|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Hr. Dam ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 98 |
![]() Sendt: 29-August-2008 kl. 23:30 |
Hej. Jeg skal til at have mig et 5.1 surround setup og vil gerne have noget hjælp/input til valg af enheder. Da jeg bor i vestjylland bliver der ret meget kørsel hvis jeg skal lytte til det hele, så jeg vil gerne have begrænset udvalget lidt. Systemet bliver nok mest brugt til film men også til musik (næsten alt undtaget klasisk og jazz). Højtalerne skal have en stor WAF... I dette tilfælde vil det sige at de skal være sorte og ikke træ finish. De skal se rimelig traditionelle ud (her røg kef 3005). Jeg har fundet følgende sæt: KEF 5005.2 Kender ikke prisen B&W 5xM1. Findes i HFK som findes i nærheden DLS 2xT3 + TC3 + 2xTM3 Focal 3xsib xl + 2xsib Monitor Audio 2XR270 + R180 + 2xR90. Audio pro 2xImage44 + Image22 + 2xImage12 Audio pro 2xImage Black diamond v2 + Image Black Vector + 2xImage Black Pearl Canton 2xCD200 + CD250 + 2xCD220 Hertil en Harbosub10 (ikke til kef sættet). Ud fra dette kan i nok danne jer en ide stilen og prisklassen. Ved ikke om sættene med gulvhøjtalere vil give mere lyd, evt om det kun gælder ved musiklytning. Til at drive dem overvejer jeg en H/K AVR255. Er virklig en lækkerbisken at se på. Specs ser fine ud med undtagelse af watt ydelsen, men det er jo umulig at sammenligne forskellige mærker. Har også pre-out. Alternativer kunne være den meget anbefalede Onkyo606 eller måske en Sony DG820. Hvis der er andet i kan anbefale så skriv endelig. Håber ikke jeg har skræmt folk væk med dette laaange indlæg |
|
![]() |
|
DonBirger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 592 |
![]() |
jeg står i nødagtig samme situation som dig, skal ud og have nyt, har også valgt HK 255 som reciever, ang. højtalere, så er de b&w m-1 bare ikke gode nok, jeg vil selv ud og høre monitor audio, da de er nogle højtalere som har fået meget ros, og som skulle spille bedre end b&w og dali mellemstore højtalere. flere "hifi" nørder anbefaler dem som noget af det bedste til prisen. og ja så fås de også i den lækre pianolak som jeg er ude efter...
![]() |
|
![]() |
|
Hr. Dam ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 98 |
![]() |
har hørt både positive og negative meninger om B&W'er. Nogen speciel grund til at du valgte H/K 255'eren?
|
|
![]() |
|
DonBirger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 592 |
![]() |
har et par kammerater som har hk forstærkere, og de gør det sku godt, plus mange inde på hifi4all også anbefaler dem. Og så kan jeg meget bedre li deres design end f.eks onkyo. det er grundene. Men det bedste er at tage ud og høre de højtalere du nævner, og så se hvad for nogle der falder i din smag. |
|
![]() |
|
jackson stuart ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 104 |
![]() |
med dem her er der nok også råd til en iskage ! http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/Lyd/EltaxCroma_(Wupti ).html
|
|
Sony W5500 - PS1/PS3 - NAD visofive - Sherwood - Dali concept - mission - eltax. (samt suzuki)
|
|
![]() |
|
![]() |
Yep, men de er for billige Er der slet ikke nogen der kender nogle at de højtalere jeg har nævnt, som kan komme med et par kommentarer |
|
![]() |
|
![]() |
Ej, er der ikke flere der har nogle meninger om de nævnte højtalere. Der må da næsten være nogen der har hørt dem. Eller er de så dårlige at ingen vil have dem Og hvordan er en harbosub10 i forhold andre dyrer subs som fx dem nævnt i denn tråd http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46322& PN=1 |
|
![]() |
|
Clinten ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
![]() |
Jeg har desværre heller ikke hørt dem - men står i samme situation. Vil egentlig gerne have et 7.1 anlæg.
Overvejer Harbosound som jo har været rost her - men jeg har også læst en rigtig dårlig anmeldelse af dem et sted... Jeg ved, jeg skal ud at lytte - men jeg ved ikke helt hvor jeg skal starte (nok som du har det). Jeg køber en Onkyo 606 - og så har jeg ca. 3000-4500 til højtalere (jeg kan dog starte med 5.1 og så udvide). Andre muligheder jeg overvejer er - Harman Kardon HKTS 11 - JBL CS 460 Er der nogen erfaringer med dem? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |