|
Hjælp til valg af gulvhøjttalere |
Besvar ![]() |
Side <1 78910> |
Forfatter | ||
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Cambridge Azur 851A er lidt speciel ved, at man selv kan designere en given indgang til at fungere som Home Theater Input og selv sætte, hvor meget kraft forstærkeren edit: max. må spille med. Det er jeg lidt spændt på, om jeg kan finde ud, men det går nok med hjælp fra manualen.
![]() Mvh. Jørgensen Redigeret af Jørgensen - 13-April-2015 kl. 17:49 |
||
![]() |
||
Dorf ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 663 |
|
Du har selvfølgelig ret, beklager jeg formulerede mig forkert. |
||
![]() |
||
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
|
Tillykke med de nye højtaler... Det ser sgu okey ud må man sige, og det plejer at være i orden fra de Freak's der
![]() Redigeret af André S - 14-April-2015 kl. 11:56 |
||
![]() |
||
Dorf ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 663 |
|
Tak. De ser godt ud og lyder fantastisk. Du skal ikke besøg dem medmindre du har tænkt dig at købe noget, du kommer aldrig tomhændet ud derfra. ![]() Redigeret af Dorf - 14-April-2015 kl. 18:04 |
||
![]() |
||
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
|
Ahh det ved jeg nu ikke lige om det passer men ved godt hvad du mener.
Jeg er til nogen lidt andre produkter. Hvad var det for en receiver du har dem tilsluttet til? |
||
![]() |
||
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
|
Er du sikker på det?
Kommer lyden ikke igennem din forforstærker på den måde? Ligesom man ville kunne på alle andre forstærkere bare uden den del med at regulere inputtet for den enkelte indgang.
|
||
![]() |
||
|
En onkyo tx-sr606, den kan godt trække dem men er på udkig efter noget andet da jeg selvfølgelig gerne vil have fuld udbytte af den lyd de kan præstere. |
||
![]() |
||
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
|
Hej Denraretiger
Jeg tog udgangspunkt i følgende citat fra side 11 i manualen. De 8 indgange kan reguleres til samme lydstyrke, så der ikke opstår lydhop ved skift af lydkilde. Det har jeg så tolket til, at hvis jeg angiver en konservativ værdi, kan jeg skåne Azur 851A for at blive overbelastet, hvis jeg indtaster førnævnte konservative værdi. Ikke at det skulle være nødvendigt, da forstærkeren har flere overbelastningsforanstaltninger indbygget, så jeg ender nok bare med at regulere dem, så de forskellige kilder lyder til at være ens. Citat fra https://techsupport.cambridgeaudio.com/hc/en-us/articles/200930292-User-Manual "Fixed level inputs Any input of the 851A is able to be set for fixed gain. Whenever this input is selected the gain will automatically go to this value and will not be adjustable by the volume control. This feature allows the 851A to be effectively used as a stereo power amplifier (for that selected input only). For example, as well as operating as a pure stereo amplifier, the 851A can provide the amplification for the front left and right channels of a surround sound setup with an AV receiver providing amplification for the other channels and controlling the overall system volume. When listening in stereo use the 851A and connected stereo sources as normal for best possible sound quality. For surround sound, select the fixed level input you have chosen on the 851A and now use the AV receiver to control the volume, select connected surround sound sources etc. You may wish to re-name the fixed level input as “A/V mode” or similar on the 851A. Make connections as below, the left and right preamp outputs of the AV receiver connect to the fixed gain input chosen on the 851A. As the gain can be fixed to any value it is easy to match the level of the 851A to that of the other AV channels." Mine understregninger. Som det fremgår, reguleres lyden på forforstærkeren (surroundreceiveren) ved filmbrug, så den adskiller sig på den måde ikke fra andre forstærkere med HT-input, hvis jeg har forstået dig ret. :) Jeg har bare muligheden for selv at bestemme, hvor kraftigt signalet må blive forstærket, hvis jeg ønsker det, hvis jeg selv har forstået det korrekt. ;) Mvh. Jørgensen Redigeret af Jørgensen - 14-April-2015 kl. 21:10 |
||
![]() |
||
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
|
Ja der er ingen tvivl om den kan bruges på den måde. Den virker ikke helt tosset den forstærker. Er dog stadig lidt i tvivl om selve signalvejen ved brug som effekt-forstærker. Synes deres formulering er lidt tvetydig. Lyder som signalet kommer en tur forbi en del af forforstærkeren eftersom man kan niveauregulere signalet.
|
||
![]() |
||
|
Ja, den tanke kunne man godt få, at forforstærkeren må være indblandet. Jeg vil prøve at gå forhandleren på klingen, for den er i hvert fald mere avanceret, end hvad jeg har haft før. Jeg glæder mig i hvert fald til at få den hjem.
Mvh. Jørgensen |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19627 |
|
Selvfølgelig er den det - gør det noget? Klaus |
||
![]() |
||
|
Næ - ikke for mig. Den kommer vel kun til at bidrage yderligere med sin egenlyd, og denne skulle være ganske god.
Mvh. Jørgensen |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 78910> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |