|
Hjælp til valg af højtalere |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
esbenuth ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-August-2016 kl. 17:52 |
Hej herinde.
Jeg er helt ny i "gamet" har aldrig haft andet end færdig strikkede hjemmebiografer/blurayafspiller i 1. Det har jeg egentligt også været okay glad for men nu har jeg altså købt mig en ordentlig surround forstærker. Jeg har købt mig en brugt Pioneer VSX-920K 7.1 forstærker, primært fordi den har mulighed for zone 2. Nu kommer vi til alle mine spørgsmål. Der hvor jeg købte den havde han også et sæt Bose højtalere til salg, hvad jeg lige har kunnet google mig frem til hedder de Acoustimass, de er små sort firkanter. 2 oven på hinanden og kan så drejes efter behov, der er 2 front, 1 center og 2 bag i det sæt. Jeg har så også været i hifiklubben og kigget på højtalere her lyttede jeg på et Argon junior 40 5.1 Lyden var jeg ret tilfreds med. Mit spørgsmål går egentlig på hvad den store forskel er på de 2 anlæg, er godt klar over at jeg skal ud og ha fat i en sub til bose anlægget, men rent syns mæssigt kan jeg bedre lide bose højtalerne, er bare bange for de kommer til at lyde sindsygt tamme efter jeg har hørt det andet anlæg. Som jeg lige husker det når jeg har hørt evt. bose anlæg synes jeg der plejer at være fantastisk lyd i, jeg synes bare at når de er så små højtalerne må der blive gået kraftigt på kompromis med dybde/bas-lyd? Er der nogen der muligvis har lidt mere erfaring end mig som kan komme med pointers/holdninger/meninger til de 2 anlæg jeg har nævnt?
|
|
![]() |
|
esbenuth ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan være jeg skal nævne at jeg vil primært bruge anlægget til at se film på.
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Du har jo selv lavet en fin analyse.
Bose er pæne. Argon lyder bedst. ![]() |
|
![]() |
|
Det var nu ligeså meget om der var nogen der kunne sige hvor stor forskellen er. Men det er måske også lidt svært, det er vel lidt individuelt :)
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Jeg kender desværre ikke bose.
Elgiganten har et sæt. http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hjemmebiograf-og-soundbar/BOSEAM10VBK/bose-acoustimass-10-v-hojttalersystem-sort?scid=EXT_SEM_DSA_IP&gclid=CJb_z62UvM4CFcXVcgoddeoG6Q&gclsrc=aw.ds# Det er noget dyrere end Argon sættet. Det har jeg meget kort lagt øre til. Her får du virkelig meget for pengene og en fyldig lyd. Hvis vi skal i samme prisklasse som Bose og det skal se lidt funky ud er dette en mulighed. https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/hojttalersystemer/bowers--wilkins-m1-5.1-hojttalersystem/ |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19824 |
Hvis du er interesseret i lyden, køber du disse
Hvis du er interesseret i udseendet, køber du hvad du finder pænest. Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |