recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af min første pladespiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af min første pladespiller

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Rysholt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Marts-2021
Sted: Ringkøbing
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rysholt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2021 kl. 14:01
jeg kommer nok til at købe enten:

-Argon Audio TT3

Eller

-Rega Planar 1

Og jeg kommer til at køre med den nål som medfølger pladespilleren. Jeg kan altid opgradere når jeg kommer længere hen i processenWink.

Min forstærker/receiver er en:

-Yamaha HTR-2866

Men hvis jeg kommer til at køre med den nål som sidder på, så er det henholdsvis en:

-Ortofon OM5e (Argon Audio TT3)

-Rega Carbon (Rega Planar 1)

Hvilken RIAA skal jeg så vælge til det system? Og kan jeg f.eks. gå med den jeg kom med et link til før?

Til top
Rysholt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Marts-2021
Sted: Ringkøbing
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rysholt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2021 kl. 00:19
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Når du nu er i tvivl, så kunne du måske skrive, hvilken Yamaha forstærker du har....

Klaus

Har skrevet et indlæg i tråden hvor der er mere specifik infoSmile
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Point: 1562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2021 kl. 10:00
Har den her jeg købte til 1295kr da den var  på tilbud, super nemt at stille op, der skal ikke rigtig laves noget https://www.av-connection.dk/?PNo=PJT-PRIMARYE-R

Riaa har den billige fra hifi klubben, ingen knapper eller noget andet fra argon, den kan du købe af mig hvis du vil https://argonaudio.dk/products/phono1-riaa-pre-amp

Hvilken yamaha forstærker har du ?

Jeg synes den lyder bedre en en rega med en rega carbon pickup netop pga forskellen i pickuppen, min erfarring de seneste få år er at rega er lidt mere overfølsom for vibrationer end project

Redigeret af gasolin - 21-Marts-2021 kl. 10:06
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu