recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af tv til forældre
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til valg af tv til forældre

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
netsat_99 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2010 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Oprindeligt skrevet af Foss Foss skrev:

Man bestiller på nettet og 5 min efter kan det afhentes i Højbjerg

Jo, men hvis du afhenter selv, får man et stykke papir hvorpå der står at man har fraskrevet sig sin 14 dages returret på internethandel, og netop i den biks kan det godt være en fordel at have...

Det er så ikke korrekt.

Måden man definerer et fjernsalg på, er hvordan aftalen blev INDGÅET - ikke hvordan levering finder sted. Dvs. om varen blive leveret af et fragtfirma eller du selv afhenter den på sælges adresse er ligegyldigt.

I "lov om visse forbrugeraftaler" stå der:

§ 4. Som fjernsalg betegnes aftale om varer, tjenesteydelser eller løbende levering af varer eller tjenesteydelser, når aftalen

1) indgås ved brug af fjernkommunikation, det vil sige ved kommunikation, der foregår, uden at forbrugeren og den erhvervsdrivende mødes fysisk, og

2) indgås som led i et system for fjernsalg, som drives af den erhvervsdrivende.

link: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=1843#K4

Som sagt, er det måden aftalen indgåes på, der bestemmer om der er tale om et fjernsalg eller ikke.

/Johnny

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19818
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2010 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af Jaydenn Jaydenn skrev:

Nær Århus

Kør op til Lars i Viborg (s2v.dk) HEr kan de få demonstreret og fortalt. Ja, han er ikke verdens billigste, men efterlader kunderne med en helt anderledes oplevelse.

De gamle (bor ved Randers) kørte op til ham ig er 110% tilfredse.

Klaus
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 09:39

Jeg bestilte noget over nettet til afhentning, bor selv i nærheden, og troede vel egentlig at det var en nethandel, men da jeg kom for at hente det, stod formuleringen på fakturaen. Det var jeg lidt overrasket over, og det er blot det forhold jeg gør opmærksom på.

Har selv handlet ved SHG flere gange uden problemer, virker som en seriøs butik, men har dog ikke brugt returret.

Reglerne som jeg er ret sikker på de følger er:

Hvis du bestiller og køber via nettet har du returret uanset leveringsmetode.

Hvis du derimod køber i butikken har du ikke returret.
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Jeg bestilte noget over nettet til afhentning, bor selv i nærheden, og troede vel egentlig at det var en nethandel, men da jeg kom for at hente det, stod formuleringen på fakturaen. Det var jeg lidt overrasket over, og det er blot det forhold jeg gør opmærksom på.

Har selv handlet ved SHG flere gange uden problemer, virker som en seriøs butik, men har dog ikke brugt returret.

Reglerne som jeg er ret sikker på de følger er:

Hvis du bestiller og køber via nettet har du returret uanset leveringsmetode.

Hvis du derimod køber i butikken har du ikke returret.

Jeg er sikker på at jeg først betalte i nede i butikken, måske gør det en juridisk forskel. Men sjovt nok skulle jeg betale før varen blev hentet på lageret, så i praksis er der ingen forskel...
mvh Christian
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu