recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af Medie-center/afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af Medie-center/afspiller

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sandersson Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-April-2013
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sandersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af Medie-center/afspiller
    Sendt: 18-April-2013 kl. 15:11
Hej folkens
Et spørgsmål som jeg håber I kender svaret på/har en holdning til.
Jeg ønsker mig et mediecenter som skal kunne følgende;
1. Kører via WIFI.
2. Streame Spotify til mit stereo-anlæg.
    (Gerne uden tv'et skal tændes).
3. Streame FLAC/MP3 eller ligende til mit stereo-anlæg - ligger på en NAS.
    (Gerne uden tv'et skal tændes).
3. Streame Netflix til mit tv og evt mine rippet DVD'er fra min NAS.

Har I nogle gode forslag til en box der opfylder mine behov.

De boxe/maskiner jeg har set, har enten deres styrke over for enten tv eller anlægget, ikke begge dele.

På forhånd tak for hjælpen.
Sandersson
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2013 kl. 15:24
Uha, du vil rigtig mange ting med en boks. 

Hvordan tænker du at du vil kontrollere Spotify på boksen, via en App på din telefon eller fjernbetjening etc. (Hvis du ikke skal tænde tv'et)

Hvordan vil du køre lyden til dit anlæg via hdmi eller?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sandersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2013 kl. 15:30
Haha, ja jeg ved det.
Om betjeningen er via Android telefon eller Fjernbetjening er underordnet.
Gerne HDMI til TV og Phonostik til anlæg.
Helst så jeg noget med en blanding af en Sonos og Rokubox.

Hilsen
Sandersson
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2013 kl. 16:10
Western digital har nogle rimelig løsninger til prisen. Problemet er dog at tv'et vist nok skal være tændt før at du kan se playlister osv. fra spotify.

Diverse android stick/bokse er også billige, og har alle de apps du skal bruge.

Jeg ved dog ikke om nogen af disse bokse virker med dual audio (både phono og hdmi).

Jeg har selv leget lidt med xbmc og squeeze hvor man får to bokse i en (2-i-1 løsningen). Netflix virker dog kun rigtig godt under Windows. Denne løsning brugte jeg logitechs app til at styre musikken med og havde derfor aldrig behov for at tænde tv.

Det kommer dog an på budgettet og på hvor meget du selv vil sætte op.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2013 kl. 18:11
En lille mini computer, med spotify app, samt xbmc til dit flac og dvd. 

Alt kan styres via din android så også playlister til Spotify uden tv skal være tændt. Hvis du køber programmet Unified Remote.

XBMC kan også styres via Unified Remote, men der fungerer deres egen officielle remote bedre, den kan du også lave playlister i.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2013 kl. 18:33
Prøvede lige SqueezePlayer i openelec og det fungerer ganske fint med den nye AudioEngine i xbmc. Den går direkte på min phono udgangen, og jeg har sat xbmc på hdmi. Dvs. jeg kan høre musik over anlægget og se en film på fjernsynet samtidigt, hvis man har lyst til det.

Du kan også styrer logitech inden fra xbmc via XSqueeze. Det er faktisk en meget fin løsning.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sandersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2013 kl. 20:57
Jeg takker for mange fine ideer. Går i tænkeboks.
God weekend.

Hilsen
Sandersson
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu