recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til valg af NAS

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
journalisten Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-November-2008
Sted: Aarhus, Denmark
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af NAS
    Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 14:22
Hej

Jeg vil gerne købe en NAS, som primært skal bruges til at streame HD-film til min WD Tv Live Hub og samtidig giver mig muligheden for at tilgå mine filer online. Men jeg er meget i tvivl om, hvad det rette er for mig. Det er vigtigt, at den er energivenlig og støjsvag og samtidig kan streame HD-film, uden at de hakker. Prisloftet er på 2.000 kr. Jeg har læst, at 16 watt skulle være ret energivenligt og støjsvagt og 40 mb/sek skulle være nok til at streame HD-film uden problemer.
Det er dog lidt af en jungle med de NAS.
Hvad er det fx for noget med, at man selv skal sætte diske ind i dem? Er det virkelig nødvendigt? Jeg så helst, at de bare har indbygget harddisk eller USB-stik, så jeg kan tilslutte en ekstern harddisk.

Jeg har set på følgende NAS-muligheder - er det nogle modeller, I kender til?

1) LaCie Laplug - smart fordi den kan gøre eksterne harddiske til NAS. Men virker det ordentligt og opfylder den mine nævnte krav?

2) My Book Live med 3 TB. http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=4395324 Desværre har den ingen USB-indgang til ekstra plads.

3) Iomega Home Media Network Hard Drive Cloud Edition. http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4797252

Håber en af jer kan hjælpe! På forhånd tak for hjælpen:-)

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 14:39
hvis du har det max vil jeg anbefale en synology istedet.. den har absolut super iphone/ipad/android apps så dine data bliver tilgængelige på bedste cloud basis samt photostation er fantastisk til at browse sine familiefotos via førnævnte enheder og eller webbaseret.. personligt ville jeg nok gå efter en med nogle flere diske.. men er det budgettet så er det sådan det er ds111 http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4393264 den understøtter op til 3tb diske (som skal købes seperat og sættes i)

synology´s styresystem for privatbrugere er imo. særdeles godt og der er ret mange features.. og den opdateres ca. 4 gange om året.. hvor der ihvertfald 1 gang om året kommer en betydelig revision med nye features.

der er en mere udførlig beskrivelse af den her http://www.synology.com/products/product.php?product_name=DS111&lang=dan

Redigeret af rhsin - 31-Oktober-2011 kl. 14:44
Mvh

René
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 14:42
Hvordan er det med de diske? Skal man så selv sætte dem i inde i selve maskinen? Og hvad koster de? Kan man ikke nøjes med at tilslutte en ekstern harddisk via USB?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 14:50
du skal vælge en intern 3.5" harddisk som er på deres kombatabilitetsliste http://www.synology.com/support/hd.php?lang=dan&bays_id=1&product_id=65 det er ikke ret svært at sætte dem i.

det kunne feks være sådan nogle i 2TB

3TB diskene smadrer dit budget såvidt jeg lige kan se
Mvh

René
Til top
jbv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Januar-2011
Point: 187
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 18:38
Jeg har købt to Packard Bell 2 Tb externe harddiske i Kvickly for 500 kr. pr stk.

Der var en 2 Tb WD 20EARS i, da jeg skilte usb boksen af. Det er halv pris i forhold til Proshop.

Synology har implementeret wdidle3 fra dsm 3.2.1922, så du får ikke problemer med lcc.
Til top
Tajs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Juli-2011
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 19:37
Jeg vil også klart anbefale Synology da det er rigtig god NAS også for nybegynderen, det meste er på dansk. ud over det er det også en af de hurtigste på markeded. jeg har selv en synology og en readynas duo fra netgear, readynas skal du holde dig langt væk fra. du kan med garanti finde en video på youtube hvordan man sætter diske i synology.
LG B6V OLED 55"
Marentz SR6010
SA Aura 50 / Focal Sib2 with Cub sub 5.1
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 09:36
Hvad er forskellen på 211J og 110J? Ud over prisen?

Nu kan jeg se, at den har en blæser, og der står i en anmeldelse, at den larmer. SKAL den være tilsluttet min router konstant med et kabel, eller kan den snakke trådløst med routeren, så jeg kan gemme NAS'en af vejen? Jeg ved nemlig, at MyBookLive skal være tilsluttet routeren med et kabel for at være på netværket.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 09:45
Første ciffer angiver hvor mange HDD'er der er plads til. deres 1xx modeller har generelt ingen blæser da de nok ikke bliver så varme kun med 1 HDD.
De næste 2 cifre angiver modelår. Dvs en 110 er fra 2010, en 211 er fra 2011.
NAS'en (og det gælder vel alle) har ingen trådløs netværkskort og skal derfor altid være tilkoblet routeren. Tror heller ikke du ville være tilfreds mede hastigheden hvis det foregik trådløst.
Du kan jo bare styrer hvornår den skal tænde og slukke, men jeg tror ikke at blæseren vil larme meget mere en selve HDD'en.

Redigeret af kim.t - 09-November-2011 kl. 09:47
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 09:52
Problemet med blæseren er egentlig, at jeg vil streame film fra den til min WD Tv Live Hub. Og da vil det være ærgerligt, at blæseren lyder imens. Hvordan er jeres oplevelser med blæseren/larmen? 
Noget andet: ér NAS'en i stand til at streame HD-film (1080) trådløst, eller er et kabel nødvendigt, for at filmen ikke hakker?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af journalisten journalisten skrev:

Problemet med blæseren er egentlig, at jeg vil streame film fra den til min WD Tv Live Hub. Og da vil det være ærgerligt, at blæseren lyder imens. Hvordan er jeres oplevelser med blæseren/larmen? 
Noget andet: ér NAS'en i stand til at streame HD-film (1080) trådløst, eller er et kabel nødvendigt, for at filmen ikke hakker?
Jeg er meget følsom mht. blæserstøj.. jeg ville slet ikke bryde mig om at have en NAS stående i stuen.. jeg ville sætte den på et kontor eller bryggers.. eller et lyddæmpet skab (hvor der var taget hensyn til ventilation for at undgå for meget varme)

mht full hd stream over trådløst, mine erfaringer er at det ikke er stabilt nok, især film med høj bitrate oplever man at den let kommer til at hakke.. + det er meget følsomt overfor indretningen og væggende i dit hjem.. jeg ville nok foretrække at trække en ethernetledning.. så er man sikker på det funger.. jeg har faktisk sat en switch i stuen så alle mine enheder kører på kabel.. både for at sikre stabilt link.. men også for at undgå at jeg belaster det trådløse net i huset.. det kunne jo være der var andre der måske ville browse imens.. og sidst.. når jeg skal lægge store mængder data på NAS så smider jeg lige ledningen i den bærbare i stuen.. så kan jeg gøre det via et gigalan.. det er MEGET hurtigere når feks fotos eller andre hjemmeoptagelser skal lægges over 
Mvh

René
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 10:15
Det er sgu lidt ærgerligt med den blæserstøj, for pt. er det ikke muligt for mig at have NAS'en stående et andet sted end i stuen bag sofaen, hvor min router står. Er blæseren i 110J mærkbart mere stille end i 211J? For så er førstnævnte nok mere interessant for mig.
Til top
jbv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Januar-2011
Point: 187
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 13:24
Jeg har en 211j stående i stuen og jeg syntes ikke der er støjproblemer fra blæser.

De første 211j havde problemer med støj fra blæser, men det er ændret i nyere modeller.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu