recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af tv/internetløsning i nyt hus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af tv/internetløsning i nyt hus

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
skrepee Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skrepee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 13:56
Ja, i vores bryggers kommer der til at være et teknikskab, hvor jeg regner med at installationen skal tage sit udgangspunkt. Herfra havde jeg så tænkt at kable en trådløs router ind på kontoret, da min stationære kræver kabling, og rummet ligger centralt ift. resten af huset, så wifi signalet vil nå hele vejen rundt.
Det er nok med ét tomrør pr installation ikke? Det er bare et spørgsmål om hvor stor en del af væggen man fræser de der dåser i?
Starcraft er stadig det bedste computerspil til dato! :)
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 14:03
Det lyder fint med et Teknikerskab med Router placeret der.

Ang. Størrelser på tomrør, der må du spørge din EL-mand til råds. 

Eller måske der er en anden herinde som ved det.

Eller søg på google om Data installationer
Til top
AarhusBruger Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-September-2009
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AarhusBruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 14:32
I princippet må LAN-kabler og Coax-kabler vist helst ikke ligge direkte op ad hinanden i samme rør mht. stråling - men om det har nogen reel betydning til hverdagsbrug ved jeg ikke.
Til top
AarhusBruger Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-September-2009
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AarhusBruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 14:39
Da jeg renoverede vores gamle hus havde jeg i øvrigt stor hjælp af denne tråd herinde :)

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=77504&title=installationer-i-nyt-hus
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af AarhusBruger AarhusBruger skrev:

Da jeg renoverede vores gamle hus havde jeg i øvrigt stor hjælp af denne tråd herinde :)

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=77504&title=installationer-i-nyt-hus

Jeg kan godt huske tråden lidt.

Og en af fordelene mere ved at have LAN ved TV ( som en der hedder Sani skriver ) er at hvis du har en NAS i kontor/teknikerskab og vil streame via en Medie afspiller eller BlueRay etc.

Redigeret af Pony65 - 14-April-2014 kl. 15:10
Til top
skrepee Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skrepee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 15:13
God tråd!!! Takker Thumbs Up
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2009
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 18:26
Fordeler waoo ikke stadigvæk tv signal fra router til tv med coax hvis man ikke vil have en boks ved hvert tv?
Så vil du stadigvæk kunne bruge dit coax netværk efter et skifte.
Ville også vælge at få trukket Lan kabler rundt med det samme, det er stadigvæk en fordel at sætte et kabel i de ting hvor det er muligt og så sparre wifi til resten.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 22:31
Sørg nu for fan***, at fortælle elektrikeren, at han IKKE skal bruge de "normale" små pis tomrør! Han skal benytte 15 - 20 mm tomrør, så der også kan trækkes tykkere kabler igennem senere, ligesom det gør træk nemmere, hvis der skulle snige sig et knæk ind.

M.v.h.
Til top
skrepee Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skrepee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 08:24
Rigtig god pointe med tomrørene!! Hvis jeg får ekstra store tomrør og dobbelt op på dåser, så er jeg vel home safe, da jeg altid kan skifte kablerne ud som de uddateres - og det samme med dåserne?!
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 13:27
Nemlig!!

Sæt en blinddåse ved siden af hvert udtag! Så kan du altid trække i samme rør. Men forbinde til udtag/dåse ved siden af.

M.v.h.
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-November-2006
Point: 766
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2014 kl. 14:41
Hvis det var mig ville jeg gøre følgende hvad angår internet og tv.

Har selv lige istandsat min lejlighed på 140m^2, så du får lige mine råd her:

Jeg har valgt at bruge flexcabling i hele lejligheden, dvs.

http://www.flexcabling.com/da/tv-radio-2/bolig-produkter-7/tv-radio-fordeler-1-4-10-1.html

Jeg har sådan en fætter ude i mit teknik skab i bryggerset. Der smider jeg mit kabeltv ind og så er der ellers et kæmpe patch panel.

Men jeg har trukket skærmet cat 6 kabel (3 til hvert værelse).

Har valgt skærmet cat 6, fordi jeg samtidig bruger det til noget B&O.

Men i princippet vil det nok være fint med 2x cat 6 til hver rum. Så har du tv i det ene stik og så internet i det andet.
Til top
skrepee Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skrepee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2014 kl. 15:42
Hvad koster sådan en struktur?

De har allerede støbt fundamentet og indlagt 20 mm tomrør. Så hvis jeg skal have yderligere tomrør har det jo en pris. El-manden mener ikke at man kan trække kabler til 2x 1,5'ere i de 20 mm tomrør. Kan det være rigtigt at man ikke kan have både LAN og COAX i samme tomrør ud til en dobbelt installation?
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu