recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af ny pladespiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af ny pladespiller

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kamajoka Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2013
Sted: Horsens, Danmar
Status: Offline
Point: 119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kamajoka Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af ny pladespiller
    Sendt: 22-Februar-2021 kl. 13:02
Søger inspiration / hjælp til valg ny pladespiller.
Fruen i huset vil også gerne afspille LP'er og da hun periodevis ryster ret kraftigt på hænderne, er hun nervøs for at komme til at beskadige LP/pickup - og afspiller derfor aldrig LP'er. Vi overvejer derfor at udskifte den nuværende helt manuelle afspiller (Rega RP40) med en fuldautomatisk, hvor tryk på PLAY løfter armen og automatisk sætter afspilning i gang. Og naturligvis det modsatte med STOP Smile. Kravet om fuldautomatisk sænker desværre udbuddet voldsomt.
Budget ca. 10K inkl. fornuftig passende pickup. Min forforstærker har indbygget RIAA så den vil jeg starte med at bruge (Parasound P5). Så kan der altid senere investeres her hvis det bliver nødvendigt.
Umiddelbart synes jeg kun der dukker et par modeller op fra Thorens (TD102A/TD103A/TD148A).
Normalt køber jeg gerne brugt, men lige nøjagtig for pladespiller køber jeg helst nyt.

Kom gerne med lidt inspiration - der må være nogle modeller jeg har overset Smile
Stereo: NAD M33 * JBL4349 * 2 x Arendal Sub 2 * Rega RP40 * * Cambridge 840C
Surround: Yamaha RX-A2080 * Klipsch RP 5.2.4 * Philips 65pusS8102 * ATV4K * Epson EH TW-5000 / Hivilux 100" lærred
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 13:18
vil helt klart anbefale brugt B&O.

Her er lidt inspiration.

Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 14:30
Mufti, han skriver jo netop at den ikke skal være brugt.Thumbs Down
    carsten
Til top
kamajoka Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2013
Sted: Horsens, Danmar
Status: Offline
Point: 119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kamajoka Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 15:14
Skal det endelig være brugt, skal det være nyere brugt :). Har ingen forudsætninger for at vurdere om en 20-30 år gammel pladespiller er slidt eller ej, og om der er snarlige reparationer i udsigt.
Stereo: NAD M33 * JBL4349 * 2 x Arendal Sub 2 * Rega RP40 * * Cambridge 840C
Surround: Yamaha RX-A2080 * Klipsch RP 5.2.4 * Philips 65pusS8102 * ATV4K * Epson EH TW-5000 / Hivilux 100" lærred
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 15:27
Til top
kamajoka Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2013
Sted: Horsens, Danmar
Status: Offline
Point: 119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kamajoka Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 15:34
Tak - men jeg er desværre ikke en del af fællesskabet på Politiken så kan ikke få lov at læse artiklen :)
Stereo: NAD M33 * JBL4349 * 2 x Arendal Sub 2 * Rega RP40 * * Cambridge 840C
Surround: Yamaha RX-A2080 * Klipsch RP 5.2.4 * Philips 65pusS8102 * ATV4K * Epson EH TW-5000 / Hivilux 100" lærred
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 15:44
Jeg læste den mens jeg stadig havde abonnement. Humlen af artiklen var, at nyere afspillere i prisklassen 2000-3000 kroner, såvidt jeg husker, skulle være ret dårlige. Flere forskellige DJs og lignende vinyl-professionelle anbefalede, at man kiggede på nogle ældre apparater fra vist nok Technics. Det hjælper selvfølgelig ikke meget, når man ikke kan sige noget specifikt

Hvor meget hold der er i det ved jeg ikke. Om det er fordi f.eks. en Pro-Ject til 2395,- kommer med en rådden stylus ved jeg heller ikke. Jeg har ikke sat mig ind i det med pladespillere, men jeg læste artiklen, og da jeg så denne tråd fandt jeg det relevant at nævne

Redigeret af Naiera - 22-Februar-2021 kl. 16:05
Til top
kamajoka Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2013
Sted: Horsens, Danmar
Status: Offline
Point: 119
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér kamajoka Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 15:51
Alle bidrag modtages også med taknemlighed Smile.
Har bare haft svært ved at finde en oplagt mulighed som kombinerer kravet om fuldautomatisk, samtidig med at kvaliteten/lyden helst ikke må blive en nedgradering. Har som beskrevet fundet lidt muligheder hos Thorens, men der må være flere som tilbyder fuldautomatisk en i ok Hi-Fi kvalitet indenfor budgettet. Altid rart med muligheder Smile
Stereo: NAD M33 * JBL4349 * 2 x Arendal Sub 2 * Rega RP40 * * Cambridge 840C
Surround: Yamaha RX-A2080 * Klipsch RP 5.2.4 * Philips 65pusS8102 * ATV4K * Epson EH TW-5000 / Hivilux 100" lærred
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg læste den mens jeg stadig havde abonnement. Humlen af artiklen var, at nyere afspillere i prisklassen 2000-3000 kroner, såvidt jeg husker, skulle være ret dårlige. Flere forskellige DJs og lignende vinyl-professionelle anbefalede, at man kiggede på nogle ældre apparater fra vist nok Technics. Det hjælper selvfølgelig ikke meget, når man ikke kan sige noget specifikt

Hvor meget hold der er i det ved jeg ikke. Om det er fordi f.eks. en Pro-Ject til 2395,- kommer med en rådden stylus ved jeg heller ikke. Jeg har ikke sat mig ind i det med pladespillere, men jeg læste artiklen, og da jeg så denne tråd fandt jeg det relevant at nævne

Ud fra den lille sans der er tilgængelig før betalingsmuren,  er det den billigste Pro-Ject der er vinder af testen (2395,-). monteret med en Ortofon OM5. Den er helt manuel, men får fine anmeldelser rundt omkring.

Thorens er vist nok nogen af de eneste der laver fuldautomatiske i 10.000,- kr. klassen. Det er svært at finde input på nettet om dem, men de plejer jo at være gode.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 16:39
Thorens når den skal være automatisk. Ellers foretrækkes Technics 1210, som er uopslidelig.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Mufti, han skriver jo netop at den ikke skal være brugt.Thumbs Down
    carsten
Ja. Det ved jeg godt.

Eksempelvis kan man prøve at finde en renoveret Beogram 4000. B&O har selv lavet kittet.

Fordelen er at man kan sænke armen hvor man vil. 

Beklager jeg peger på en løsning. Trådstarter kan jo bare ignorere mit forslag.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 17:56
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu