recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af gulvhøjttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af gulvhøjttalere

Besvar Besvar Side  <1 8910
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 11:56
Jeg skal afholde mig fra at komme med råd, da det åbenbart SKAL være højttalere fra HFK - "Fordi de er populære"!!   

M.v.h.
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 11:41
Tak for dit forslag.
Jeg kender slet ikke qln og dls. Måske ville det være nemmere hvis valget afgrænses til 2 mærker f.eks B&W og Dali som umiddelbart er meget populære højtaller mærker.
Til top
exlærer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2007
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér exlærer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 10:56
Hej
B&W er et ganske udmærket valg. På B&Ws hjemmeside har man kunne bestille en dvd der fortæller om de enkelte højttalere og hvad de skal kunne.

Da du har ørerne åbne for brugte, bør du også kigge på Qln 606, 612 og DLS R55 og R66.  Der kan du få meget højttaler for pengene. Hvis det godt må være gammelt(vintage): Scandyna a25, Beovox 5700

God jagt

Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 10:05
Jeg ønsker mig nogle gulvhøjttalere men er lidt i tvivl om hvilke der passer bedst.
Jeg har en stue på ca. 28m2  og prisen må ikke overstige 10-11000.
Jeg er ret glad for B&W og har kigget lidt på disse  https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/gulvhojttalere/bowers--wilkins-683-s2/ .
De må gerne være brugte og er heller ikke låst fast til B&W men de må gerne være hvide. 
Til top

Besvar Besvar Side  <1 8910

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu