recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af tab-tension lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af tab-tension lærred

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af tab-tension lærred
    Sendt: 19-August-2024 kl. 21:19

Jeg er på udkig efter et motoriseret tab-tension lærred, dog er min viden om lærreder en smule begrænset, så jeg håber I vil hjælpe mig lidt på vej.

 

Lærredet skal bruges til en hjemmebiograf, hvor der primært skal nydes film. Projektoren der skal bruge lærredet, er en lidt ældre sag - en JVC X30B.

 

Mine behov til lærredet er som følger:

 

  • Skal være 80-85''.
  • Afstand fra projektor til lærred er ca. 3 meter.
  • Skal være i 16:9 format. 
  • De højttalere der skal bruges, kommer til at stå ved siden af lærredet, så der er ikke behov for et akustisk transparent lærred.
  • Budget er jeg ikke helt sikker på. Jeg ser helst at I giver mig nogle valgmuligheder i forskellige prisklasser og nævner fordele og ulemper ved dem. Jeg ser dog helst at jeg ikke kommer over 10.000 kr.


Redigeret af L'er - 20-August-2024 kl. 10:15
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2024 kl. 02:07
Jeg bruger en Lissau TrueColor dug på 108", og i mange år var det også en JVC X30 der kastede lys på den. Skriv hvis du mangler lamper eller reservedele; jeg har masser af begge

Jeg gav 10k for de 108", men Lissaus lidt billigere dug i 80-85" kan måske kunne klemmes uner ti stærke, med tab-tension?

Redigeret af Naiera - 20-August-2024 kl. 02:08
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 1031
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2024 kl. 07:38
Jeg bruger elite screens
Billigt og fin kvalitet.
Der er vist lige kommet ny dug hos dem
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2024 kl. 10:25
Det her fra Elitescreens på 84'' ville jo være perfekt:


Hvad er jeres vurdering af det?
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 1031
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2024 kl. 15:20
Det har jeg haft bare med transparent lærred 👍
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 1031
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2024 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Det har jeg haft bare med transparent lærred 👍

Jeg kender et par fra Elite Screens og kan nogle gange få lidt rabat :) 
Skriv en PM om du går den vej - Jeg kan ikke skrive til dig af en eller anden grund
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu