|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Thorbjørn88 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 40 |
![]() Sendt: 28-August-2009 kl. 14:33 |
Hej forum,
Som mange andre er jeg faret vild i Hifi verdenen. Jeg søger en forstærker der på sigt skal kunne håndtere surround sound og i første omgang 2*Fronthøjtalere da budgettet ikke kan bære mere lige nu ![]() Jeg har kigget på DLS Flatbox til 5000 for 2 fra Tape Connection som de 2 fronthøjtaler, og hvad angår forstærker er jeg på bar bund. Grunden til at jeg netop har kigget på disse højtalere er deres design. Hverken mig eller min kæreste er pjattede med de klassiske reol/gulvhøjtalere, og vil gerne have at højtalerne kan hænge på hver side af vores fladskærm. Derfor søger jeg noget der designmæssigt er sort, aflangt og ikke for dybt (maks 18 cm). jeg hørte højtalerne i Tape Connection i Århus, og i mine øre lyder de fantastiske, men det er svært at vurdere hvor godt de performer ved høj volumen osv. i en butik. Sammen med forstærker er det allerede nu svært at holde budgettet på 6000 hvis jeg køber højtalerne fra Tape Connection, da det kun giver 1000 kr. til forstærker. Det kan selvfølgelig findes brugt og det jeg åben for og ellers må jeg udskyde forstærker indkøb til næste måned. Mit fjernsyn er en Pana PX80 hvis det hjælper. Ville I anbefale et andet højtalersæt når "kravene" til design tages i betragtning og prisen skal ligge mellem 3000 - 5000 for højtalerne alene? Og hvad er Jeres bud på en forstærker? Jeg håber at en af Jer har et godt forslag eller evt. en "blåstempling" af højtalerne fra Tape Connection. Først havde jeg nemlig besluttet mig for en soundbar fra Philips, men da jeg mest vil bruge højtalerne til musik fandt jeg hurtigt ud af at det ikke var den bedste løsning for pengene. Jeg er altså tilbage på bar bund igen ![]() På forhånd tak for hjælpen og et godt forum/Thorbjørn |
|
![]() |
|
Ghia ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-November-2005 Sted: Norway Status: Offline Point: 150 |
![]() |
Flat-boxene er gode (med høy WAF) om du vil ha veggmonterte høyttalere. Min anbefaling til deg i dagens situasjon er å kjøpe dem, og så se efter en god forsterker på bruktmarkedet,da får du mer for pengene nu. En god to-kanals behøver ikke koste all verden, og da er du ihvertfall i gang med bra lyd. Siden er det jo bare å spare til en eventuell utvidelse ...
![]() |
|
| Panasonic TX-P50V10E | Onkyo TX-NR807B | Panasonic DMP-BD60 | DLS R-series |
| Nordost/BlueJeans/Monster cables | |
|
![]() |
|
Thorbjørn88 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 40 |
![]() |
Tak for svaret Ghia,
Det var rart at få "blåstemplet" Flatbox. Selvom jeg synes de lød godt er det svært at vurdere når jeg er vant til at høre på 2 cpu højtalere fra 90'erne ![]() |
|
![]() |
|
Ghia ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-November-2005 Sted: Norway Status: Offline Point: 150 |
![]() |
Ja, det er nemlig utrolig hva DLS klarer å få til....både med R-serien, T-serien og disse vegghøyttalerne..
![]() Synd det ikke er flere som ser at dette er meget "bang-for-your-bucks". |
|
|
![]() |
|
![]() |
Det virker i hvert fald som god kval for pengene
![]() Jeg har nu fundet en forstærker som jeg er brændt meget varm på: http://avantix.dk/catalog/product_info.php?products_id=1853 Jeg har dog et andet spørgsmål som er rent teknisk: Jeg skal have mulighed for at tilslutte flg. til forstærkeren: - Panasonic PX80 (Gerne via HDMI) - Bærbar (via HDMI) I Harman/Kardon AVR 147 er der 2 HDMI indgange men ingen HDMI udgange. Så vidt jeg har forstået er der jo så 1 HDMI indgang til både TV og bærbar, og forstærkeren kan så sende lyden videre til højtalerne via nogle andre kabler. Er det rigtigt forstået? I flere anmeldelser jeg har læst, skriver de at en negativ ting er at der ingen mulighed er for audio signaler via HDMI, f.eks. her: http://hometheater.about.com/od/avreceiversreviews/gr/hkavr1 47short.htm Er det fordi det er et for gammelt HDMI format eller misforstår jeg noget? På forhånd tak for hjælpen/Thorbjørn |
|
![]() |
|
![]() |
H/K AVR 147 har da en HDMI utgang også ! Men den har ikke 1.3 versjon HDMI som nye receivere har. Jeg er ikke sikker på hvilken HDMI-versjon denne har. Men det er da riktig som du sier at den ikke overfører audio over HDMI, så da må man bruke S/PDIF tilslutning (coax eller toslink) til lyden.
I det hele ser dette ut som en nokså gammelmodig receiver, i dag er da ikke mange som kun trenger stereo-inputs for CD, VHS og tapedecks. Jeg ville nok prøvd å finne noe mere up-to-date. Det finnes bedre til 3000 kroner. |
|
|
![]() |
|
![]() |
Har fundet Harman Kardon AVR 155 til 2400 brugt hvilket i forhold til nypris virker fornuftigt.
Jeg kan se at den har 3 HDMI 1.3 indgange og 1 udgang. Med 1.3 skulle jeg vel kunne køre lyd over HDMI? Igen tak for hjælpe Ghia - der er mange ting der skal haves styr på ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Hvor fant du at 155 har HDMI 1.3 ? For meg ser det ut som denne har samme problem som 147, se f.eks. her :
Review |
|
|
![]() |
|
![]() |
På harman kardons hjemmeside står der 1.3 under specs:
![]() Hvis ikke det kan lade sig gøre må jeg vel leve med lydkabler ved siden af. Kan du se ud fra specs om receiveren og mit PX80 vil kunne sluttes nemt sammen? Redigeret af Thorbjørn88 - 29-August-2009 kl. 17:37 |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, jeg tolker faktisk manualen (skjema på side 50) slik at det skal gå å sende lyd via HDMI. Merkelig at det står i omtalen at "HDMI audio is not fed to the speakers that is connected to the reciever, an audio cable is required as well". Du får bare prøve !
![]() Ellers går det helt fint å bruke S/PDIF også, og det er da 4 innganger på receiveren (2 optisk/toslink og 2 coax) pluss ett sett til på frontpanelet. Så du skulle ha rikelig med tilkoblingsmuligheter. Eneste problemet med S/PDIF er at protokollen ikke har båndbredde til høy-oppløst lyd (som SACD og DVD-A). Redigeret af Ghia - 29-August-2009 kl. 18:41 |
|
|
![]() |
|
![]() |
Super - jeg tror jeg er klar til at rode mig ud i det nu
![]() Mange tak for hjælpen Ghia - det har været til stor hjælp. Mvh. Thorbjørn |
|
![]() |
|
![]() |
Bare morsomt å kunne hjelpe...godt at gamle damer også kan brukes til noe ..
![]() Lykke til med oppsettet ! |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |