Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Leviathan.jk
Guld medlem
Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
|
Emne: Hjælp til valg af rippingprogram Sendt: 24-Januar-2011 kl. 15:43 |
Hej Recordere
Nu skal jeg langt om længe til at lægge alle mine DVD- og BDfilm ned på min NAS (Synology DS410). Men da jeg er virkelig grøn på dette område, vil jeg gerne høre jeres erfaringer med diverse progreammer til at rippe filmene ned på NAS'en. Jeg ønsker bedste kvalitet, så jeg går ud fra, at programmet skal kunne rippe til ISO. Jeg har selv kigget på DVDfab, men er der andre alternativer, eller er dette program bare bedst? Og hvilke DVDfab programmer skal jeg bruge, der findes en del, og jeg kan ikke helt gennemskue, hvilket jeg har behov for.
Maskinen der skal håntere filerne bliver enten en Dune eller en Popcorn Hour.
|
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
 |
Thomas__H
Junior bruger
Oprettet: 24-Januar-2011
Point: 21
|
Sendt: 24-Januar-2011 kl. 16:58 |
Jeg bruger AnyDVD fra SlySoft. Det virker 100% og er lige til at gå til 
Har prøvet flere gratis-programmer, men synes ikke det fungerer.
|
 |
justrace
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
|
Sendt: 24-Januar-2011 kl. 18:16 |
Jeg vil anbefale DVDFab. Ikke den billigste løsning, men helt klart den bedste og ikke mindst nemmeste.
|
|
 |
Leviathan.jk
Guld medlem
|
Sendt: 24-Januar-2011 kl. 19:31 |
Ja, helder også mest til DVDFab, men hvilket af de mange programmer de tilbyder skal jeg bruge/købe? Jeg skal bare kunne lave en 1:1 rip af DVD og BD til NAS, men vil gerne kunne skære ekstrameteriale og andet fra, som jeg ikke skal bruge, for at spare på pladsen.
|
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
 |
justrace
Guld medlem
|
Sendt: 24-Januar-2011 kl. 21:12 |
Så er det DVD Fip og BD Rip du skal købe.
Men da det er samme fil og bare licensen der afgør hvilke funktioner der kan bruges, kan du jo lige teste det i 30 dage gratis. :)
|
|
 |
Leviathan.jk
Guld medlem
|
Sendt: 24-Januar-2011 kl. 22:53 |
Ok tak, troede egenlig det var DVD Copy og Blu-ray Copy jeg skulle bruge.
|
|
 |
justrace
Guld medlem
|
Sendt: 25-Januar-2011 kl. 04:22 |
Jamen du har helt ret. Det gik lidt for hurtigt. Sorry jeg ikke tjekkede før jeg svarede.
|
|
 |
Sploink
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
|
Sendt: 25-Januar-2011 kl. 07:18 |
Vil også helt klart anbefale DVDFab og Blu Ray copy. Bruger det selv, og det er meget nemt og bekvemt
|
 |
Davidp
Guld medlem
Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Point: 905
|
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 14:08 |
Har nogen af jer prøvet DVDFab Bluray Ripper?
Jeg har netop købt et bluray drev for at rippe mine bd film til min NAS, men da jeg kun har en 2-bay NAS er jeg nødt til at komprimere filmene til mkv eller lignende da rene iso-rips vil fylde aaaalt for meget 
Hvis ikke i har prøvet bluray ripper, er der så et af andre værktøjer i nævner hvor man kan være selektiv ift. hvilket audio stream og hvilke undertekster man f.eks vil have med i sit rip, så man kan spare noget plads?
|
 |
Super bruger
Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 446
|
Sendt: 28-Januar-2011 kl. 06:42 |
Kunne godt tænke mig lige at få liv i denne igen..
Jeg har selv brugt AnyDVD HD indtil videre, og som udgangspunkt er jeg rimelig ligeglad med ekstra matrialet.. og de ekstra lydspor på spansk og fransk og hvad man nu ellers smider på dem. (50GB for avatar er jo også en shat, så at kunne skære lidt fra ville være udmærket)
det jeg vægter højest er at billede skal være 1:1 og lydsporet skal være 1:1, altså den skal ikke komprimere hverken billede eller lyd, så hvis blu ray filmen er med 7.1 TrueHD lyd, så er det også det lydspor som jeg vil have, i fuld kvalitet..
er der nogle som har erfaringer med dette med dvdFAB..? eller kunne man evt. lave det om til mkv filer, så at filmen starter direkte (jeg har ikke så godt styr på mkv filer, men så vidt jeg har forstået, kan MKV godt været ukomprimeret både med billede og lyd(pass-through)
|
 |
justrace
Guld medlem
|
Sendt: 28-Januar-2011 kl. 13:20 |
Jeps, bare vælg "Main Movie" og vælg lyd og tekst. Så starter filmen direkte,
|