recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til valg af uni.fjernbetjening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethjælp til valg af uni.fjernbetjening

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
blaller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Marts-2004
Sted: Hedensted
Status: Offline
Point: 189
Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp til valg af uni.fjernbetjening
    Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 19:34
Er i vilrede med hvilken fj. betj. jag skal vælge??
Philips sru 8015 ~ logitech harmony one ??
skal styre  panasonic TV ( ikke fladskærm ) Sony HHD, Yamaha Sourr. + Maximum DVB-T 
Kriterier:  nem at bruge og nem at programere,  håber at I vil hjælpe til med at finde den rette "zapper" så jeg kan få lagt de' andre på hylden
Til top
blaller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2008 kl. 20:54

Halloooo' anybody!

Der må da være nogen. der har en af disse zappere som vil være i stand til at bidrage med et kvalifiseret valg

Til top
BusinessBo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 1154
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2008 kl. 22:10

jeg har en logitech 555 og går med tanker om at skifte om til Philips 8015. Da den skulle være nemmere at sætte op.

Jeg har en del problemer med at min 555'er ikke rigtig gider slukke mit tv før jeg har været igennem hjælpe menuen 8 gange.

Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4
Til top
blaller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2008 kl. 07:57
Oprindeligt skrevet af tupac85 tupac85 skrev:

jeg har en logitech 555 og går med tanker om at skifte om til Philips 8015. Da den skulle være nemmere at sætte op.

Jeg har en del problemer med at min 555'er ikke rigtig gider slukke mit tv før jeg har været igennem hjælpe menuen 8 gange.

Philips'n er det en du ellers kender til? Spørger på den måde da jeg hverken har erfaring med Logitech eller Philips Zapper!!
Den jeg har pt. er Sunwave src-3000 den er jeg sgu' ikke for stolt af!
Til top
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Point: 1426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2008 kl. 17:32
Tog mig 20min at sætte min harmony 555 op og det hele spiller bare , det eneste jeg har oplevet er den er meget retnings bestemt til min selector rester køre perfekt . fortryder jeg ventede så længe med at købe min
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top
blaller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2008 kl. 10:44
Det ender nok med en Harmony one
Da den kan opdateres! og ser ud til at have den største data base trods alt
Til top
Quibbler Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-November-2006
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2008 kl. 17:23

Jeg har købt Philips sru 8015. Den har en god samlekvalitet og vægt, hvilket var grunden til at je valgte den og ikke en Logitech. Den har dog to store problemer, som gør at jeg er bange for at jeg burde have båret over med Logitech's plastic følelse.

1)Den kan ikke opdateres, det vil sige at man er bundet af de produkter den kender. Ja jeg ved godt at den kan lære nye funktioner, men den kan ikke bruge specialkoder som original remoten ikke har f.eks en knap til at slå over på HDMI 2. Den kender f.eks ikke zaptor, så jeg kan ikke få den til kun at sende et tænd signal til zaptor boksen når jeg vælger "se tv" og så er aktiviteterne ikke meget bevendt, når man kun må bruge aktiviteten hvis Zaptor i forvejen er slukket.

Den kan godt finde nogle af funktionerne til Panasonic fjernbetjeningen, men den har store problemer med det lange tryk der skal til når tv'et skal tænde, det gør at aktiviteter kun virker nogle gange

2)Det fine hjul i midten er super følsomt, og bruges til at bestemme hvilken enhed man vil styre. Hvis man bare tænker på at ramme det prøver den at styre en anden enhed, om så kan man jo sidde og trykke skru op for lyden på tv lige så tosset man vil , når fjernbetjeningen prøver at betjene cd afspilleren.

Michael - Zaptor - DS710+ - Kolding
Til top
blaller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2008 kl. 08:55
Philpis 8015:
Den kan godt finde nogle af funktionerne til Panasonic fjernbetjeningen, men den har store problemer med det lange tryk der skal til når tv'et skal tænde, det gør at aktiviteter kun virker nogle gange

Er der nogen der ved om Harmony one kan klare dette problem??
Da mit TV også er Pana. og skal have laaang starttryk
Til top
DonSilicone Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Oktober-2006
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2008 kl. 16:12
Jeg har tidligere lånt en Logitech Harmony One.
Der var ingen problemer med at få den til at tænde mit Panasonic TV.
Jeg havde den kun et par dage og det krævede en rimelig stor indsats at fintune den til mit setup. Til gengæld har Logitech en meget god support, der hjalp mig hurtigt og kompetent undervejs.

Jeg ville ikke være bange for at købe en, men regn ikke med, at den altid virker out-of-the-box.

Redigeret af DonSilicone - 06-November-2008 kl. 16:12
Til top
KillBoxOne Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Juli-2008
Point: 202
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 14:55

Oprindeligt skrevet af blaller blaller skrev:

Philpis 8015:

Er der nogen der ved om Harmony one kan klare dette problem??
Da mit TV også er Pana. og skal have laaang starttryk

Har lige købt en Harmony ONE og er ok tilfreds, jeg havde også problem med det lange tryk, når tv skulle tændes. Men jeg fandt inde i menuen mulighed for at overføre infarød signal. Jeg måtte dog bruge 5-6 forsøg før det lykkes. Jeg kan kun anbefale ONE

Panasonic TH-50PZ800
Epson TW3200, Hivilux TX 120"
Panasonic DMP-BDT 110
Onkyo NX-NR609
DALI Concept 8 DALI Concept CT
DALI Concept 2 DALI IKON SUB
Harmony One
Til top
Nuno Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-August-2008
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 15:21
Hej blaller,
Jeg har en Logitech Harmony 885 og er super tilfreds med den.
Logitech har en kæmpe online database over produkter og du kan sågar lære den funktioner med din gamle fjernbetjening.

Dere support afd. er også helt i særklasse.
Tror dog ikke man kan få 885'eren mere, så jeg ville nok vælge Harmony One.

Redigeret af Nuno - 17-November-2008 kl. 15:22
Pio 5090H, Pio BDP-320,Arcam DV-79, Arcam AVR-350, Audiovector S3 Signature, SC-signature center og KX baghøjtalere.Blue Heaven kabler. RP2 (Openelec)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu