recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af TV

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2022 kl. 07:47
Både VU+ og Dreambox modtagere kan købes hos flere danske forhandlere, også med forud installeret image.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Lynggaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lynggaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2022 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

I anmeldelserne står 
Citat: 'Prisen her på testtidspunktet er 2695,- hos Tektronic.dk.'

Her er et link:


En anden mulighed er, at spørge den lokale parabol installatør?

For mig er plugins noget man loader og aktiverer, hvis man ønsker ekstra features, så som tekst TV i sin boks. Jeg kan bekræfte, at der ikke er installeret plugins, for at min søster kan se Boxer TV.

Jeg har monteret en USB WiFi stick i min søsters boks. Hun bruger den udelukkende til at opdatere firmware. Jeg vil tro at disse løbende firmware opdateringer har fjernet de små problemer, som anmelderen har set for flere år siden. Boksen virker i dag klippe stabilt.

Tak for inputtet. 

Forsøgte faktisk i går på tektronic men direkte link virkede ikke og søgningen gav umiddelbart ikke resultat. Her til morgen virkede søgningen dog.

Pricerunner lister ingen danske forhandlere hvilket for mig siger noget om udbredelsen.

Det kan sagtens være den virker fint når først sat op, men tror stadig ikke den passer til målgruppen og setup'et
Til top
Lynggaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lynggaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2022 kl. 10:07
Tak for inputtet omkring bokse, men umidelbart tror jeg ikke det er det jeg søger.

Kigger stadig på TV, pt. 
- Panasonic JZ1000: 7.146
- Sony  KD-55A85:    7.837

Jeg fandt ud af at LG B1 ikke har twin tuner så den er ude
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2022 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af Lynggaard Lynggaard skrev:

Tak for inputtet omkring bokse, men umidelbart tror jeg ikke det er det jeg søger.

Kigger stadig på TV, pt. 
- Panasonic JZ1000: 7.146
- Sony  KD-55A85:    7.837

Jeg fandt ud af at LG B1 ikke har twin tuner så den er ude
Panasonic JZ1000 vil nok være bedste bud, da det har twin tuner og plads til to kortlæser moduler. Du skal bruge to moduler / norlys kort for at optage / se kodet kanal samtidig. 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2022 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af Lynggaard Lynggaard skrev:

Tak for inputtet omkring bokse, men umidelbart tror jeg ikke det er det jeg søger.

Kigger stadig på TV, pt. 
- Panasonic JZ1000: 7.146
- Sony  KD-55A85:    7.837

Jeg fandt ud af at LG B1 ikke har twin tuner så den er ude
Vil også anbefale Panasonic TV. Er på mit 4. Pana TV, og de er med letforståelige menuer og letforståelig fjbtj.
Hvis i vil ha rigtig god TV lyd og ikke gider se på en soundbar, så er GZ, HZ, JZ2000 et fantastisk alternativ. Kan supleres med subwoofer via hovedtlf udgangen for dybere basgengivelse.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Lynggaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lynggaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2022 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Lynggaard Lynggaard skrev:

Tak for inputtet omkring bokse, men umidelbart tror jeg ikke det er det jeg søger.

Kigger stadig på TV, pt. 
- Panasonic JZ1000: 7.146
- Sony  KD-55A85:    7.837

Jeg fandt ud af at LG B1 ikke har twin tuner så den er ude
Vil også anbefale Panasonic TV. Er på mit 4. Pana TV, og de er med letforståelige menuer og letforståelig fjbtj.
Hvis i vil ha rigtig god TV lyd og ikke gider se på en soundbar, så er GZ, HZ, JZ2000 et fantastisk alternativ. Kan supleres med subwoofer via hovedtlf udgangen for dybere basgengivelse.

Hvad tænker om at Softwaren ikke opdateres og den at det er usansynligt at Norlys's nye app kommer til Pana'en?

Det er hvad gør mig i tvivl om Sony er bedre
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2022 kl. 14:22
Regn ikke med at noget som helst kommer til Panasonic.

De har et fantastisk fint (og gammeldags) styresystem, som er pænt hurtigt og ikke sander til i opdateringer.

Men vil man have noget der kan få massevis af apps (i 3-5 år) så køb noget med Android.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2022 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af Lynggaard Lynggaard skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Lynggaard Lynggaard skrev:

Tak for inputtet omkring bokse, men umidelbart tror jeg ikke det er det jeg søger.

Kigger stadig på TV, pt. 
- Panasonic JZ1000: 7.146
- Sony  KD-55A85:    7.837

Jeg fandt ud af at LG B1 ikke har twin tuner så den er ude
Vil også anbefale Panasonic TV. Er på mit 4. Pana TV, og de er med letforståelige menuer og letforståelig fjbtj.
Hvis i vil ha rigtig god TV lyd og ikke gider se på en soundbar, så er GZ, HZ, JZ2000 et fantastisk alternativ. Kan supleres med subwoofer via hovedtlf udgangen for dybere basgengivelse.

Hvad tænker om at Softwaren ikke opdateres og den at det er usansynligt at Norlys's nye app kommer til Pana'en?

Det er hvad gør mig i tvivl om Sony er bedre
Panasonic TV opdateres løbende over nettet. Det er bare at trykke OK når der står på skærmen at der er opdatering. Af apps er der: Netflix, Youtube, Disney+, Apple TV+, DRTV, Blockbuster, Viaplay, Tunein, Amazon Prime Video, Rakuten TV, Arte, Plex, Youtube Music, og mulighed for at hente mange flere. Desværre ingen Norlys endnu.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2022 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af Lynggaard Lynggaard skrev:


Det er hvad gør mig i tvivl om Sony er bedre

Sony'en har ikke plads til to kortlæsermoduler, så du kan ikke se en kodet kanal og optage en anden kodet kanal samtidigt... 

Kan faktisk godt lide Panasonics Smart TV brugeroverflade fordi den er ret minimalistisk, men ja ikke ligeså mange apps er tilgængelige som på Sony.
Til top
Lynggaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lynggaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2022 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:


Sony'en har ikke plads til to kortlæsermoduler, så du kan ikke se en kodet kanal og optage en anden kodet kanal samtidigt... 

Kan faktisk godt lide Panasonics Smart TV brugeroverflade fordi den er ret minimalistisk, men ja ikke ligeså mange apps er tilgængelige som på Sony.

To gengæld så kan jeg få nordlys app på sony og bruge arkiv uden at optage.

Jeg må prøve at se den an tror jeg
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2022 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af Lynggaard Lynggaard skrev:


To gengæld så kan jeg få nordlys app på sony og bruge arkiv uden at optage.


Nordlys Play app har ikke arkivfunktion. 

Mulig løsning:
1. Køb et tv med Android TV (eksempelvis Sony)
2. Skift Norlys (Boxer) ud med Stofa eller YouTv
3. Se tv gennem Stofa eller YouTv’s dedikerede app til Android TV
4. Brug Stofa eller YouTv’s arkivfunktion i stedet for egne optagelser


Redigeret af jensoest - 09-Juli-2022 kl. 11:11
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2022 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af jensoest jensoest skrev:


Nordlys Play app har ikke arkivfunktion. 


Bare af nysgerrighed - har du haft mulighed for at teste det? 

Ifølge omtalen her på Recordere (og Flatpanels) er der nemlig adgang til arkiv: https://www.recordere.dk/2022/07/norlys-play-tidl-boxer-klar-paa-android-tv-og-google-tv/
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu