recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af gulvhøjttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af gulvhøjttalere

 Besvar Besvar Side  <1 78910>
Forfatter
Besked
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2015 kl. 17:46
Cambridge Azur 851A er lidt speciel ved, at man selv kan designere en given indgang til at fungere som Home Theater Input og selv sætte, hvor meget kraft forstærkeren edit: max. må spille med. Det er jeg lidt spændt på, om jeg kan finde ud, men det går nok med hjælp fra manualen. Smile

Mvh. Jørgensen


Redigeret af Jørgensen - 13-April-2015 kl. 17:49
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2015 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Har kigget lidt i listen over kompatibelt forstærker men Densen B-340+ er ikke nævnt, betyder det at den ikke har HT input eller hvad det nu hedder?


Øøøøhhh!? Det er en effektforstærker - de kan altid bruges! Men den kræver en forforstærker eller en reguleret kilde, for at kunne spille som alm. forstærker.

M.v.h.


Du har selvfølgelig ret, beklager jeg formulerede mig forkert.
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2015 kl. 11:48
Tillykke med de nye højtaler...
Det ser sgu okey ud må man sige, og det plejer at være i orden fra de Freak's der Embarrassed


Redigeret af André S - 14-April-2015 kl. 11:56
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2015 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

Tillykke med de nye højtaler...
Det ser sgu okey ud må man sige, og det plejer at være i orden fra de Freak's der Embarrassed



Tak. De ser godt ud og lyder fantastisk. Du skal ikke besøg dem medmindre du har tænkt dig at købe noget, du kommer aldrig tomhændet ud derfra.

Redigeret af Dorf - 14-April-2015 kl. 18:04
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2015 kl. 18:44
Ahh det ved jeg nu ikke lige om det passer men ved godt hvad du mener.
Jeg er til nogen lidt andre produkter.

Hvad var det for en receiver du har dem tilsluttet til?

Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2015 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af Jørgensen Jørgensen skrev:

Cambridge Azur 851A er lidt speciel ved, at man selv kan designere en given indgang til at fungere som Home Theater Input og selv sætte, hvor meget kraft forstærkeren edit: max. må spille med. Det er jeg lidt spændt på, om jeg kan finde ud, men det går nok med hjælp fra manualen. Smile

Mvh. Jørgensen
.
 
Er du sikker på det?
 
Kommer lyden ikke igennem din forforstærker på den måde? Ligesom man ville kunne på alle andre forstærkere bare uden den del med at regulere inputtet for den enkelte indgang.
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2015 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

Ahh det ved jeg nu ikke lige om det passer men ved godt hvad du mener.
Jeg er til nogen lidt andre produkter.

Hvad var det for en receiver du har dem tilsluttet til?



En onkyo tx-sr606, den kan godt trække dem men er på udkig efter noget andet da jeg selvfølgelig gerne vil have fuld udbytte af den lyd de kan præstere.
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2015 kl. 21:08
Hej Denraretiger

Jeg tog udgangspunkt i følgende citat fra side 11 i manualen. De 8 indgange kan reguleres til samme lydstyrke, så der ikke opstår lydhop ved skift af lydkilde. Det har jeg så tolket til, at hvis jeg angiver en konservativ værdi, kan jeg skåne Azur 851A for at blive overbelastet, hvis jeg indtaster førnævnte konservative værdi. Ikke at det skulle være nødvendigt, da forstærkeren har flere overbelastningsforanstaltninger indbygget, så jeg ender nok bare med at regulere dem, så de forskellige kilder lyder til at være ens.

Citat fra https://techsupport.cambridgeaudio.com/hc/en-us/articles/200930292-User-Manual
"Fixed level inputs
Any input of the 851A is able to be set for fixed gain. Whenever this input is selected the gain will automatically go to this value and will not be adjustable by the volume control. This feature allows the 851A to be effectively used as a stereo power amplifier (for that selected input only). For example, as well as operating as a pure stereo amplifier, the 851A can provide the amplification for the front left and right channels of a surround sound setup with an AV receiver providing amplification for the other channels and controlling the overall system volume. When listening in stereo use the 851A and connected stereo sources as normal for best possible sound quality. For surround sound, select the fixed level input you have chosen on the 851A and now use the AV receiver to control the volume, select connected surround sound sources etc. You may wish to re-name the fixed level input as “A/V mode” or similar on the 851A. Make connections as below, the left and right preamp outputs of the AV receiver connect to the fixed gain input chosen on the 851A. As the gain can be fixed to any value it is easy to match the level of the 851A to that of the other AV channels." Mine understregninger.

Som det fremgår, reguleres lyden på forforstærkeren (surroundreceiveren) ved filmbrug, så den adskiller sig på den måde ikke fra andre forstærkere med HT-input, hvis jeg har forstået dig ret. :)
Jeg har bare muligheden for selv at bestemme, hvor kraftigt signalet må blive forstærket, hvis jeg ønsker det, hvis jeg selv har forstået det korrekt. ;)

Mvh. Jørgensen


Redigeret af Jørgensen - 14-April-2015 kl. 21:10
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 21:20

Ja der er ingen tvivl om den kan bruges på den måde. Den virker ikke helt tosset den forstærker.

Er dog stadig lidt i tvivl om selve signalvejen ved brug som effekt-forstærker. Synes deres formulering er lidt tvetydig. Lyder som signalet kommer en tur forbi en del af forforstærkeren eftersom man kan niveauregulere signalet.
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 22:06
Ja, den tanke kunne man godt få, at forforstærkeren må være indblandet. Jeg vil prøve at gå forhandleren på klingen, for den er i hvert fald mere avanceret, end hvad jeg har haft før. Jeg glæder mig i hvert fald til at få den hjem.

Mvh. Jørgensen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:

Lyder som signalet kommer en tur forbi en del af forforstærkeren eftersom man kan niveauregulere signalet.


Selvfølgelig er den det - gør det noget?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 22:40
Næ - ikke for mig. Den kommer vel kun til at bidrage yderligere med sin egenlyd, og denne skulle være ganske god.

Mvh. Jørgensen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 78910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu