Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
dynrambo
Bruger
Oprettet: 23-Januar-2010
Status: Offline
Point: 115
|
Emne: Hjælp til valg af in-ear høretelefoner Sendt: 22-Februar-2011 kl. 20:57 |
Hej alle sammen,
Mine gamle in-ear høretelefoner er ved at stå af, og jeg skal derfor ud og
finde nogle nye.
Jeg vil gerne have nogen der spiller rigtig godt, og de må maks koste
omkring 1.000 kr.
Jeg hører musik med meget bas (house, r’n’b, rap, techno etc.) så de skal
kunne spille dyb og præcis bas, dog uden at diskanten og mellemtone er fraværende.
De skal ydermere være isolerende, så jeg ikke forstyrres af udefrakommende lyde,
da jeg skal bruge dem på gaden/i bilen/i toget sammen med iPod og telefon. Endelig vil jeg så vidt som muligt
gerne undgå store stik eller andet ”skrammel” på ledningen, som ”trækker” i
ørerne (dette er dog ikke en ”deal-breaker”)
Hvis det er nogen hjælp så kan jeg godt lide lyden i Dr. Dre. Solo HD hørebøfferne, da de efter min
mening har en god bas - de falder dog på at de ikke er in-ear. Jeg synes Dre's Beats Tour er for dyre.
Er der nogen af Jer der har erfaringer med nogle høretelefoner som opfylder
ovenstående krav?
Pf mange tak
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 22-Februar-2011 kl. 20:59 |
Jeg har ultimate ears triple.fi 10. Fik dem til 180 USD på ebay. De koster ca. 3 gange så meget her i DK. De spiller virkelig godt. Prøv at google dem!
Jeg har samme krav som dig, så jeg kan varmt anbefale dem.
|
dynrambo
Bruger
|
Sendt: 22-Februar-2011 kl. 21:03 |
Anima skrev:
Jeg har ultimate ears triple.fi 10. Fik dem til 180 USD på ebay. De koster ca. 3 gange så meget her i DK. De spiller virkelig godt. Prøv at google dem!
Jeg har samme krav som dig, så jeg kan varmt anbefale dem. |
Mange tak for et hurtigt svar! :-) Umiddelbart så er der flere af anmeldelserne der siger at de er meget store? Er det noget du kan bekræfte?
|
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 22-Februar-2011 kl. 21:54 |
Om de er store er et bestemt ja, men det er også set i sammenligning med nogle af dem som følger med mp3-afspillere som iPod Nano. De er lige lidt længere. Jeg har dog haft mine med ude på en løbetur uden problemer. Vægten er ikke noget problem og jeg får heller ikke tråthed i ørene. Dog er in-ear ikke så behageligt som nogle egentlige høretelefoner.
Jeg sammenligner med Sennheiser HD650 som jeg skiftede ud til fordel for disse in ear. Lyden er bedre, men HD650 er lige lide mere behagelige.
Der er nogle ret gode brugeranmeldelser på amazon.com .
Der følger 6 sæt dutter til at sætte på enden. 3 i silikone og 3 i skum. Det er klart en bonus!
Edit: nu er alle high-end in ear i størrelsen "store". UE tripple.fi 10 er ikke de største i klassen. Det er ikke noget at bekymre sig om ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
Redigeret af Anima - 22-Februar-2011 kl. 21:56
|
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
|
Sendt: 22-Februar-2011 kl. 22:10 |
bare lige for at gøre det helt klart - så vidt jeg har forstået er det ulovligt at anvende isolerende hørebøffer i en bil hvis du skal køre! - du kan ikke være opmærksom på trafikken. men bortset fra det så er jeg totalt med på Anima's - det skal dog siges at der i løbet af 2011 vil komme en ny serie men branded med logitech navnet - UE navnet vil dermed dø. så det kan være du kan være heldig at finde nogle billigt når det sker - ellers er SHURE også et godt bud. Men der er nu et ret godt udvalg her http://www.aage.dk/shoppingsystem/produkter.asp?gruppe=In-ear%20monitors og de er nu ikke helt uefne til den slags i butikken :D de ved faktisk en del om hvad de snakker om!
|
dynrambo
Bruger
|
Sendt: 22-Februar-2011 kl. 22:18 |
Anima skrev:
Om de er store er et bestemt ja, men det er også set i sammenligning med nogle af dem som følger med mp3-afspillere som iPod Nano. De er lige lidt længere. Jeg har dog haft mine med ude på en løbetur uden problemer. Vægten er ikke noget problem og jeg får heller ikke tråthed i ørene. Dog er in-ear ikke så behageligt som nogle egentlige høretelefoner.
Jeg sammenligner med Sennheiser HD650 som jeg skiftede ud til fordel for disse in ear. Lyden er bedre, men HD650 er lige lide mere behagelige.
Der er nogle ret gode brugeranmeldelser på amazon.com .
Der følger 6 sæt dutter til at sætte på enden. 3 i silikone og 3 i skum. Det er klart en bonus!
Edit: nu er alle high-end in ear i størrelsen "store". UE tripple.fi 10 er ikke de største i klassen. Det er ikke noget at bekymre sig om ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
|
Tak for det :-)
Jeg synes det er ret irriterende når ens in-ear løsner sig i ørerne og lyden bliver "utæt", men jeg tolker det her som om at man kan få dem til at passe fint - især hvis man kan løbe med dem.
Du skal have tak for input - jeg har fulgt dit råd og fundet nogle på ebay til omkring 1.000 kr:
Nu vil jeg lige se om der er nogle andre der komme på banen med anbefalinger, men ellers lyder de her som et godt bud :-)
|
dynrambo
Bruger
|
Sendt: 22-Februar-2011 kl. 22:25 |
claus_jac skrev:
bare lige for at gøre det helt klart - så vidt jeg har forstået er det ulovligt at anvende isolerende hørebøffer i en bil hvis du skal køre! - du kan ikke være opmærksom på trafikken. men bortset fra det så er jeg totalt med på Anima's - det skal dog siges at der i løbet af 2011 vil komme en ny serie men branded med logitech navnet - UE navnet vil dermed dø. så det kan være du kan være heldig at finde nogle billigt når det sker - ellers er SHURE også et godt bud. Men der er nu et ret godt udvalg her http://www.aage.dk/shoppingsystem/produkter.asp?gruppe=In-ear%20monitors og de er nu ikke helt uefne til den slags i butikken :D de ved faktisk en del om hvad de snakker om!
|
Tak for info.
Jeg vil lige holde øje med om den nye serie presser priserne ned. Ved du tilfældigvis hvornår dette skift sker?
Jeg har også på andre forums stødt på SHURE - dog ved jeg ikke helt hvilken model jeg skal gå efter...kender du en model som opfylder mine kriterier?
|
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
|
Sendt: 22-Februar-2011 kl. 22:35 |
jeg havde selv den gamle serie E3c fra shure. men hvis du kigger på åges - så er der faktisk noget der ligner fra Monster til omkring de penge - jeg har dog ikke hørt dem og kender intet til dem. skal man have nye fra Shure - så er det 300 serien du skal kigge efter - men de kommer lidt op over 1000,- jeg gav min lillebror et par E2c i gave engang - lydbilledet var knap så klart som 3'erne men der var til gengæld en god bas der kunne give noget dunk! :-) (han er til hård rock så det passede ham vist rigtigt godt)
Jeg ved desværre ikke noget om hvornår det sker med UE og logitech. men det er godt et par år siden de købte UE og siden har der ikke rigtigt været nogle nye modeller - så det må jo ske på et eller andet tidspunkt! :-)
|
dynrambo
Bruger
|
Sendt: 22-Februar-2011 kl. 22:42 |
claus_jac skrev:
jeg havde selv den gamle serie E3c fra shure. men hvis du kigger på åges - så er der faktisk noget der ligner fra Monster til omkring de penge - jeg har dog ikke hørt dem og kender intet til dem. skal man have nye fra Shure - så er det 300 serien du skal kigge efter - men de kommer lidt op over 1000,- jeg gav min lillebror et par E2c i gave engang - lydbilledet var knap så klart som 3'erne men der var til gengæld en god bas der kunne give noget dunk! :-) (han er til hård rock så det passede ham vist rigtigt godt)
Jeg ved desværre ikke noget om hvornår det sker med UE og logitech. men det er godt et par år siden de købte UE og siden har der ikke rigtigt været nogle nye modeller - så det må jo ske på et eller andet tidspunkt! :-)
|
Ja, 3-serien ligger godt nok lidt over budgettet... jeg kunne desværre ikke finde nogle i 2-serien, men jeg tror at jeg smutter ind forbi Aages her i Kbh. Det lader til at de har noget kram til nogle fornuftige priser. Derudover var der nogle af modellerne i mit prisleje som skulle kunne levere en god bas (ifølge deres beskrivelser) :-)
Endnu engang tak
|
maagren
Bruger
Oprettet: 02-Maj-2007
Point: 189
|
Sendt: 23-Februar-2011 kl. 10:49 |
Jeg har selv et par Klipsch S4i, og jeg har omtrent de samme krav som dig. De kan fås lidt billigere.
De er rigtig gode og leverer masser af bas. De krævede dog lige lidt tilspilning, da bassen i starten var noget bragende og upræcis.
Men lyd og pasform i øret er meget individuelt - min kollega har eks. store problemer med at finde in-ear modeller, som han synes er behagelige.
|
Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler
|
dynrambo
Bruger
|
Sendt: 23-Februar-2011 kl. 11:22 |
maagren skrev:
Jeg har selv et par Klipsch S4i, og jeg har omtrent de samme krav som dig. De kan fås lidt billigere.
De er rigtig gode og leverer masser af bas. De krævede dog lige lidt tilspilning, da bassen i starten var noget bragende og upræcis.
Men lyd og pasform i øret er meget individuelt - min kollega har eks. store problemer med at finde in-ear modeller, som han synes er behagelige.
|
Tak for input!
Ok, ja dem kan man få billigere.
Hvad med kvalitet? Virker de holdbare osv.?
|
maagren
Bruger
Oprettet: 02-Maj-2007
Point: 189
|
Sendt: 23-Februar-2011 kl. 11:54 |
dynrambo skrev:
maagren skrev:
|
Tak for input!
Ok, ja dem kan man få billigere.
Hvad med kvalitet? Virker de holdbare osv.? |
Ja, de virker holdbare. Min fornemmelse er, at det svageste led er knapperne på fjernbetjeningen, som godt kan blive lidt stive i det, når jeg cykler i frostvejr. De virker dog fint.
|
Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler
|