recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af in-ear høretelefoner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til valg af in-ear høretelefoner

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
T-Ras Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 00:08

Jeg tjekkede lige ekstra-materialet fra So Ein Ding og jeg kan da godt se at de er helt vilde med CX300. Det er godt nok ikke mark II de ser på - jeg ved ikke om der er en forskel. B&O'en er de ikke vilde med, men medgivet - den skal dælme også justeres lidt for at sidde OK.

Jeg vil nøjes med at sige at jeg ikke er enig. Der er for meget unga-bunga i min smag over CXerne.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 02:15
Jeg tvivler på at CX300-II er andet end en mild opgradering. Måske så lidt som at der nu er helt vildt guldbelagt stik En af mine kammerater har de normale CX300'er, og han siger også at de er meget unga-bunga.
Til top
frisendahl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-August-2008
Point: 120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 09:55

Hej

Prøv Denon in-ear fra HIFI-klubben.

De findes i alle prisklasser og du kan teste dem i butikken før køb.

Jeg har et par til kr. 199,- som jeg er meget tilfreds med.

Bruges dog mest til lydbøger og radio fra min Zen mosaic.

mvh

john hansen
Til top
ok_karma Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Maj-2009
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2009 kl. 22:12
Jeg kan ikke helt afvise at det kunne ende med Sennheiser CX300-II - Jeg har som nævnt haft et sæt tidligere (CX300 - eller dvs. det var vist Creative Ep630, men så vidt jeg husker er de helt ens?!), og jeg var generelt rigtig godt tilfreds med lyden. Jeg mindes ikke signifikante problemeri bas-området (i hvert fald ikke noget jeg ikke har kunnet EQ'e mig ud af).

Dog bekymrer det mig at de i DR2 So Ein Ding - ligesom jeg med mine CX300 - konstaterer at Sennheiser CX300-II ikke virker særlig robuste. Omvendt, så er jeg slet ikke sikker på om man overhovedet kan forvente mere end 1 års levetid i den prisklasse, da jeg ikke har tilsvarende erfaringer med andre producenter. Mit umiddelbart bedste bud på et alternativ til Sennheiseren er Shures SE110, da jeg flere steder kan se at de skulle være særligt robuste i samlingerne mellem ledning og øreknop samt omkring jack-stikket. Er der evt. nogen, som har erfaringer specifikt med Shure-modellen?

Iøvrigt mange tak til alle for jeres bidrag Jeg tror dog primært at jeg har fået konstateret at det ER en jungle at købe den slags elektronik, og der er næsten ligeså mange meninger om hvad der er bedst, som der er folk.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2009 kl. 22:57
Såvidt jeg kan se er det CX300, uden 'II', der blev anmeldt i So Ein Ding.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2009 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Såvidt jeg kan se er det CX300, uden 'II', der blev anmeldt i So Ein Ding.

Ah, det lagde jeg faktisk ikke mærke til, hvis det var tilfældet - gik egentlig bare ud fra at det var II'eren...
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2009 kl. 11:10

CX300 er et glimrende valg. Dem havde jeg inden jeg købte storebror CX95 og var glade for dem. På CX95 er der i hvert fald ingen problemer med samlingerne, for dem har jeg virkelig ikke altid været gode ved og de virker stadigvæk upåklageligt.

Angående bas, skal du ikke lade dig skræmme af Sennheisser. De er ganske rigtigt meget markante i bas og dynamik, men det kan man, som andre også påpeger, hurtigt justere sig ud af. Det er langt bedre, at skulle nedtone sin bas, end at gå den anden vej, hvor man skal til at prøve at 'tvinge' noget dynamik ud af sine propper.

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2009 kl. 23:53
Blot for at runde af, kan jeg fortælle at det endte med et par Klipsch Custom 2. Fandt dem i UK til lidt over 500,- inkl. forsendelse, og venter nu spændt på at prøve dem Tak for hjælpen til jer alle...
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu