|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
cql1 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() Sendt: 07-Oktober-2007 kl. 02:16 |
Hej.
Jeg vil gerne vide, hvilke kabel/stik jeg skal vælge til mit Media Center. MC'en står i et skab ca. 7meter fra tv'et. Jeg har planer om, at lyden skal køre jack fra MC og 2xphono (RCA) i forstærkeren. Men hvad gør jeg med billedet? Da kablet skal trækkes ca.7 meter, ønsker jeg selve kablet så tyndt som muligt... Umiddelbart ser jeg følgende løsningsmuligheder: - Komposite kabel (normalt det gule RCA stik) - VGA (har jeg umiddelbart udgang til på mit MC, men tykt kabel) - DVI (Har jeg ikke, ligeledes tykt kabel) - HDMI (Har jeg heller ikke. Kan man i givet fald også køre lyd via HDMI) Har I nogen forslag til, hvad jeg skal vælge her, eller blot andre ideer? Evt. også med hvilke AGP- eller PCI-kort, jeg bør vælge. På forhånd tak! |
|
/cql
Panasonic TH-42PX70, Denon AVR-1907, Yamaha DRX-2, DALI Concept 2, DALI Concept 1, DALI Concept Center, DALI Sub 12 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Composite er en dårlig løsning, det er det værste du kan bruge, da du har mulighed for VGA er det den bedste, også hvad angår opløsning. Med den vil du nemlig få fuld opløsning på skærmen. (HD). |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
cql1 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
Lækkeri!
Jeg køber sgu sådan et VGA-kabel der. Det er et lidt tykkere kabel, men hvis det vil betyde bedre billede er der ingen tvivl. Tak for hjælpen! |
|
/cql
Panasonic TH-42PX70, Denon AVR-1907, Yamaha DRX-2, DALI Concept 2, DALI Concept 1, DALI Concept Center, DALI Sub 12 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Nu skrev du godt nok ikke hvilket TV du har, men fladskærme har mulighed for at der kan bruges VGA. Som jo også det som bruges fra PCen til en PC skærm. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har Panasonic 42PX70. Jeg mener, der er mulighed for VGA og ikke DVI bagpå. Er det ikke korrekt?
|
|
/cql
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Husk nu at få et rigtigt kvalitets VGA kabel der understøtter den opløsning du kører med, ellers risikerer du at få et rigtig dårligt, eller intet billed.
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
![]() |
Okay... Jeg har set på Belkin Gold Series VGA, 7,5m. Er det ok til formålet, eller hvad har I af ideer?
Desuden skal jeg anskaffe mig et lydkabel, som skal bruges fra min bærbar til min forstærker (tror bare det bliver RCA-jack). Men da jeg skal bruge 3,5m overvejer jeg lidt at lave mit eget kabel. Den ledning jeg skal bruge, er det bare alm kobber-ledning? -For så kan jeg lave det på højtalerkabel, samt guldplettet stik fra Biltema... |
|
/cql
|
![]() |
|
![]() |
Du kan sagtens lave et kabel selv, køb den længde skærmet kabel du har brug for, og de stik du slal bruge og fat loddepistolen. Men et færdig lavet lydkortkabel i den længde er ikke dyrt, omkring Kr. 50. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |