere/bowers--wilkins-683-s2/ .
De må gerne være brugte og er heller ikke låst fast til B&W men de må gerne være hvide. 
Til top
exlærer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér exlærer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 10:56
Hej
B&W er et ganske udmærket valg. På B&Ws hjemmeside har man kunne bestille en dvd der fortæller om de enkelte højttalere og hvad de skal kunne.

Da du har ørerne åbne for brugte, bør du også kigge på Qln 606, 612 og DLS R55 og R66.  Der kan du få meget højttaler for pengene. Hvis det godt må være gammelt(vintage): Scandyna a25, Beovox 5700

God jagt

Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 11:41
Tak for dit forslag.
Jeg kender slet ikke qln og dls. Måske ville det være nemmere hvis valget afgrænses til 2 mærker f.eks B&W og Dali som umiddelbart er meget populære højtaller mærker.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 11:56
Jeg skal afholde mig fra at komme med råd, da det åbenbart SKAL være højttalere fra HFK - "Fordi de er populære"!!   

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 11:59
prøv at kigge hos hififreaks..

de har nogle super tilbud på deres Trinagle højttalere : 



Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 12:02
Hvad med XTZ 99.36 MkII ? Ikke verdens største højtaler. Men lyder rigtig godt og i HVID har den høj WAF faktor :)

Redigeret af fiskerendk - 08-April-2015 kl. 12:03
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg skal afholde mig fra at komme med råd, da det åbenbart SKAL være højttalere fra HFK - "Fordi de er populære"!!   

M.v.h.

Nej det skal ikke nødvendigvis være højtalere fra HFK, tænkte blot at det vil gøre det nemmere for mig at lytte til dem efterfølgende. Jeg vil gerne høre din mening men jeg vil selvfølgelig gerne høre dem live et eller andet sted inden køb.
Til top
exlærer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér exlærer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 12:14
QLN er som regel bestykket med Vifa enheder. Hvilket Dali også er. Faktisk sagde man før i tiden at når folk havde forelsket sig i Dali skulle de høre tilsvarende model i Qln.. Ofte blev Dali så valgt fra. Må foreslå dig at lytte mange forskellige steder og butikker. Har selv Scandyna, Qln 606,Beovox 3000 samt Braun L 800 og endnu et Braun sæt jeg ikke ved hvad hedder. Du er velkommen til at komme forbi og høre dem. Vil dog ikke sælge nogle af dem. Noget afhænger også af hvad du spænder foran dem - dit anlæg.

Redigeret af exlærer - 08-April-2015 kl. 12:19
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Nej det skal ikke nødvendigvis være højtalere fra HFK, tænkte blot at det vil gøre det nemmere for mig at lytte til dem efterfølgende. Jeg vil gerne høre din mening men jeg vil selvfølgelig gerne høre dem live et eller andet sted inden køb.
Hvis du er fra Sjælland, kan du besøge KT-Radio. De forhandler rigtigt mange forskellige højttalere - og der ligger en Hifi-Klubben meget tæt på. Så får du hørt en masse. 
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-August-2010
Sted: Vejen
Status: Offline
Point: 539
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jj79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 14:28
Vil til enhver tid anbefale disse i brugtprislejet op til de 10K. - spiller pisse godt... 

Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 14:29
Klubben har tilbud på Dali Mentor 6 til en god pris. Ellers kan de findes brugt.

Er nok lidt farvet ift. denne højtaler da jeg selv har den
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af jj79 jj79 skrev:

Vil til enhver tid anbefale disse i brugtprislejet op til de 10K. - spiller pisse godt... 


Hej
Har du selv lyttet til dem eller er det noget du har hørt?Smile Synes de ser fine ud, har også kun læst godt om dem.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu