|
Hjælp til valg mellem 2 TV? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Lhadrepsak ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-December-2011 kl. 21:37 |
Hey! Mit gamle 46" Sony går på tvungen pensioneres, her den 11. januar, og jeg har kigget på et par alternativer. En udskiftning er selvfølgelig også en glimrende undskyldning for et størrelses upgrade, så jeg har kigget på TV i 55"-størrelsen. Det jeg prioriterer højest er: 1) Design 2) Pris 3) Funktioner 4) Brugervenlighed ... ... 99) Billedekvalitet Jeg går altså virkelig ikke ret meget op i billedekvaliteten - jeg er slet ikke "nørdet" nok til at kunne sætte pris på en ordentlig billedekvalitet, eller villig til at betale ekstra for at få det. De to jeg har i kikkerten er: Philips 55PFL7606: http://www.philips.dk/c/tv/7000-series-140-cm-55-tomme-easy-3d-dvb-t2-c-55pfl7606t_12/prd/ Sony KDL-55NX723: http://www.sony.dk/product/tv-139-55-lcd/kdl-55nx723 Fordelene ved Phillips er: - Passiv 3D. Er dog rigtig meget i tvivl om hvor vidt jeg overhovedet vil få brugt 3D? Prøvede brillerne til Sony TVet, og de passede bare SLET ikke, så er sikker på, at hvis jeg vælger Sony, så får jeg ikke brugt 3D - vil jeg gå glip af noget? - Ambilight. Når jeg ser det i butikkerne synes jeg det giver en pisse fed effekt, men er det sådan noget man sætter pris på de første 2 uger, og så glemmer man det? - Pris. Har fundet den online til ca. 12k, mens Sonyen står til 14,5k (dog med alu-fod, 2Xbriller, Playstation 3 + 1 spil, 2X Blu-ray film og Skype kamera). Hvis jeg vælger Sony regner jeg dog med at sælge PS3'en, da jeg har i forvejen. Så den reelle prisforskel er nok nærmere 1k. Fordelene ved Sony: - Monolith design. Jeg har lige fra dag ét været sindssygt vild med deres Monolith design, og specielt med den alu-fod der følger med. Den eneste bekymring er umiddelbart glas-fronten der muligvis kan give refleksion?!? - XMB. Jeg har jo som sagt et Sony TV i dag, og jeg ved min kæreste vil sætte meget stor pris på et interface hun kender :) Derudover er det heller ikke tosset at fjernbetjeningen til Sonyen kan styre PS3'eren. Nå, det var mine tanker - jeg er VIRKELIG i tvivl, og vil virkelig sætte pris på lidt input! Go go go!! //Kasper
|
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6288 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når du prioriterer design højest , ville jeg helt sikkert vælge det SONY. Jeg synes også at det er flot med den alu fod....
MVH
|
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19804 |
Gå da efter Philipsen, når du nu alligevel er ligeglad med billede og prisen er det der tæller højest.... Hvad fik dig til at gå udenom Samsung og LG? Klaus |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Ja jeg forstår ikke helt hvorfor du er i tvivl. Du er jo mest varm på Sony TV'et. Og så er Philips bling bling TV'et da nogo
|
|
![]() |
|
angellus ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-December-2011 Sted: Horsens Status: Offline Point: 12 |
Sony vinder helt klar inden for design.
Super hurtig menu, mange internet funktioner, super fedt design. fremragende billedekvalitet. Men af en eller anden grund halter NX modellerne. Philips vinder på Ambilight system, og pause tv. og et fornuftigt billede kvalitet. # funktionen er okay, ikke den samme dybde som Sony NX. men anyways har selv brugt ca. 0 gange :D Der smart tv, er ganske enkelt noget lort, deres pvr. funktion.. stop ulykken. Men deres pause tv er genialt !! Sælger selv begge tv, men endte selv med Philips. Ja det der ambilight, det er ligesom narko, men vil sku ikke ha andet :( Kigger på en opgradering 8000 Serien fra Philips, var det ikke bedre at samligne den med Sony modellen? frameless, opgraderet lyd. Super fedt design? |
|
![]() |
|
Lhadrepsak ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
Tak for input alle sammen. Må nok takke KlausDM for det mest bidragende indlæg. Kom til at tænke lidt over hvorfor jeg egentlig ikke har overvejet Samsung :)
Er lige ved at pakke folien af en PS59D555. Det gik op for mig, at det der nok betød aller mest for mig er bang for the buck, og der har Samsungen virkelig noget at byde på - og så synes jeg faktisk også designet er helt ok. Jeg havde fra starten sat et max budget på 10k, men efter hånden som man "læser sig varm" på diverse modeller, så blev det strukket til 12k, så 14k osv... Så da jeg så et dejligt 59" til under 10k (9.999,- kr. ![]() Har lige købte et billigt soveværelses-TV fra Samsung, så kæresten er indstillet på at skulle lære Samsung interfacet. Så alle punkter på min lille prioriteringsliste er opfyldt - jeg er godt tilfreds so far. ... Nu skal jeg bare have lidt strøm til dyret - håber ikke jeg bliver skuffet ![]() Tak for input! //Kasper
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |