recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af surround anlæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til valg af surround anlæg

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Morten72 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Maj-2006
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af surround anlæg
    Sendt: 27-August-2009 kl. 22:54

Hej

Jeg er endelig ved at være færdig med min tilbygning og nye stue, så derfor skal jeg bruge et nyt surround anlæg .

Jeg forventer at købe et 50" Panasonic V10 samt en PS3. Derfor leder jeg efter en surround reciever med 2 zone funktion og gerne med netværk. Samt et sæt velspillende kompakte højttalere der skal monteres på væggen.

Jeg håber på at I har et par forslag til ovenstående

På forhånd tak

Mvh

Morten

Til top
Ghia Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-November-2005
Sted: Norway
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 08:01
Budsjett ?
| Panasonic TX-P50V10E | Onkyo TX-NR807B | Panasonic DMP-BD60   | DLS R-series |
| Nordost/BlueJeans/Monster cables |
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 12:45

Hej

Jeg havde regnet med omkring 15000,- men skulle det koste et par tusinde mere, så går det nok også.

Til top
Ghia Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 14:11
Da har vi jo for eksempel Onkyo TX-NR807 som receiver, helt ny og med all tenkelig funksjonalitet.

Onkyo 807

Her er noen pene og velspillende høyttalere (fronter/center) til veggmontering, flate og med høy WAF (om nødvendig). Fåes i hvit og sort pianolakk.

DLS Flatbox Large

Til surround kan du velge samme, eller de mindre

DLS Flatbox Mini

DLS får du hos TapeConnection.
| Panasonic TX-P50V10E | Onkyo TX-NR807B | Panasonic DMP-BD60   | DLS R-series |
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 22:39

Det er helt sikkert nødvendigt med en høj WAF

Jeg bør vel sætte en subwoofer til de højtalere ikk? Hvilken en kan der anbefales?

Jeg fangede også interessen for Cerwin Vega HD63 5.1, er det et sæt der kan anbefales?

Til top
Ghia Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 00:13
Joda, de kan nok gjerne utfylles med en subwoofer (særlig til film), men vil nok spille bra uten også. Hva du satser på av sub kommer litt an på om du er mest til musikkgjengivelse eller film, og hva du vil legge i det av penger. En XTZ 10.16 eller 12.16 burde være ok til begge deler, og er i den rimelige ende. Filmsub'en par excellence er nok en SVS.

Når det gjelder Cerwin Vega, har jeg ikke hørt disse og kan ikke uttale meg om hvordan de lyder. Kanskje noen andre vet ? Jeg hadde noen store CV fronter i min grønne ungdom...det var partyhøyttalere, det er vel det de er mest kjent som. Ungdommen elsker dem...høy lyd og mye lyd.   Disse små kan jo være anderledes, så dra og hør dem før du bestemmer deg.
Til top
Christian76 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-August-2009
Sted: Denmark
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 00:50
Elac ws 1235 spiller virkelig lækkert dem burde du osse tjekke ud, men de er i en lidt dyrere kategori til ca 3000 per
højtaler.
Jeg har lige selv erhvervet mig et komplet system med dem, velodyne sub og en integra forstærker, det virker ;)
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 16:54

Jeg vil mene at det er til halvt af hver.. 50 % film & 50 % musik.

Grunden til interessen for CW var nok mest designet, da jeg ikke har alt for meget plads til baghøjtalerne. Det bliver nok nærmere sidehøjtalere pga. placeringen. Jeg kan da prøve at tage et par billeder så i kan se hvad jeg mener.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu