recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af HTPC

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 4010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2014 kl. 12:39
Jeg ville gå efter http://openelec.tv. Det kører XBMC, og der er en NUC eller en gigabyte Brix rigeligt.

Redigeret af hummelmose - 09-April-2014 kl. 12:39
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Flmr77 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Februar-2013
Sted: Danmark
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flmr77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2014 kl. 14:55
Amd har lige lanceret en ny socket, Socket Am1 ( NDA ophørte i dag den 9/4) men det er lykkedes nogle at købe den inden, så der findes lidt tests af den på nettet.

kører med en tdp på 25 W, der findes eks. et bundkort hvor der ikke behøves nogen pico psu da der er mulighed for at smide en "laptop" adapter direkte på bundkortet.

Giver Hummelmose ret i ,at et openelec os kunne være en god mulighed, det er en linux distro der er strippet for det unødvendige og så er der installeret Xbmc på.
Til top
ReneS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Marts-2014
Sted: Børkop
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2014 kl. 15:52
Tror også det bliver en af de nyeste NUC... men eftersom celeron modellen er helt udsolgt, bliver det nok i5 modellen. Hvis jeg alligevel skal købe windows til AMD maskinerne, ender prisen jo omkring det samme.

Men angående openelec er der så mulighed for at installere andre programmer foruden Xbmc?
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2014 kl. 16:00
Du kan jo installere best of both worlds. Har selv DN2820FYKH og jeg har installeret Windows 8.1 og XBMC. Efter opstart har jeg sat den til selv at starte op i XBMC og skulle jeg få behov for andet kan jeg blot bruge Windows. 
Til top
Byteman2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Oktober-2013
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2014 kl. 16:17
Jeg overvejer selv en NUC. Ud over XBMC så kunne det være rigtigt fedt at få sat det op med lidt spil fra Steam. http://store.steampowered.com/bigpicture/

Til top
ReneS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2014 kl. 16:52
Skal lige høre om disse ram vil passe til en NUC http://www.computersalg.dk/produkt/971712?varenummer=971712&utm_source=PriceRunner&utm_medium=PriceRunnerLINK&utm_campaign=PriceRunner

Der er jo utrolig mange muligheder Smile

Redigeret af ReneS - 09-April-2014 kl. 16:53
Til top
flappy81 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Februar-2014
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flappy81 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2014 kl. 17:54
Umiddelbart, nej. Det skal så vidt jeg ved være DDR3L.
Til top
ReneS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2014 kl. 18:16
Til top
ReneS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2014 kl. 19:12
Nu kom der lige lidt uforudsete udgifter, så må hellere droppe NUC'en for den her gang... nåede selvfølgelig at få købt en Samsung 840 Evo 120GB disk, så hvis nogen mangler sådan en sælger jeg den til 475kr... Aldrig brugt desværre  Unhappy Kan afhentes i Børkop eller Vejle.

Redigeret af ReneS - 09-April-2014 kl. 19:25
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu