recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg/opsætning af trådløst netv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til valg/opsætning af trådløst netv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
skalle3 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg/opsætning af trådløst netv
    Sendt: 29-Januar-2008 kl. 23:15

Hejsa

Jeg kunne godt tænke mig trådløst netværk nu, nået jeg ikke har haft før. Så jeg håber på der er nogle herinde som er klogere på emnet end jeg selv er, og som kan hjælpe mig med at finde en opsætning som passer til mig.

Jeg har en bærbar fujitsu siemens amilo, uden inbygget trådløs modtager (tror jeg). Så har jeg cybercity 2mb/1mb forbindelse med et zyxel modem.

Mine krav til netværket er:

- Driftsikker, stabil forbindelse (vigtigst)
- mulighed for tilslutning af printer eller ekstern harddisk
- må gerne være sådan at 2 bærbare kan logge på netværket samtidigt
- bor i en lejlighed på 56 kvm så række viden behøver ikke være den bedste på markedet
- da jeg kun har 2mb/1mb forbindelse og ikke bruger nettet til spil eller downloads i store mængder er det ikke et krav at hastigheden er den bedste på markedet

Jeg har selv haft kig på det her start kit fra D-link, da der følger en usb modtager med, men jeg ved ikke om man kan tilslutte en printer?
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=350247

Hvis i har nogle andre forslag eller gode erfarringer til hvordan jeg kan opfylde de krav jeg har er i mere end velkommen til komme med dem.

mvh Kalle

Ps: indlæget er også postet på kandu.dk, men håber på lidt mere respons ved at poste herinde.

Redigeret af skalle3 - 29-Januar-2008 kl. 23:15
Til top
ostenfeldt Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-November-2007
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2008 kl. 07:44

Den router du har kigget på virker helt okay..... men de fleste router i dag kan hvad du efterspørgere...

Jeg prøver lige at svare på dine spørgsmål...

- Driftsikker, stabil forbindelse (vigtigst) - Ikke noget problem

- mulighed for tilslutning af printer eller ekstern harddisk - Kræver USB port i routeren, eller en printer og HD med netserver eller trådløst

- må gerne være sådan at 2 bærbare kan logge på netværket samtidigt - Ingen problem (jeg har 5 laptops + et par mobiler på mit)

- bor i en lejlighed på 56 kvm så række viden behøver ikke være den bedste på markedet - Du kan  på de fleste justere rækkeviden, men omvendt får du ikke problemer med den...

- da jeg kun har 2mb/1mb forbindelse og ikke bruger nettet til spil eller downloads i store mængder er det ikke et krav at hastigheden er den bedste på markedet - Køb stadig min 56 Mbit/s (også selvom din laptop kun har 11 Mbit/s) Den router du kigger på nu er på 300 Mbit/s.

Det er også vigtig for dig at lære om sikkerheden... (det er bare at Google på trådløs+netværk+sikkerhed)

God fornøjelse!

Redigeret af ostenfeldt - 30-Januar-2008 kl. 07:46
Jan Rasmussen
Til top
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-November-2004
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2008 kl. 07:55
Du kunne evt. overveje en trådløs router fra Cybercity og undgå for mange "kasser". Ved ikke lige om den ellers dækker dine behov...
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu