recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af nyt 50" lcd\plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til valg af nyt 50" lcd\plasma

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
PPD77 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 257
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af nyt 50" lcd\plasma
    Sendt: 30-August-2009 kl. 11:07

Hej!

Hear idag et Sony D3000 40", som jeg går og overvejer at opgradere til et 50" af en eller anden art. Spørgsmålet er jo så lige hvilket? Jeg har følgende ting som gerne skal opfyldes:

- indbygget DVB-C

- god til sport, især fodbold

- forholdsvis hurtig ttv

- godt billede(selvfølgelig)

Jeg har selvfølgelig selv været igang med at undersøge markedet og har bl.a. kigget på Panasonic V10, Samsungs pendant i den størrelse(kan ikke lige huske hvad den hedder) og har også kigget lidt mod Sony's udvalg af LCD'er i den størrelse, samt overvejet LED. Teknologien er jeg lidt ligeglad med, men spørgsmålet er hvad det ultimative vil være i en prisklasse som hedder omkring de der 15-20 kilo??

Synes at Panasonic V10 ser rigtig lækker ud, men læste at der var en herinde, som ikke synes at f.eks. fodbold ikke så så godt ud på den. Kan det passe?? Troede da netop at Plasma var stærk i den afdeling. 

Til top
rs-6200 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-April-2006
Sted: åbenrå
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2009 kl. 15:43
hej hvad med et sony kdl52" z4500 det er 200htz og har et fantastisk godt billede og kan fås til 16000.kr ca
tv sony KDL 52Z4500

tv sony KDL 40Z4500

harman kardon avr 355

harman kardon blu-ray BDP-10

ht keff 5005 7/1
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2009 kl. 15:47

Jeg havde valgt et V10 . eller et af de sidste Pioneer 5090H og kastet en kalibrering efter det....

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2009 kl. 16:28
Ja jeg ville jo bare vælge et X10 til de krav, og så kan der jo blive penge til noget god lyd også.
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
PPD77 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2009 kl. 16:46

rs-6200: Ja, har overvejet Sony'en lidt...også den nye Z5500. Sidder dog kun 3,5 meter og spekulerer om der ikke er større chance for at det kommer til at se lidt "udtværet" ud på LCD kontra Plasma i den størrelse? Kan jo se at hvis jeg rykker 1-2 meter tættere på mit nuværende 40" lcd, så bliver det lidt "pixeleret".

Pio er ikke relevant, da det skal have DVB-C tuner. Mht. til X10, så har jeg lidt svært ved at overskue specsene til tider. Hvad mester man konkret ved at gå fra V10 ned i X10?

Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2009
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2009 kl. 19:26
Billedkvalitet, men X10´eren har stadig et godt billede.
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2009 kl. 19:49
Jeg ville ikke vælge X10'eren, pga. de problemer jeg har haft med den. Man kan finde min tråd vha. søgefunktionen.
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2009 kl. 23:08

Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Jeg ville ikke vælge X10'eren, pga. de problemer jeg har haft med den. Man kan finde min tråd vha. søgefunktionen.

Har du fået løst problerne?(fremgår ikke)

mvh Christian
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 00:05
Jeg ville også ta udgangspunkt i V10, som efter min bedste overbevisning er bedst overall, - også til dit behov.Skulle der være specielle forhold  som absolut kræver LCD, ville jeg gå efter Z5500 .  
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 08:08
Oprindeligt skrevet af PPD77 PPD77 skrev:

Synes at Panasonic V10 ser rigtig lækker ud, men læste at der var en herinde, som ikke synes at f.eks. fodbold ikke så så godt ud på den. Kan det passe?? Troede da netop at Plasma var stærk i den afdeling. 

Har ikke set fodbold på det, men andet sport ser fint ud uden problemer...

Den eneste grund jeg ser til at du ikke vil blive tilfreds med en Panasonic V10 er hvis du har meget lyse omgivelser og vinduer som spejler sig.

Alternativt kan man jo også kigge på en Samsung 50B855 som står rigtigt godt, men den kan desværre ikke sortere kanalerne på DVB-C hvis det er en nordisk model. Men tag evt. ind i Hifiklubben og se på tingene, de forhandler begge modeller.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af PPD77 PPD77 skrev:

Har du et link til dén påstand?

Fodbold skal ikke gengives anderledes end alt muligt andet. Det er en skrøne at nogle tv er gode til fodbold og dårlig til film, og omvendt. Dét der sker er at dårlige tv (og dårligt indstillede tv) udfordres mere med dårligt materiale end med godt materiale. Derfor oplever nogle at film ser fint ud, mens fodbold - der kan være af ekstremt svingende kvalitet - ser dårligt ud.

Derudover er der skræmmende mange der stempler et tv's evne til at vise fodbold, ud fra en tilfældig kamp på en tilfældig kanal, hvor man ikke har en kinamands chance for at vide hvor meget der skyldes tv'et og hvor meget der skyldes udsendelsen. Jeg kan ikke se at et V10 har nogen som helst issues der skulle give problemer med fodbold-udsendelser. Men har man set en dårlig udsendelse, eller har kigget med støjreduktion slået til (eller måske endda tv'et i "dynamisk"), så er det klart at det ser ringe ud. Det vil det gøre på alle tv.

Til top
PPD77 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 11:24

Det var en bruger herinde som nævnte det med fodbolden. Men jeg synes det står ganske fint på min gamle Sony LCD, så forventer nu heller ikke det bør blive et problem på et plasma tv i den klasse.

Jeg har faktisk lige været nede i den lokale Hifi klub, men de havde kun Samsung'en(B855). Han nævnte at Hifi nørderne mente at Samsungen led mindre under genskin ender Pana'en. Nogle som har set dem begge og evt. kan vurdere om der virkelig er en stor forskel på dette område?? Jeg tror såmænd ikke at jeg har en lysere stue end så mange andre, men selvfølgelig kommer der lys ind og jeg vil da nødig skulle lukke det hele til for at kunne se en fodboldkamp en lørdag eftermiddag.

Synes iøvrigt det virker temmelig skod at man ikke kan sortere på DVB-C på Samsungen. Det kunne da godt blive rimelig irriterende i længden.

Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu