recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af gulvhøjttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af gulvhøjttalere

 Besvar Besvar Side  <1234 10>
Forfatter
Besked
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 14:49
Nogen idéer til hvordan Tangent Prestige spiller kontra B&W CM8?

Redigeret af Dorf - 08-April-2015 kl. 14:50
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 14:50
Jeg har haft Prestige højttalerne og de spiller skide godt..!
Til top
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Lystrup
Status: Offline
Point: 870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnhh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 14:58
Vil foreslå et sæt Proac 28.Har set dem til ca 12.000kr brugt.
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-August-2010
Sted: Vejen
Status: Offline
Point: 539
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jj79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Oprindeligt skrevet af jj79 jj79 skrev:

Vil til enhver tid anbefale disse i brugtprislejet op til de 10K. - spiller pisse godt... 


Hej
Har du selv lyttet til dem eller er det noget du har hørt?Smile Synes de ser fine ud, har også kun læst godt om dem.

Har haft dem - og får jeg pladsen til gulvhøjtalere igen bliver de indkøbt med det samme - (de spiller desuden pisse godt med en HK990, gratis fifTongue) - har endnu ikke hørt negativ omtale fra andre om dem.
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af jj79 jj79 skrev:

Har haft dem - og får jeg pladsen til gulvhøjtalere igen bliver de indkøbt med det samme - (de spiller desuden pisse godt med en HK990, gratis fifTongue) - har endnu ikke hørt negativ omtale fra andre om dem.

Ved du hvor de kan opleves? Det ser ikke ud som om de forhandles mere.
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-August-2010
Sted: Vejen
Status: Offline
Point: 539
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jj79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Oprindeligt skrevet af jj79 jj79 skrev:

Har haft dem - og får jeg pladsen til gulvhøjtalere igen bliver de indkøbt med det samme - (de spiller desuden pisse godt med en HK990, gratis fifTongue) - har endnu ikke hørt negativ omtale fra andre om dem.

Ved du hvor de kan opleves? Det ser ikke ud som om de forhandles mere.

De er udgået - så måske af nogen private i nærheden af din bopæl der har dem og vil give et lyt - ellers kun ved brugtsalg.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 15:41
Jeg ville også kigge på XTZ 99.36 hvis jeg var dig.

Jeg havde lillebror 99.26 standere og de kom ind i stuen til fordel for mine gamle B&W CM7. Så jeg ville ikke være i tvivl om at 99.36 vil kunne spille op med CM8 og muligvis også overgå dem selvfølgelig afhængig af hvem der lytter.

Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 15:55
Jeg har haft både XTZ 99.36 og Tangent prestige.

Der er uden tvivl kæmpe klasse forskel på de 2 højttalere..!!
Men nu skal man også have i mente at Prestige kostede 30.000,- da de blev smidt på markedet.
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Jeg har haft både XTZ 99.36 og Tangent prestige.

Der er uden tvivl kæmpe klasse forskel på de 2 højttalere..!!
Men nu skal man også have i mente at Prestige kostede 30.000,- da de blev smidt på markedet.


Hvad har du ikke haft?
Må jeg spørge hvad du så har i dag?

Tænker jeg vil tage ud og høre disse
B&W 684 S2
B&W CM8 S2
XTZ 99.36 MKII
Tangent Prestige (Hvis sælger lader høre fra sig)
Triangle Esprit Gaia Ez fra Hifi freaks
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 16:13
Det lyder som en fornuftig listen

Mens du er i hifi klubben, så giv lige dali mentor et lyt. De spiller altså også fantastisk
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Jeg har haft både XTZ 99.36 og Tangent prestige.

Der er uden tvivl kæmpe klasse forskel på de 2 højttalere..!!
Men nu skal man også have i mente at Prestige kostede 30.000,- da de blev smidt på markedet.


Hvad har du ikke haft?
Må jeg spørge hvad du så har i dag?

Tænker jeg vil tage ud og høre disse
B&W 684 S2
B&W CM8 S2
XTZ 99.36 MKII
Tangent Prestige (Hvis sælger lader høre fra sig)
Triangle Esprit Gaia Ez fra Hifi freaks


Jeg har været lidt rundt omkring på både forstærker og højttaler områderne, så ja det er nok nemmere at remse op hva jeg ikke har haft

Du kan se mit nuværende grej ved at kigge i min bio tråd ( link herunder )
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Det lyder som en fornuftig listen

Mens du er i hifi klubben, så giv lige dali mentor et lyt. De spiller altså også fantastisk


Hvilken model tænker du på?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu