recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af hardware til stationær pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til valg af hardware til stationær pc

Besvar Besvar Side  <1 789
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 09:48
Hehe, faktisk sjovt Klaus, for jeg havde også en Olivetti, først med monocrome skærm, (gråtoner) og 5 1/4 tommer floppydisk. Jeg er dog ikke så habil, så jeg har den mere. Den er gået til de evige bitmarker for mange år siden.
Jeg husker specielt fra tiden dengang, at det var fandens til mas med at få lyd på div. spil. Altid skulle man rode med de elendige lydkort/drivere/indstillinger og top tune startbat filer så det famøse RAM forbrug kunne lægges korrekt. Men det var vildt at eje et soundblaster lydkort (eller kompatible). Det blev sgu noget nemmere med windows og efterfølgende Plug and Play.

Man bliver altså ekstrem sentimental af den her snak.. Også lidt skræmmende.. i guder hvor er man pludselig blevet gammel. Det er sgu da godt, at der findes trådstartere, som kan starte en tråd som dette omhandlende NYE tider Tongue
Til top
bjrn_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-November-2009
Sted: København
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af bjrn_dk bjrn_dk skrev:

Jeg vil dog klart lige tage et kig på dit Action Quake 2, jeg havde også gang i Quake engang i tidernes morgen, men det blev ikke til så meget.

Hvis du synes CS så kedelig ud, så vil du brække dig over QA2. Men gameplayet er på plads i dem begge.

Et godt gameplay slår til hver en tid grafik. Det spil som kan fange mig længst tid ad gangen er stadig et spil fra 1997, som jeg lige akkurat kunne køre på min gamle Pentium (I) 567\66, da jeg fik en demo af det stukket i hånden - og så var jeg solgt. Det er godt nok ikke et shooter-spil, selvom jeg normalt sværger til denne genre. Theme Hospital hedder det, og jeg installerer det stadig som noget af det første efter jeg formaterer, hehe.
PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 11:08
Jeg har også andre spil udover shooter som interesserer mig. Desværre er min favorit ikke win7 kompatible. Og det er et problem, når det er ældre spil såsom Rail Road Tycoon eller Rails. Jeg kan simpelthen ikke få dem til at virke på win7. Og når de er så gamle, så er der heller ikke updates/patches Angry
Hvis du skal læse/se lidt om AQ2, så kan der findes lidt info her:

Til top
Darknezs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2006
Sted: Viborg, Denmark
Point: 332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 17:32
Jeg spiller stadig Unreal Tournament 99 med stor glæde, er da osse i clan, vi er 10 12 claner tilbage, så det dør nok snart, grafikken er lort, men game playet, det rykker, og fps er ikke noget problem Wink
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2011 kl. 09:59
Har også spillet UT. Det var sjovt nok, men mest når man ændrede på gravity settings, mindes jeg.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19834
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2011 kl. 10:24

Jeg har også andre spil udover shooter som interesserer mig. Desværre er min favorit ikke win7 kompatible. Og det er et problem, når det er ældre spil såsom Rail Road Tycoon eller Rails.

Prøvede lige RT2, den brokker sig over at den iek kan køre under NT.

Så er det godt at Airfix Dogfighter virker fint...

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Darknezs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2006
Sted: Viborg, Denmark
Point: 332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2011 kl. 18:43
gravity settings i UT, på clan severs, er sat til 110%, så masser af hop, launch osv.
Spiller osse for tiden HomeFront, ret godt !!
PS er 55, så ikke ligefrem en novice, men det knipper med hastigheden, så må bruge hjernen mere, i forhold til de unge. Det er dog heller ikke noget problemWink
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2011 kl. 00:13
Det er sgu frisk nok i den alder, synes jeg Wink
Jeg har også lige installeret Homefront forleden for at prøve det. Men der må jeg nok erkende, at min maskine (primært gfx) simpelthen ikke kan følge med. Spillet er virkelig flot, lidt Farcry agtigt med en fed historie, synes jeg.
Til top
bvc Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Marts-2011
Sted: danmark
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 12:30
hej igen

Har lige været væk nogle dage.   jeg har kigget lidt på et kabinet, som jeg synes lyder ok , og som klarer sig fint i test.
Men kan ikke blive klog på om det kan køre usb 3,0,  måske i kan hjælpe mig

og der står  :   Top hot swap capable SATA HDD Dock (requires an AHCI capable motherboard and hot swappable HDD) and USB 3.0 port for the most up to date function

Hvad er AHCI og er der et bestemt bundkort jeg skal ha fat i?  Skal være asus bundkort.

havde overvejet et af følgende to bundkort:
eller

Men kan de køre usb 3,0 og  klare arbejdet ang. swap sata HDD??
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Point: 645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 12:48

Skal vi endelig se rigtig på det, så var Wolfenstein nok det første. Der kan man tale om underholdning.. Haha.  
og ikke mindst efterfølgeren Spear Of Destiny. Hm, mon ikke de findes som freeware et eller andet sted?
Til top
bjrn_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-November-2009
Sted: København
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af bvc bvc skrev:

hej igen

Har lige været væk nogle dage.   jeg har kigget lidt på et kabinet, som jeg synes lyder ok , og som klarer sig fint i test.
Men kan ikke blive klog på om det kan køre usb 3,0,  måske i kan hjælpe mig

og der står  :   Top hot swap capable SATA HDD Dock (requires an AHCI capable motherboard and hot swappable HDD) and USB 3.0 port for the most up to date function

Hvad er AHCI og er der et bestemt bundkort jeg skal ha fat i?  Skal være asus bundkort.

havde overvejet et af følgende to bundkort:
eller

Men kan de køre usb 3,0 og  klare arbejdet ang. swap sata HDD??

Det ligner et spændende kabinet. Som det faktisk står i den tekst du selv har skrevet fra NZXTs side, så står der at kabinettet understøtter USB 3.0 - og begge bundkort du linker til understøtter også USB 3.0, så ingen problemer der. Faktisk er det ene bundkort det jeg anbefaler i mit setup på side 7, 2/3 nede - tag evt. et kig på det igen. AHCI er ikke noget problem, og er i øvrigt en standard for en dataforbindelse som fx IDE. Det er dog kun relevant hvis du har tænkt dig at benytte den fancy "Top hot swap capable SATA HDD Dock", altså en dock i toppen af kabinettet, hvor du kan fjerne og tilslutte SATA-harddiske løbende. Det er da en meget sjov og smart funktionalitet at have, men du vil sandsynligvis bruge det i omegnen af nul gange, så vægt bestemt ikke dit køb på det.

Redigeret af bjrn_dk - 05-April-2011 kl. 18:51
PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
Til top

Besvar Besvar Side  <1 789

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu