recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af udstyr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af udstyr

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thraneloldk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Maj-2019
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thraneloldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af udstyr
    Sendt: 02-Maj-2019 kl. 12:43
Hej alle

Jeg er i den heldige situation, at jeg er ved at bygge et nyt hus som står klart til december og i et nyt hus skal der også et nyt TV og noget lyd.

Jeg har brug for jeres hjælp, da konen har stillet et par meget skarpe og konkrete krav til setuppet.

Krav
1. Der må IKKE være et tv-møbel (hverken hængende eller stående)
2. Ingen synlige ledninger
3. Bedre end gennemsnit-lyd

Retningslinjer
1. Budget 20-25.000 kr.
2. Huset er ikke bygget endnu, så 'meget' kan lade sig gøre.
3. Helst trådløst lydsystem - gerne en soundbar (som er så flad som mulig)

Jeg havde inden jeg fik kravene stukket i hånden i går tænkt mig at købe et "Samsung QE75Q7FN QLED 4K TV" og en Sonos Playbar eller beam og sætte op nedenunder. Men jeg kan ikke se hvordan jeg kan lykkes med at gemme strøm-transformeren væk fra soundbaren. Jeg har søgt på nettet uden at finde noget.
Konen foreslog selv indbyggede højtalere, men det kræver vel en receiver som skal stå et sted omkring TV'et ?

Er der nogen der kan hjælpe mig på vej enten i retning af noget professionel hjælp eller råd og vejledning om hvordan jeg kommer videre med projektet.

På forhånd mange tak
Rasmus
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2019 kl. 17:12
nedenstående punkter er ikke direkte svar på dine punkter
1. fortæl hende at hendes krav ikke kan efterkommes 100%, men det kan komme nogenlunde tæt på. Der vil helt klart være forskellige lydtryk afhængig af om man vælger soundbar eller indbyggede højtalere. (med ekstra tryk på de indbyggede :) men det kommer også meget an på størrelsen af rummet.
2. afhængig af design af huset, så kommer i faktisk begge med nogle ganske udmærkede løsninger omkring lyden. Men det kommer også rigtigt meget an på hvor "vildt" man ønsker funktionalitet.
3. indlejrede kabler i væggen kræver selvsagt at man liiiige har tænkt sig lidt om inden man færdiggører huset. Men indførte kabler til strøm og AV er nok den bedste løsning, det vil dog selvsagt kræve fræsning i væggene!
4. optimale løsning ville være at gemme alt i et teknik rum, og så have "lange" kabler rundt til billede og lyd. overvej at kigge i retning af https://www.flexcabling.dk/ - det kunne være en mulighed.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2019 kl. 17:29
Du har 25.000 til projektet og starter med at bruge 17.000 på et tv. Konen vil have usynlig montering og lyd i kvalitet over gennemsnittet. Du vil gernehave professionel hjælp til opgaven.

Dit budget er alt for lille.......


Hvis det kun er tv der må være synlig på væggen, kommer i til at skulle have en eventuel Blu-ray afspiller, appletv og lignende i et andet rum.

Ikke aktive højttalere kræver en forstærker, aktive højttalere kræver strøm. Højttalere i væggen der leverer lyd i kvalitetover gennemsnittet fylder i dybden.

Bed hende om at finde et pænt møbel til forstærkeren og få hende til at forstå at et par gulvhøjttalere er smukke at se på og er med til at give gennemsnitlig lydkvalitet.

Du kan altid starte med et sæt “kleinhorns”
Stort set alle andre gulvhøjttalere er små pyntelige i forhold til.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Online
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2019 kl. 18:42
Hvis højtalerne skal indbygges, altså ændres i den oprindelige plantegning, bliver det så ikke dyre...de gange jeg har fået bygget nyt hus, der kostede hver gang jeg bad om ændringer...

Frank
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu