recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af nyt 50" lcd\plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til valg af nyt 50" lcd\plasma

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 22:24

På G10 har du også problemet med, at IFC ikke virker.

Uanset hvad du vælger, går du på kompromis. Så skal du bare gøre op med dig selv, hvilke mangler du kan leve med.

Til top
PPD77 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-August-2007
Point: 257
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 22:31
Øv...det er da ikke et nemt valg det her..;-) Må håbe jeg kan finde et sted hvor jeg kan se de forskellige modeller lidt an. Det er vist den eneste måde at afgøre det på...
Til top
Chessr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Maj-2007
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 22:56

Oprindeligt skrevet af PPD77 PPD77 skrev:

Hmmm...ikke nemt det her. Nogle som kender et sted i trekantsområdet hvor de har flere af modellerne stående?? Her i Kolding har jeg være i Hifi Klubben og kædebutikkerne, men fandt hverken X, G eller V serie. Ah, måske stødte på X-serie, er ikke sikker, tog "touren" inden jeg var begyndt at a overveje X-serien.

Fona i Horsens har X10 og G10 stillet op ved siden af hinanden i 42" :)

Til top
PPD77 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 21:02

Takker for tippet! Skal faktisk til Horsens i løbet af ugen, så det vil jeg da lige benytte til at tage et smut forbi Fona.  Så dog faktisk både X10 og G10 idag, dog ikke ved siden af hinanden. De gjorde det jo begge ganske glimrende, men havde svært ved at vurdere forskellen på de to, da de ikke lige var ved siden af hinanden.

Til top
PPD77 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2009 kl. 18:36

Kom lige i Fona idag og fik set X10 og G10 serien ved siden af hinanden. Begge glimrende tv, og kunne rent faktisk godt se forskel. De stod begge i 42" med digitalt tv og kunne se at netop sort niveauet i G10 lige var en tand bedre end i X10. Er dog stadigvæk usikker på om jeg vil betale de ekstra penge for dette. Der stod desuden et X10 i 50" som kørte Blue-ray...må indrømme at det så dælme godt ud!

Nå, men under alle omstændigheder tak for inputsene. Nu er det vist efterhånden kun op til mig selv at finde ud af hvilken model det skal være..:-)

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2009 kl. 18:52
sort niveauet er så endnu bedre om aften og sikkert lidt bedre shadow detail. efter 24p er løst, havde jeg nok selv valgt en g10. Jeg har dog ikke set en x10 i en stue.
Til top
PPD77 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2009 kl. 21:37
Ok...det er selvfølgelig også relevant. Så skal jeg jo bare vurdere om jeg vil betale de ekstra monetos for det bedre sort niveau..:-)
Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-August-2009
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2009 kl. 22:56

Glem alt om sort. Alle 2009 modeller uanset om det er LCD eller Plasma giver tilstrækkeligt sort.

Mere vigtigt er om det står i et lyst rum, om du også vil se TV om dagen, samt lyden.  Om du har surround anlæg - har du ej er lyden i skærmen ret vigtig.

Om natten er alle katte grå - ved HD er alle TV stort set ens i året 2009.

Det er muligt bjælkerne ser en tand mere sorte ud, det er fordi de er syntetisk sorte, lavet sort, sort i film er stort set en sjældenhed ( umuligt ), er der lys i billedet er der ikke sort tilstede, sort er ikke sort når der er lys tilstede. En himmel er aldrig sort men grå, en scene i en film er aldrig sort men grå med gråtoner, ellers ville man ikke kunne se noget som helst. Sort i film kan være sort fordi filmen ikke kan fange de sidste grå nuancer, , ikke fordi motivet er absolut sort - det ved enhver der fremkalder b/w billeder. Er områder sort i filmen ( kuro sort ), er det fordi skærmen laver det mere sort end det skal være, ikke fordi det er sort, ikke fordi det er sort i virkligheden.

Dvs, under et vidst niveau for sort gengivelse stopper festen.

Lidt kort fortalt, men meningen burde være tydelig.

Redigeret af JA - 09-September-2009 kl. 23:26
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2009 kl. 00:35
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Glem alt om sort. Alle 2009 modeller uanset om det er LCD eller Plasma giver tilstrækkeligt sort.

Mere vigtigt er om det står i et lyst rum, om du også vil se TV om dagen, samt lyden.  Om du har surround anlæg - har du ej er lyden i skærmen ret vigtig.

Det er muligt bjælkerne ser en tand mere sorte ud, det er fordi de er syntetisk sorte, lavet sort, sort i film er stort set en sjældenhed ( umuligt ), er der lys i billedet er der ikke sort tilstede, sort er ikke sort når der er lys tilstede. En himmel er aldrig sort men grå, en scene i en film er aldrig sort men grå med gråtoner, ellers ville man ikke kunne se noget som helst. Sort i film kan være sort fordi filmen ikke kan fange de sidste grå nuancer, , ikke fordi motivet er absolut sort - det ved enhver der fremkalder b/w billeder. Er områder sort i filmen ( kuro sort ), er det fordi skærmen laver det mere sort end det skal være, ikke fordi det er sort, ikke fordi det er sort i virkligheden.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2009 kl. 09:45

du glemmer shadow detail. Eller er det de grå nuancer du snakker om.
har Rodet med en g10 i flere dage.
har selv haft en px80 før som ikke ligger så langt fra en x10   
så husk det er din holdning.
mener bestemt ikke en g10 viser god nok sort, men de fleste er sikkert tilfredse. det er så en anden sag  

det du siger er at et crt tv viser mere sort end skal. Da et crt tv viser mere sort end stort set alle fladskærme i 2009.
alså har mange siddet med en skærm i mange år som viser forkert

de ny oled skærme kommer så også til at vise for meget sort.
da de levere bedre sort end kuro sort.

men ja de fleste 2009 modeller viser fin sort efterhånden og de fleste er sikkert tilfredse.

shadow detail er meget vigtig, fremfor helt sort. Men alle skærme burde snart kunne levere et billede som kuro sort. De gør de alså ikke.
kuro sort er heller ikke bare et sort billede, så har man vist aldrig set en pioneer.

sjovt nok bliver modellerne bedre og bedre til vise sort  hvorfor så bruge ressouserre på at give dem bedre sort. Hvis de allerede levere tilstrækkeligt sort.
det er jo ikke forbrugerne som efterspørger det.
En kuro sort er heller godt nok, først når vi har oled og som kan vise helt sort er vi i mål. Der har man nemlig ikke ulemper som halo effekt på led med local dimming og backlight clouding. Samt plasma er dårligere til sort i stærkt lys

Redigeret af xcardman - 10-September-2009 kl. 11:19
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2009 kl. 12:18

Om natten er alle katte grå - ved HD er alle TV stort set ens i året 2009.......

Det er da noget af en forenkling af virkeligheden. Ud fra dit indlæg kan man nærmest ikke finde en dårlig skærm i 2009!! "ved HD er alle TV stort set ens i året 2009" 

Synes mange af dine indlæg er alt for bastante i forhold til hvad indholdet kan bære....

Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2009 kl. 12:20

Oprindeligt skrevet af PPD77 PPD77 skrev:

Hmmm...ikke nemt det her. Nogle som kender et sted i trekantsområdet hvor de har flere af modellerne stående?? Her i Kolding har jeg være i Hifi Klubben og kædebutikkerne, men fandt hverken X, G eller V serie. Ah, måske stødte på X-serie, er ikke sikker, tog "touren" inden jeg var begyndt at a overveje X-serien.

Her Pana center i Kolding, mon ikke de har nogen hængende?

http://shop.ccproshop.dk/group.asp?group=2996

Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu