|
Hjælp til valg af min første pladespiller |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Rysholt
Ny bruger Oprettet: 14-Marts-2021 Sted: Ringkøbing Status: Offline Point: 8 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 14-Marts-2021 kl. 23:39 |
Jeg er begyndt at samle på LP’er, og ønsker at investerer i en ordentlig pladespiller til at starte med, men det behøver ikke være alt for fancy. Jeg har selv kigget på to forskellige, den ene er en Argon audio TT fra hi-fi klubben, og den anden er en Audio-Technica AT-LP120XUSB-SV fra pioneershop. Jeg tænker at prisen skal være omkring 2000kr., men er åben for forslag, det er vel derfor jeg skriver her jeg ved ikke så meget om hvad der er godt og skidt... jeg ved at nogen kommer med indbygget pre-amp og at andre ikke gør, og i tilfælde af at i tænker på nogen uden indbygget pre-amp, så må i gerne komme med forslag til en evt. pre-amp. Håber at i kan hjælpe, ser frem til hvad i kan komme op med.
Jeg har Yamaha forstærker og DALI højtalere
|
|
dr_schlemer
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1023 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad med AT LP5? Super pladespiller.
Demo model i power Holstebro til kun 1600,- nypris ca 4000,- Kan bruges både med og uden ekstern RIAA.
Redigeret af dr_schlemer - 15-Marts-2021 kl. 08:56 |
|
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
|
itjf
Bruger Oprettet: 09-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 152 |
Funktioner
Tak(0)
|
I den prisklasse bør du tage denne med i dine overvejelser, meget pladespiller for pengene: Rega Planar 1
Glem alt om en pladespiller med USB. Redigeret af itjf - 15-Marts-2021 kl. 17:32 |
|
dr_schlemer
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1023 |
Funktioner
Tak(0)
|
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
|
JHS
Junior bruger Oprettet: 29-December-2009 Sted: Jylland Status: Offline Point: 26 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du har forstærker og højtalere. Pengene skal så fordeles på 3 ting: Pladespiller. Pick-up Riaa. For 2000,- kommer du ikke i mål. (Læs: Du bliver næppe tilfreds med lyden på de nyindkøbte vinyler) Spar mindst det dobbelte op, imens gør benarbejdet på nettet læs op og køb så brugt. Som itjf også skriver vil mærker som Rega eller Project være et kik værd. Igen find pladespilleren brugt med tilhørende pick-up med et lavt antal spilletimer. Til forstærkning af det lave signal fra pick-uppen finder du en Riaa (stand alone box) som tilsluttes din forstærker. Mærker som Greek, Project eller Dali kan være et bud. Du kan selvfølgelig også vælge at skifte din forstærker ud med en model som allerede har Riaa indbygget (phono indgang) God jagt Redigeret af JHS - 15-Marts-2021 kl. 20:07 |
|
MVH JS
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvor ved du fra at hans nuværende forstærker ikke har indbygget riaa? Klaus
|
|
JHS
Junior bruger Oprettet: 29-December-2009 Sted: Jylland Status: Offline Point: 26 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad tror du Klaus? "Jeg ved at nogen kommer med indbygget pre-amp og at andre ikke gør, og i
tilfælde af at i tænker på nogen uden indbygget pre-amp, så må i gerne
komme med forslag til en evt. pre-amp" |
|
MVH JS
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Pisse god pointe der! Den havde jeg åbenbart ikke forstået Klaus
|
|
JHS
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
MVH JS
|
|
Rysholt
Ny bruger Oprettet: 14-Marts-2021 Sted: Ringkøbing Status: Offline Point: 8 |
Funktioner
Tak(0)
|
tak for alle de gode inputs! Jeg kan godt mærke på folk at jeg nok lige skal et smut op i pris for at det bliver rigtig godt. Og det er også helt fint. Så tænkte jeg på en argon audio TT3? Eller på den tidligere nævnte Rega palnar 1... men hvis det nu bliver en af dem, så skal jeg også have mig en RIAA-forstærker (da jeg er ret sikker på at min Yamaha ikke har en indbygget). Er det ligemeget hvilken det er? Eller er der forskel på om det er MM eller MI pickup? Og er der andre ting omkring valg af sådan en der har indflydelse?
Grunden til at jeg spørger, er at vestjyden jo nok kommer lidt op i en, når man kan få noget som den her: Frem for noget til 600kr... men det kan godt være at det bare er “den nærige vestjyde i mig” der kigger sådan på det... men husk på at jeg ved ikke rigtig noget om det, så bær lige over med hvis det virker som om jeg er lidt “dum på området, for det er jeg jo nok lidt
|
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Når du nu er i tvivl, så kunne du måske skrive, hvilken Yamaha forstærker du har....
Klaus
|
|
itjf
Bruger Oprettet: 09-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 152 |
Funktioner
Tak(0)
|
I dit prisniveau skal du vælge MM pickup. MC pickup er meget dyre, hvis du skal have en fordel her.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |